tisdag, maj 26, 2020

Limtorget. Jag tror på...

 Hit, till Limtorget i Gamla staden, tog jag mig en cykeltur en halvmulen dag. Just på jakt efter vackra bilder. Bilderna blev lite bleka ändå. Ett jättemysigt café här, där jag fikat många gånger. T.o.m. fikat här med Kraka för något år sedan!

 Här är så underbart mysigt, denna lilla klick av den gamla bebyggelsen. Jodå, jag har visat bilder härifrån flera gånger tidigare. Här kan man ha samling vid pumpen också 😀

 Vita, lila, blåa, rosa syrener finns det i floran (här finns dock bara vita och lila) och den lila sägs dofta starkast. Intressanta fakta hittade jag här.

Den dagen hade jag lite varmt om öronen, vinterjacka och halsduk. Igår hade jag bara en fleecejacka där i bersån hemmavid.

Orsakullan undrar vad jag tror på... Jo, jag tror på sommaren!
Annars så funderar jag lite hit och dit i olika banor. Livet måste levas men det är inskränkt och livskvaliteten sänkt, även om det finns mycket att vara tacksam över, javisst.

Ljus och Kärlek - TilliT

11 kommentarer:

  1. Syrenerna är så vackra nu och det har börjat blomma här också, det såg jag när jag var ute och gick i söndags.
    Ha en skön tisdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Du fångade idyllen i bilderna och de lila blommorna. Ja, jag tror på mig själv och mitt sunda förnuft att ta ett steg framåt när det gäller mycket=)
    Ta hand om dig ��
    Kram <3

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med syrenerna! Kan nästan känna doften ända hit :-) Här har jag dock aldrig sett till några syrener, men det finns många andra vackra blommor så det är inte särskilt synd om oss :-)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Gamla Stan ser lite annorlunda ut än min Gamla Stad hemma, men mysig miljö.

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig idyll och såå fina bilder! Det ser såå trevligt ut! Syrenerna doftar ljuvligt nu - jag har lila och vita :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Detta är ju en så vacker del av Lidköping så det är alltid roligt att få se lite vackra bilder härifrån. Nu är det länge sedan jag var här, men förr när hade vi vänner som bodde i närheten, blev det en del besök.
    Förstår att det blev en fin cykeltur och det är ju skönt att komma ut även om det är lite mulet.
    Jättefina bilder.
    Strålande väder i Stockholm idag och vi har haft en ljuvlig dag i naturen.
    Nu middag på balkongen om en stund.
    Stor kram och trevlig kväll.

    SvaraRadera
  7. Limtorget ser vackert ut ,-))
    Fina bilder på dig, men lite större leende och lite mer glittrande ögon när det är varmare, nu behöver vi värme ,-)
    Härliga syrener ,-)) Vilken doft!
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  8. Limtorget med omnejd påminner inte så lite om Dittes Söder och bilderna hon visade ganska nyligen. Himla mysigt är det där. Å social distansering är det verkligen på uteserveringen där.
    Att du kände Kraka visste jag inte. Det måste jag ha missat helt.
    Himla roliga och färgglada selfies:-) Gissar att du inte behövde sätta på dig en fleecejacka idag när du satt i bersån.

    Å efter idag tror till och med jag på sommaren;-)

    SvaraRadera
  9. Härliga sommarbilder och samling vid pumpen vore inte helt fel om det nu inte var Corona-tid ;-)
    Någon syren som blommar kan jag icke bjuda på men häggen har börjat visa livstecken :)
    kram

    SvaraRadera
  10. Oh, så fint! Tack för en fin tur!

    SvaraRadera
  11. syrener tycker jag är så fina, plus dom doftar så himla gott. 😍😍

    SvaraRadera