tisdag, juni 23, 2020

Jodå, här finns det båtar - en ordfråga

En av de molniga dagarna tog jag en cykeltur till den inre hamnen här i Lidköping och kollade på båtar. Faktiskt så blev det klara bilder med fina speglingar.

Bakgrunden med Lantmännens silo är väl inte den mest upphetsande. Här borde stan göra inloppet lite vackrare, tycker jag.

Jag ser inte vad denna båten heter, ser bara ett V på ett vattenmärke. Kanske någon sjöräddning?

Den här båten heter Baltic Sailor från Gibraltar.

Här har vi fina galeasen Mina från ett bättre kamerahåll än vad jag visade i ett tidigare inlägg.

Orsakullan ifrågasätter: Det finns ett ord jag missbrukar, och det är?
 Jo, jag skriver ofta att jag ska inta min "frulle". Skulle det vara riktig slang skulle jag nog skrivit "käka frulle". Får nog övergå till "frukost". Kan tänkas att den även blir lång. Måste nämligen göra lite blogguppehåll. Det är bara frågan om jag kan 😀

Magisk himmel igår kväll klockan 22.
Ljus och kärlek

8 kommentarer:

  1. Vilken enormt vacker kvällshimmel!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Båtar är roligt men jag håller med om att man kanske kunde ordna till bakgrunden så att inloppet blev vackrare. Båten med ett V tillhör trolige inte Sjöräddningen för deras båtar är röda och gula. Ett V brukar betyda någon form av "Vessel" att det är ett handels- transportfartyg.
    Verkligen en vacker kvällshimmel.
    Önskar dig en fin tisdag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder på båtarna och vilken vacker himmel, så där på kvällskvisten.
    Ordet "frulle" använder jag inte, men däremot käka.
    Blogguppehåll, hoppas inte att det blir långvarigt. Men måste du, så måste du.
    Sköt väl om dig.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker kvällshimmel! Båtarna behövde inte skämmas för sig själv heller men just inloppet var inte det vackraste jag sett.

    När det gäller uppehållet så förstår jag att du har viktigare saker för dig.

    Kram och ha det gott <3

    SvaraRadera
  5. Vilken fin himmel! Och jag gillar speglingsbilderna också :-)

    Ha en härlig kväll och unna dig en bloggpaus också :-D

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Så du tycker att kommunen borde "piffa upp" hamnen lite. Nu älskar jag ju "industrimiljöer" och dreglar över dessa silos. Tycker de ser ut som cylindrar som sträcker sig mot himlen. Hur läckert som helst, speciellt med de fina speglingarna.
    Gissar att båtarna inklusive den med V:et är lastfartyg för sand-/makadamhögarna som ligger där, för de har ju kranar ombord. V:et kanske står för "Vänerhamn". Japp, jag är som du och googlar;-) Riktigt intressant läsning förresten.
    Nattbilden är enastående!
    Å visst var 28 grader och strålande sol inte alls fel idag. Imorgon lär det blir 29 grader, men det är ju ändå bara du och jag som njuter:-)

    SvaraRadera
  7. Hamninloppet kanske inte tillhör det vackraste, men vilken solnedgång du bjuder på!
    Ta väl hand om dig!

    SvaraRadera
  8. Fina sommarbilder.
    Jag antar Ditt blogguppehåll har med Ditt besök att göra :)
    Så kul att Ni äntligen kunde träffas efter flera månader med isolering.
    kram

    SvaraRadera