söndag, juni 28, 2020

Skyltsöndag och några frågor

God morgon! Denna supersoliga vecka har nu gått in i ett molnigare skede och därmed sänkta temperaturer. Man flaggade för regn, men det är knappast troligt att det kommer mer än några droppar.

Jag som älskar sol och värme känner mig dock rätt trött efter kvava dagar, så det blir skönt att gå in i lite friskare vila.

  Japp, då kör vi några rätt så färska skyltar! Börjar med campingens trampbilar, som står parkerade för nästa omgång i uthyrningen!

Ja, just det. Gud nåde dig, om du parkerar din cykel just här, på campingen!

Lilla tåget i Lidköping. Här är start och mål för den nya varianten med plexiglas emellan sittplatserna. Bra ordnat, kommunen!

Det här är ett rondellmärke på hamnen i Spiken, som ligger en bit ifrån Läckö på Kållandsö!

Jag har just bjudit på söndagens skyltutmaning. Denna mest roliga utmaning, som förvaltas så perfekt av vår bloggvän BP 😀

Orsakullan: Om jag får drömma, så drömmer jag om att pandemin går över omedelbart!

Hon undrar också vad jag måste fixa under semestern i år och svaret är bara helt lätt, att jag fixar inget. Hade en tanke, men jag kan inte utföra det själv.

Senaste gången jag behövde ett plåster.  Jo, jag blev sydd och omlagd i pannan i Marocko november 2018, då jag stöp handlöst på en trottoar.

Ljus och kärlek!

10 kommentarer:

  1. Så härliga skyltar du bjuder på i dag. När det gäller din önskan så håller jag med dig om den till 100%

    Kram och ha en fin söndag <3

    SvaraRadera
  2. Ja, jag håller med Znogge att du bjussar på härliga skyltar. Jag tror att alla önskar att denna pandemi avtar för gott i detta nu. Kram på dig ❤

    SvaraRadera
  3. Bra skyltat. Jag gillar det där rondellgrejjen, typ en fyr eller hur.

    Trampcyklar är faktiskt jobbiga att ta sig fram med ifall man nu ska förflytta sig nånstans det inte är nedför och plant.

    Jag håller verkligen med Dig i Din önskan, ja det är nog alla som hoppas på detta.

    kram

    SvaraRadera
  4. Trevliga skyltar!
    Bra ordnat med plexiglas om man vill ha resenärer. Men kan tänka mig att det också blir varmt med det så att många avstår p.g.a. det.
    Undrar just allmänt hur det blir med campingar i sommar där utrymmen är delade. Men kanske finns begränsningar med antalet personer på campingar runt om i landet.
    Kul med trampbilarna. Och hoppas de snart kommer i bruk.
    Rondellmärket är verkligen fint och visst piggar det upp. Har sett det när vi passerat här men det har aldrig fastnat på bild hos mig. Har ju mest jobbat då vi passerat och då haft fullt upp men annat.
    Strålande sol här även idag och nu +28 grader . Väl varmt för mig.
    Stor kram och trevlig söndag.

    SvaraRadera
  5. Åh! Lilla Tåget... Här står det still, snyggt jobbat där hos dig! :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Som vanligt hos dig, fint skyltat, Gerd <3 Ha det så gott <3

    SvaraRadera
  7. Snygg förbudsskylt för cyklar.
    Bra med plexiglas mellan sittplatserna. Det var ett fint litet tåg.

    SvaraRadera
  8. De dr trampbilarna ser lite kul ut, har du testat?

    SvaraRadera
  9. Trampbilarna ser ut som fräcka gokarts. Läckert! Lånas dom ut för "resor" intill stan också?
    Campingen verkar ha rustats upp med ny färg på huset och ny brun skylt för förbjuden parkering av cyklar.
    Lilla tåget - ja nu kommer Ama göra ett glädjeskutt. Ser att kommunen har lyckats med ett antal sponsorer, diskreta skyltar, inte så blaffiga.
    Sedan midsommarafton har vi knappt sett ett moln på himlen. Men nu ikväll har molnen dragit in, helt enligt prognos.
    Om om du har klarat dig två år utan plåster, så är du lika duktig som jag;-) Minns hur du såg ut efter olyckan i Marocko och att du blev sydd utan bedövning.
    Tusen tack för en strålande Skyltsöndag och länken:-)

    SvaraRadera
  10. Fina skyltar.
    Så bra att ordna med plexiglas mellan sittplatserna, känns så mycket säkrare att åka då.
    Din önskan stämmer jag in i, helt och fullt.
    I natt kom det åskväder och regn, blev lite skönare och svalare.
    Ha det bra.
    Kram!

    SvaraRadera