söndag, juli 12, 2020

Skyltsöndag v 28 och Tro

 Lidköping är en evenemangsstad!

 En skylt från Kronocampingen i Lidköping!

Här har båtarna, som stod på torgbron, tagit fart och förflyttat sig till Rörstrand Center.

Jag har just bjudit på söndagens skyltutmaning. Denna mest roliga utmaning, som förvaltas så perfekt av vår bloggvän BP 😀

Orsakullan frågar idag om jag skulle kalla mig för troende. Det var en passande fråga en söndag. Ja, det kan jag. Annars skulle jag inte ha kunnat tjänstgöra som kyrkvärd. Jag är religiöst uppväxt och min barnatro går nog aldrig ur.

Jag hade förmånen att kunna inta både frukost, lunch och middag igår på balkongen.
Här hade jag gjort Garam Masala på kyckling med extra tillskott av färsk blomkål och så pasta i stället för ris. Älskar den starka indiska smaken!

Även nu på morgonen kunde jag äta frukost ute. Så tacksam. 
Ljus och Kärlek

12 kommentarer:

  1. Snyggt skyltat hos dig som vanligt. Så mysigt att kunna äta både frukost och middag på balkongen! Gott lät det dessutom.

    Kram och god söndag <3

    SvaraRadera
  2. Håller med Znogge - snyggt skyltat! :-) Blombåten är ju superfin!

    Hoppas du får en fortsatt solig dag!

    SvaraRadera
  3. Nog är det bra härligt när man kan sitta ute och äta. Det är en av de stora fördelarna med sommar!
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Älskar dessa båtkrukor och vilken lycka att kunna sitta ute och äta=) Fin skyltning och ha en fin söndag <3
    Kram

    SvaraRadera
  5. Blombåten är ju så fin och härligt kunna utnyttja balkongen till uteätande.
    Jag är inte ateist men inte heller troende, jag gick ur Svenska Kyrkan vid 18års ålder då jag själv fick bestämma, även J har lämnat kyrkan i samband med att vi blev tillsammans/flyttade ihop och följaktligen gifte vi oss icke i kyrkan å Elin är inte döpt.
    kram

    SvaraRadera
  6. Roligt att Lidköping lever upp och även med mycket grönska och vackra blommor. Blombåten är jättefin.
    Även här blev det mycket balkonghäng igår. Och vi satt ute till efetr midnatt. Så vackert och med alla ljus och speglingar i vattnet.
    Asiatisk mat är vi väldigt förtjusta i och jag lägar det flera gånger i veckan. Favorit här är nog vietnamesik, riktig kinesisk mat och thailändsk. Men även den indiska gillar jag Jodå även det koreanska och japanska köket också.
    Önskar dig en fin söndag.
    Här är det just nu skurar men lunch och frukost blev på balkongen.
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Hoppas du kan fortsätta med intagandet av måltider där ute, det är en speciell känsla med det :) Att ha kvar sin barnatro är en trygghet i livet, kram på're!

    SvaraRadera
  8. Så fin båt med sommarblommorna. En riktigt snygg skyltning. :-)

    SvaraRadera
  9. Äntligen lite sommarkänsla och värme så man kan sitta ute och njuta!
    Snyggt skyltat med blombåt och god mat!
    HA det fortsatt gott!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Kvinnor har simultanförmåga, vilket klart bevisas i sista bilden:-) Ser att du har fleecetröjan på dig, ungefär samma här vid frukost och middag. Vid lunch räcker det med t-shirt.

    Den första skylten är jättefin med händerna som formar ett hjärta. Skylten med barnen är annorlunda och med den färgkompositionen syns den, bra där! Och så tre skyltar på sista skyltbilden. Roligt med en "meeting point" runt en båt:-)

    Indiskt mat gillas skarpt, fast jag väntar med den till hösten/vintern när jag garanterat fryser. Finns ingen bättre mat än indisk för att tina upp.

    Tusen tack för skyltarna och länken:-)

    SvaraRadera
  11. Fin båt och fin skyltning.
    Lidköping kommer jag ihåg som en trevlig liten stad då vi besökte den för några år sedan.
    Härligt att du kunde sitta ute och äta båda måltiderna. Igår hade vi det så, men idag verkar molnen att dominera så det säkert lunch i köket.
    Ha det fint.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
  12. Klart barnen ska vi vara rädd om. Jo tro är nog rätt viktigt. Är själv uppväxt i ett frireligiöst hem. Jag kommer på en sak, min granne är från Lidköping. Hon är från brottarsläkten Lundell. Jag vet inte men hon kanske har bott här i 20 år nu... Dottern är i alla fall hör nu som bor i Lidköping.

    SvaraRadera