söndag, september 20, 2020

Skyltsöndag 🚑 🚔

En dag stod polisen 🚔 hemma vid vĂ„r gĂ„rd. Men kanske de var inne och fikade hos nĂ„gon bara, inte vet jag.

I torsdags sĂ„g jag ambulansen đŸš‘ pĂ„ utryckning. Vet inget mer om detta.

Samtidigt sĂ„g jag en cyklist đŸšŽoch nĂ„gra skyltar. Hon svĂ€ngde sedan över till min cykelvĂ€g.

HĂ€r hamnade jag med min handling đŸ›’ Tror det Ă€r bĂ€sta nĂ€rbelĂ€gna butiken.

Sedan ett gott betyg hÀmtat ifrÄn nÀtet. Heja alla lÀrare!

Det Ă€r BP som hĂ„ller i detta förtrĂ€ffliga tema med Skyltsöndag!

Nu har Nya Blogger fÄngat mig i ett stenhÄrt grepp, tyvÀrr. För lÀsaren ser det ut som vanligt men för skribenten har det blivit besvÀrligt. AlltsÄ, vad Àr positivt?? Det ska ju vara roligt att blogga!

Om en timme cyklar jag bort till kyrkans gÄrd, för att lÀsa texter. Lite socialt ÀndÄ.

Ljus och KĂ€rlek 💟

16 kommentarer:

  1. Ja, alla de hÀr yrkeskÄrerna behövs!
    Det verkar dramatiskt hos dig med polis och brandkÄr :-)
    Men som du skriver, kanske dom bara var dÀr och fikade.
    Söndagskram!

    SvaraRadera
  2. Ha ha, den var verkligen klockren nÀr det gÀllde lÀrarna!
    Förhoppningsvis var polisen bara ute pÄ nÄgot rutinÀrende. Handlar det om nÄgot annat brukar det sprida sig snabbt pÄ sociala medier.

    Kram och god söndag <3

    SvaraRadera
  3. Ja dessa yrken Àr viktigt att finnas i samhÀllet och de bör fÄ lön för mödan.
    AngÄende polis/ ambulansbilen sÄ var det nog ingen utryckning i med de stod parkerade. Kanske de behövde en fika i all hast. Visst ska det vara roligt att blogga. Kram och ha det gott <3

    SvaraRadera
  4. Visst Àr det en bra lista!
    Och alla kÀmpar pÄ med sitt. Ofta dessutom i rejÀl motvind pÄ olika sÀtt.
    Trist med Nya Blogger. Man borde ju kunna ha den version man sjÀlv vill- Undrar vilken förklaring Blogger ger till detta.
    Önskar dig en fin söndag.
    HÀr Àr det nya njutflykter som vÀntar idag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Snyggt skyltat med en tydlig fordons-trÄd :-)

    Nya WP skulle göra mig grĂ„hĂ„rig om jag inte redan var det. Men den gör mig Ă€nnu mer galen Ă€n vad jag var innan... VARFÖR??? Det funkade ju sĂ„ bra innan nu har dom krĂ„nglat till det alldeles... Suck!

    Ha en bra dag, trots att bloggportalen Àr dum...

    SvaraRadera
  6. Hoppas du fÄr en skön söndag o lite sÀllskap Àr bra :) cykla försiktigt kram

    SvaraRadera
  7. Viktiga skyltar pÄ bilar och annat. Allt detta Àr sÄ nödvÀndigt. Ibland förstÄr vi det inte ens, lite bortskÀmda som vi plÀgar vara.
    Ha en skön söndag Gerd!

    SvaraRadera
  8. Min farbror skollÀraren Knut hade sparat pÄ sig massor av sÄna dÀr kluriga övningar som barnen gjort. De var givetvis anonyma, men det var populÀrt nÀr han hade höglÀsning ur dem vid slÀkttrÀffarna.
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  9. Det Àr konstigt, men sÄ fort man lÀrt sig nÄt eller kommit i nÄt eller lÀrt sig hitta - dÄ skall det Àndras!?
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  10. Vilken hÀrlig lista. Barn Àr kloka. Kram

    SvaraRadera
  11. Perfekta irl-skyltar med lite spÀnning eller nyfikenhet i sig tycker jag. Texten som handlade om lÀrarna Àr ju klockren och Àrlig. Tycker faktiskt att lÀrare Àr inget yrke utan ett kall. Skulle aldrig orka med det yrket.

    Nya Blogger Àr ingenting att ha. Men Àn en gÄng, Blogger Àr gratis. SÄ vad har vi anvÀndare att sÀga till om?! Man fÄr ju vad man betalar för, och dÄ vi inte betalar nÄgonting fÄr vi vÀl skit dÄ. Har kollat lite pÄ nÀtet och lÀst olika recensioner, och jag har inte hittat en enda positiv.

    Du har lyckats med att fÄ upp dina bilder större Àn du brukade ha dom. Det Àr ju perfekt, men de Àr ju bredare Àn sjÀlvaste texten, vilket Àr fult. Men som du sÄg hos mig igÄr har jag samma problem som du, fast tvÀrtom.

    Den dĂ€r menyn om olika bildstorlekar kommer upp ibland, men inte alltid. Den enda som verkar vara nöjd med Nya Bloggar verkar vara Emma. Okej, hon Ă€r ju ocksĂ„ drygt 20 Ă„r yngre Ă€n vi. Åsa Ă€r ju lika gammal som Emma, och hon kommer heller inte överens med Nya Blogger.

    Anyway... Tusen tack för fin skyltning och lÀnken:-)

    SvaraRadera
  12. Fint skyltat igen Gerd...och skönt att du fÄtt den sociala samvaron en stund, det behövs i dessa tider, ha det sÄ gott nu! <3

    SvaraRadera
  13. http;//blandar.bloggo.nu2020-09-20 19:16

    Lika viktiga som bilarna du visar Àr ju listan; bra samling du fÄtt till!
    Social samvaro, sÄ roligt för dig <3
    Söndagskram

    SvaraRadera
  14. Det blev polis, ambulans och brandkÄrstema. :-)

    SvaraRadera
  15. Snyggt skyltat med biltema! Och barnens lista har jag lÀst tidigare, den Àr sÄ bra!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Efter Är av laglöshet har vi fÄtt tillbaka polis pÄ orten och nu blir vi inte lÀngre lika förvÄnade, förskrÀckta dÄ vi ser polisbilen ;-) förr nÀr polisen dök upp betydde det att nÄgot hÀnt... dÄ fanns nÀrmaste polis i Vilhelmina.

    NÄgon ambulans har vi icke utan en akutbil som inte Àr det snabbaste hÀr i vÀrlden men de gör sÄ gott de nu kan efter rÄdande bestÀmmelser.

    Bra skyltat som vanligt.

    kram

    SvaraRadera