tisdag, september 22, 2020

Till Nya stadens torg!

Tisdag morgon och jag visar så färska bilder som jag kan. De är från igår eftermiddag, då jag tog en cykeltur till stan. Jag hade några strängar på min lyra och betade av tre. 

Med denna bild vill jag också visa att det rör sig en och annan person i Lisch, även en måndag. Här är en cykel- och gångbro över "älva". På den vanliga gågatan te tôrt (till torget) var det rätt så tjockt med folk.

Nu har man tagit bort den påmålade regnbågsflaggan på gräsmattan. Syns bara suddiga spår efter den.  

En videosnutt på klockspelet klockan tre.

Här sitter jag och mår gott i Stadsträdgården. Bilder på blommor finns, men sparar dem till en annan dag.  

Foto från min balkong igår förmiddag. Rönnbärsträden börjar få vackra färger nu. De brukar bli väldigt granna allt eftersom.

Ett par av överlevarna på min balkong.

Orsakullan frågar: 
Engagerar du dig i någon form av rättigheter? Till exempel miljö, djur eller annat? Jag engagerar mig väldigt mycket i MOD - Mer Organdonation.  Det är intressant och jag får så mycket tillbaka av tacksamhet.

Även engagemang i Vasa Orden av Amerika. Idag är det styrelsemöte i en större lokal. Även om de fina middagarna med underhållning är på paus ett tag, så pågår kultur- och vänskapsarbete.

Ljus och Kärlek! 🍁

11 kommentarer:

  1. Du ser ut at ha det gott i solen. Vilken ståtlig rönn du har utanför fönstret. Hästfärgerna är så vackra. Det blir en riktig explosion. Dina pelargonior verkar lika envisa som mina och det tackar vi klart för.Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket fint klockspel! Fast man kanske tröttnar på det om man bor intill...
    :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder från din stad och en härlig bild på dig <3

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka höstfärger på de där rönnarna! Det ser man inte här ännu, fast det kanske har med trädarten att göra.
    Ha en fin dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Härligt att du satt där och mådde gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Skönt att passa på att ge sig ut när det är så fint väder.
    Härligt med grönska och blommor på torget.
    Men jag ser att träden hos dig har betydligt fler höstfärger än hos oss just nu. Men det är ju å andra sidan höst.
    Dina pelargoner ser ju pigga ut fortfarande och gräsmattan också.
    Strålande väder här idag så nu väntar trevligheter ute.
    Stor kram hoppas du får en fin tisdag.

    SvaraRadera
  7. PS! Jättefin bild på dig! Du ser så pigg ut!

    SvaraRadera
  8. Bara att njuta av det fina höstvädret.
    Kul att Din pelargonia fortfarande hänger med.
    kram

    SvaraRadera
  9. Det är ändå fortfarande väldigt grönt hos dig, gräsmattorna och inte minst blommorna ser fortfarande fräscha ut. Tror inte vi har ett riktigt rönnbergträd i innergården, men väl buskar men glest med bär än så länge.

    Vilken söt selfie! Du är bra påpälsad där.

    SvaraRadera
  10. Så fina bilder från din stad, och det blommar mycket fortfarande kan man se, liksom på din balkong. Vackert träd du har utanför ditt fönster som skiftar färg så fint nu också.
    Må så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Underbara höstbilder och en otrolig grönska. Gillar även det fina klockspelet. Fantastisk fin stad vi får ta del i från dina inlägg. Ha det gott!
    Kram <3

    SvaraRadera