söndag, oktober 25, 2020

Sista skyltsöndagen i oktober och Vintertid!

God söndagsmorgon! Det är oktober månads fjärde skyltsöndag, som vår fantastiska BP håller i! 🚮🚭
Enjoy!
Idag bjuder jag tacksamt på den andra fådda bilden av min väninna från Vara.
Visst är det så, att inget är helt borta förrän mamma inte kan hitta det!

Min skyltsöndag följer lite grand en röd gyllene tråd, eller en glasklar droppe.

Detta är Sunnersbergs församlings alla glasdroppar med döpta barn under detta år. Barnen kommer att få sin droppe vid ett särskilt tillfälle senare i år.

Ett gammalt citat som alltid gäller! 

Orsakullan frågade igår: I sorg och saknad. Vem saknar eller sörjer du? Jag saknar mina föräldrar som dog ifrån mig ganska tidigt. Jag var bara 34 resp. 38 år och inga syskon. För snart nio år sen dog min älskade make och Pusselbit.

Idag är frågan: Hur känner du för söndagar? Sköna söndag, svarar jag.

Nu har jag gjort mitt textexperiment och funnit att i mobilen så är alla texter lika och det är nog dit som Blogger ville komma. Så jag "skiter i´allt" och kör på med mitt. Hoppas verkligen det är läsbart!

Ljus och kärlek 🙏 

14 kommentarer:

  1. Visst är det läsbart och dessutom snyggt skyltat!

    Jag saknar också mina föräldrar och min pappa dog på tok för tidigt.

    Kram och god skön söndag <3

    SvaraRadera
  2. En så finstämd skyltning ! Jag gillar verkligen de där dropparna och tanken bakom. Tage Danielssons ord är perfekta i sammanhanget. Tack för fin guldkant på dagens skyltning!
    Ha en fin söndag! Kram!

    SvaraRadera
  3. Snyggt skyltat! :-)
    Gillar dropparna, så fina :-)

    Ha nu en riktigt skön söndag!

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen en skön söndag och jag sov gott i morse, så himla gott att få backa klockan en timme när man vaknar först vid nio-tiden - vips var klockan bara åtta!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Så fint med dropparna för de döpta barnen och Tage Danielssons dikt är mycket bra. Visst stämmer det att mamma hittar det mesta. Hon har falkblick. Kram

    SvaraRadera
  6. En fin Skyltsöndag och visst går det att läsa texten. Vilken god tanke med en droppe för varje döpt barn. Tage Danielssons dikt har jag i en bok av honom men hade glömt bort både den och boken. Har nu tagit fram den...
    Ja,detta med sorg och saknad är svårt.Ibland är den mer närvarande och ibland mindre men den finns alltid.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  7. Visst är det läsbart och fint att läsa är det också med fina bilder som också syns :-)
    Droppbilden och dikten så fint de hör ihop.
    Sorg och saknad, ja de är där hur länge än tiden går. Kommer alltid att vara så. Jag bär den inom mig och minns de saknade, känner förlusten av dem, men lever också med att de är borta, precis som de som gick före dem igen. Och tänk så mycket de gav när jag tänker efter av visdom och kraft att ha i livet som styrka.
    Ha en en fin fortsättning på söndagen Gerd :-)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Så fint skyltat. Visst är det så att mamma brukar hitta det mesta! :) Så fint med glasdroppar till de små.
    Tage Danielsson tillhör en av de saknade!
    Kram och njut av din söndag!

    SvaraRadera
  9. Klart...läsklart!!! Det var en fin glasklar tråd i skyltningen, vilken härlig idé med dropparna till barnen och Tage är en favorit med sina klokord, kram Gerd!

    SvaraRadera
  10. Ditt fina bidrag är helt perfekt faktiskt, snyggt layoutad och texten direkt under bilden trots att texten är vänsterställd och bilden är centrerad. Har en känsla att vi måste anpassa vårt tänkande till Blogger istället för tvärtom...
    Skylten från väninnan är sååå sant! Åsså älskar jag det där stället med dropparna för varje barn som fötts och döpts under ett år. Otroligt snyggt och stilfullt. Ser ut som stjärntecknen på tavlan längst ned - urbra!
    Tage Danielssons citat är klockrent.

    Tusen tack för din fina skyltning och länken:-)

    SvaraRadera
  11. Tage han kunde han! Vilka snygga glasklara droppar du bjuder på. Det här med mamma instämmer jag till full i. I morgon bitti sätter sig min arbetskollega från din trakt i bil och åker 100 mil till mig.

    SvaraRadera
  12. Har du letat på mamma-vis? brukade jag fråga ungarna när något var försvunnet ...
    Tage Danielsson kan man banne mig citera vareviga dag.

    SvaraRadera
  13. Fina skyltar, både den om att mamma vet vad allt finns och så Tages tänkvärda ord!
    JA, man saknar verkligen sina föräldrar, jag fyllde 35 dagen efter min mamma dog, ack ja så det kan bli i livet!
    Må så gott!
    Vi har en rymling i familjen just nu, Molly har hittat ut från lägenheten! Suck!

    SvaraRadera
  14. Snygga gyllene skyltar hos dig! Gillar Tage Danielssons citat!
    Kram

    SvaraRadera