mÄndag, februari 15, 2021

Glad mĂ„ndag 😀 15 februari!

God morgon till en ny dag! TvÄ dagar i rad har jag kunnat sitta ute pÄ balkongen pÄpÀlsad och under tjocka filten och njutit solens strÄlar och tagit en tupplur. SÄ skönt!
En bild frĂ„n igĂ„r. En glad prick kom med under solen😀 och det Ă€r inte mĂ„nen, snarare nog ett dammkorn.

De hĂ€r bilderna skulle ha varit med igĂ„r egentligen, för det var dĂ„ som jag vaknade till den vackra rimfrosten. 
HÀr har vi grannen, som ger bilden rörelse.

Detta Àr utsikten frÄn mitt ena vardagsrumsfönster. Visst Àr det otroligt vackert. LÀngst bort ligger VÀnern och dÀr körde bilarna för fullt pÄ isen igÄr. Ljudet hörs in till mig, men det stör inte.

Min allra Àldsta stora kaktus har gett upp och gÄtt hÀdan, men innan sÄ har jag tagit skott och satt. Denna kan vara första omgÄngen och den har tolv knoppar till. Jag blir sÄ glad!

HĂ€r ett annat kaktusskott som blommar nu. Finns tre knoppar till, som inte syns i bild.

OrsakullanAlla hjÀrtans dag idag, firar du? Nej, har vÀl aldrig firat mer Àn lite godare middag och dryck.
Geléhallonens dag idag, tycker du om godis? Nej, inte ens det.

Det Ă€r Carita som Ă€r inspiratör till temat, att sprida lite mĂ„ndagsglĂ€dje och alla som vill kan vara med 😀 Och ikvĂ€ll kommer jag att vara extra glad.

Ljus och KĂ€rlek 🙏

14 kommentarer:

  1. Glad mÄndag till dig med! SÄ hÀrligt att kunna sitta ute pÄ balkongen. NÀr vi var pÄ promenad i gÄr vÀrmde solen faktiskt.
    SÄ roligt nÀr vÀxterna trivs och blommar.

    Kram och glad mÄndag till dig!

    SvaraRadera
  2. HĂ€rligt att du kunde sitta ute och njuta av solen!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder o snö Àr sÄ fint :) önskar dig en fin mÄndag kram fina Gerd

    SvaraRadera
  4. SÄ vackert med rimfrosten i trÀden!
    Jag gillar godis, men geléhallon hör inte till favoriterna. Fast finns det inget annat sÄ kan dom slinka ned ÀndÄ :-)

    Ha en fortsatt glad mÄndag!

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker utsikt du har frÄn ditt vardagsrumsfönster!
    Ha en glad mÄndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Önskar dig ocksĂ„ en fin mĂ„ndag och glada och soliga bilder gör sitt till. SĂ„ vackert med snön och den blĂ„ himlen. Även vi har suttit ute pĂ„ balkongen i helgen men det Ă€r söderlĂ€ge sĂ„ det var +12 som bĂ€st.
    Även idag Ă€r det ljuvligt vĂ€der med vĂ„r i luften och en hĂ€rlig utedag vĂ€ntar.
    Fastnade extra för bilden frÄn ditt vardagsrumsfönster och sÄ blommorna.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  7. Det var jag som inte fick med hela namnet; Ditte

    SvaraRadera
  8. Fina bilder denna glada mÄndag! Har en likadan kaktus som inte blommat pÄ flera Är, kanske den behöver ny jord?
    Ha en toppendag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Fina blomster och hÀrlig blÄ himmel.
    Glad mÄndag <3
    kram

    SvaraRadera
  10. Utsikten frÄn ditt vardagsrum Àr verkligen fantastiskt fin - Äret om, inte bara under vintern.
    Idag var det tredje dagen i rad för min del - att kunna njuta av vÀrmen pÄ balkongen alltsÄ. 20 grader - helt otroligt om man tÀnker sig att det ju faktiskt bara Àr den 15 februari.

    Sort GRATTIS till din blommande novemberkaktus som inte heller har koll pÄ Ärstiden lÀngre. Nu brukar novemberkaktusar blomma bÄde i november och lite mindre i mars/april, men dina tvÄ verkar vara lite dagvill. Inte dig emot antar jag;-)

    SvaraRadera
  11. Oj det var lika fint vÀder hos dig som hemma hos mig, visst blir man glad av det.

    SvaraRadera
  12. GokvÀll!

    Visst Àr det hÀrligt nÀr solen strÄlar!! :)) & tÀnk snart, eller om ca en mÄnad sÄ börjar den ge av sin D vitamin ÄxÄ!! *hjÀrta*

    Visst Àr det kul nÀr blommor knoppas!

    Varm stor kram *hjÀrta*

    SvaraRadera
  13. Glad mĂ„ndag. I dessa tider Ă€r det inte lĂ€tt att kĂ€nna sig glad. Är sĂ„ innerligt trött pĂ„ pandemin och allt strul med vaccinationerna och annat som vi blir överösta av i media.
    Tycker man ska passa pÄ att fira allt man kan. Idag, tisdag, Àr det fastlagstisdagen och dÀrmed semmeldag. Men jag Ät hetvÀgg igÄr sÄ det blir nog ingen semla idag. Sedan börjar fastetiden och dÄ har jag planer pÄ att ligga lite lÄgt med mat och dryck av det mer utsvÀvande slaget.
    NÄgon pÄsk pÄ traditionellt sÀtt lÀr det inte heller bli. Det Àr inte samma sak att gÄ i kyrkan pÄ zoom.

    Ha en god och bra tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Vad hÀrligt att du kunnat sitta i solen pÄ balkongen!
    SÄ vackra trÀd du ser frÄn ditt vardagsrumsfönster.
    Roligt med knoppar som ger nytt liv till vÀxterna.

    SvaraRadera