mÄndag, februari 22, 2021

Glad mĂ„ndag 😀 Trana och VĂ„rhĂ€lsningar

IgÄr var det den första vÄrdagen, kÀndes det som. Den första promenaden, som jag gjorde med glÀdje. Jag frös inte, solen sken, ja vad önska mer? Jo, att det fortsÀtter sÄ hÀr.

Jag fick en vĂ„rhĂ€lsning frĂ„n campingvĂ€nnen och fotografen Dieter i Tyskland. De har kommit mycket lĂ€ngre med vĂ„rtecknen. Jag bjuder nu pĂ„ hans fina tulpanbild © Dieter Osterodt.
 
SjÀlv bjuder jag pÄ mina kaktusblommor nu i februari!

Orsakullan: Vad Ă€r du riktigt glad över? Ă–ver att vĂ„ren Ă€r pĂ„ vĂ€g och att första tranan anlĂ€nde till Trandansen, Hornborgasjön i lördags. 

Det Ă€r Carita som Ă€r inspiratör till temat, att sprida lite mĂ„ndagsglĂ€dje och alla som vill kan vara med 😀 Och ikvĂ€ll kommer jag att vara extra glad.

IgÄr hade vi styrelsemöte/Ärsmöte via Teams med Vasa Orden av Amerika. Nu finns det mÄnga möjligheter till digitala möten, beroende pÄ om man Àr ett par tre personer eller mÄnga. Jag kommer ihÄg nÀr det kostade 6kr/minut att prata i en mobil hÀr hemma i Sverige.

Ljus och KĂ€rlek🙏

12 kommentarer:

  1. HÀrligt nÀr vÄren Àr pÄ vÀg och nÀr man kÀnner att solen vÀrmer!
    Kram

    SvaraRadera
  2. HÀrligt att vÄren Àr pÄ g - klart man blir glad dÄ! Vackra blombilder :-)

    Minns ocksÄ att det var svindyrt att ringa rikssamtal i Sverige. NÀr man ringde utanför sitt eget riktnummeromrÄde fick man fatta sig kort.

    Ha en fortsatt glad dag och vecka!

    SvaraRadera
  3. FortsÀtter vÄrvÀrmen kommer snart vÄrtecken slag i slag.
    Ha en glad mÄndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Blommor i alla dess former och fĂ€rger gör mig glad÷)
    Tranans ankomst Àr ett vÄrtecken och lite tö/ solsken.
    Ha det gott <3
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det finns sÄ mÄnga ljuspunkter och hÀr Àr du berikad av dem :-)
    Fortsatt glad mÄndag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Minns att nÀr min 08a syster skaffade internet var det vÀldans viktigt att stÀnga av uppkopplingen dÄ det blev dyr telefonrÀkning om internet stod pÄ.
    Saker har blivit bÀttre med Ären och vissa grejjer har blivit billigare.
    NÄgon sol eller vÄrkÀnsla finns inte hÀr hos mig dÄ jag njuter av Dina tyska vÄrbilder.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken hÀrlig bukett och nog ser man fram emot alla vÄrtecken. Extra mycket detta Är kÀnner jag.
    Den nya tekniken underlÀttar mycket och vi kör vÄra möten via Teams. Det fungerar hur bra som helt!

    Kram och glad mÄndag!

    SvaraRadera
  8. Visst Àr det skönt med vÄren pÄ vÀg! Och en hÀrlig bukett med tulpaner frÄn Tyskland. Fint Àven med dina kaktusar som blommar. HÀr Àr det mest okridéer som Àr i blom men de Àr vackra de ocksÄ.
    Roligt med tranorna. Skulle haft en jobbresa till Hornborgarsjön nu i vÄr men sÄ blir det nog inte. Men jag har förr varit hÀr mÄnga gÄnger nÀr de dansat och ett fint skÄdespel Àr det.
    Önskar dig en fin kvĂ€ll. Har just haft bokklubb via Zoom. JĂ€ttetrevligt!
    Stor kram

    SvaraRadera
  9. Japp, igÄr var det vÄr i luften. Det var det inte idag, men snön Àr sÄ gott som borta. Tulpanbuketten som solen skiner pÄ Àr fantastiskt fin. Ett stilleben.
    Himla kul att se att dina novemberkaktusar Àr tidigt respektive sent ute. Min har för första gÄngen pÄ mÄnga Är inte visat en enda knopp Àn. Hoppas h*n kommer igen i mars/april.

    Teams, Zoom med mera var/Àr ju rÀddarna i nöden för mÄnga. DÄ kan man ju Ätminstone umgÄs digitalt, eller hur!?

    SvaraRadera
  10. Blommor och vÄrkÀnsla, visst blir man glad! Dock var det en grÄdaskig mÄndag hÀr i 08-omrÄdet. men man kan bli glad av annat!
    HA en bra fortsÀttning pÄ veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Den hÀr vÄrhÀlsningen gladde mig ocksÄ, lÀngtar verkligen efter blommor nu.
    Vasaorden av Amerikas sektion i Linköping lades ner förra Ă„ret đŸ˜„

    SvaraRadera
  12. Du tycks ha vÄren dÀr! HÀr finns Ànnu mycket snö och det Àr minus nio grader.
    Men det ska bli nÄgra dagar med plusgrader, sÄ kanske snön börjar smÀlta.
    Kram!

    SvaraRadera