mÄndag, mars 29, 2021

Glad mĂ„ndag 😀 29 mars - med frĂ„gor

God och glad mĂ„ndag! SĂ€g det med blommor! Det Ă€r mina tulpaner som jag köpte pĂ„ torget i onsdags, bilderna tog jag igĂ„r. 
Det Ă€r visserligen lite mörkt pĂ„ hallbyrĂ„n men jag tycker det Ă€r sĂ„ rolig att sĂ€tta en tulpanbukett dĂ€r, dĂ„ dĂ€r hĂ€nger en tulpantavla, mĂ„lad av min mammas kusin Anna i Baskarp, en gĂ„ng i tiden.  

HÀr har tulpanerna fÄtt ett annat ljus, i vardagsrummet. ett naturligt dagsljus.

Hur ofta bĂ€ddar du rent i sĂ€ngen? NĂ„got mellan en vecka och tio dagar.
Hur ofta stĂ€dar du? Det beror pĂ„. Jag stĂ€dar lite dĂ„ och dĂ„, för jag orkar inte hela lĂ€genheten i ett svep, som jag gjorde förr. Ensam och inga djur, det blir aldrig smutsigt, bara dammrĂ„ttor och de Ă€ro mina Ă€nglar 😇

Det Ă€r Carita  som Ă€r inspiratör till temat "Glad mĂ„ndag"😁 vilket jag tycker Ă€r ett roligt och lĂ€ttsamt tema. Ljus och kĂ€rlek 🙏

11 kommentarer:

  1. Snyggt att matcha tulpantavlan med tulpaner :-)

    Ha en glad start pÄ pÄskveckan!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina tulpaner du har. Jag har haft ett par buketter, men tycker att det stÄr sÄ kort tid, sÄ jag har tröttnat pÄ att köpa dem.
    Ha en Glad mÄndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. SÄ vackra tulpaner. MÄste nog be Rolle att han köper nÄgra nÀr han Äker till Hemse och handlar senare.
    Han ska ocksĂ„ hĂ€mta min dahlior som ÄNTLIGEN har kommit. Dom hade levererats fel av DHL sĂ„ dom lĂ„g pĂ„ fastlandet i flera dagar innan dom skickades hit - och dĂ„ var det helg och ingen leverans. SĂ„ idag har jag iaf lite kul att göra med vĂ€xter!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  4. SÄ fint tulpanerna gör sig dÀr vid tavlan! SjÀlv har jag inte köpt tulpaner en enda gÄng denna sÀsong men det fÄr kanske bli lite gula till helgen.

    Kram och glad mÄndag!

    SvaraRadera
  5. DÀr passade det bra. Sen var det en vacker tavla ocksÄ, tulpaner Àr verkligen blommor jag tycker om. Nog blir man alltid glad av tulpaner?

    SvaraRadera
  6. Fin tavla, det var tulpantavlan som fĂ„ngade min blick först 😊
    Jag tror jag haft tulpaner en enda gÄng i Är... har inte köpt blommor alls, har liksom inte blivit av.
    DammrĂ„ttor Ă€r nog liksom de vanliga rĂ„ttorna det som blir kvar nĂ€r jorden gĂ„tt under 😜 vĂ€ldigt livskraftiga 🐀
    Kram

    SvaraRadera
  7. SÄ fin tavla och en bukett tulpaner Àr alltid sÄ vackert!
    Kram

    SvaraRadera
  8. SÄ fina tulpaner. Har haft nÄgra tulpanbuketter hÀr sedan jag fyllde Är men igÄr fick de lÀmna.
    Och visst Àr det sÄ att snittblommor piggar upp.
    Fint med dina dÀr i hallen vid tavlan. Jag brukar varje vecka ha nÄgra som gÄr ton i ton, gult och orange, med den tavlan som Tove mÄlat till mig. Blir sÄ fint.
    Önskar dig en trevlig mĂ„ndag
    Stor kram

    SvaraRadera
  9. Inte nog med att du har gröna fingrar med blommor i krukor, du Àr lika duktig med snittblommor. Gillar "dubbleringen" av tulpanerna i hallen.
    Å vad gĂ€ller stĂ€dning sĂ„ hĂ„ller jag helt med dig:-)

    SvaraRadera
  10. Älskar tulpaner, och har gĂ€rna ett fĂ„ng hemma sĂ„ ofta jag kan.
    Å tack för tipset om visselpipan, den mĂ„ste bestĂ€llas!
    MÄ sÄ gott!
    Kram

    SvaraRadera
  11. HÀrligt, kÀnns vÄr.

    SvaraRadera