söndag, april 11, 2021

Skyltsöndag ⚠️ Covid-19

Så var det då dags för min första spruta mot Covid-19. Jag hade bokat tid på Närhälsan VC som igår lördag. Ganska fiffigt en lördag faktiskt, för då fanns inga patienter där.

Man köade snällt och blev uppropad med namn när det var så dags. Jag hade cyklat hit och det var ett riktigt motionspass, då det blåste kraftig motvind, dock sken solen.

Spännande att se vad det blev för vaccin. Detta fick vi på eftermiddagen, alltså Moderna och andra dos om sex veckor.

Hörde att förmiddagsbokarna hade fått Astra Zeneca och tidigare i april var det Pfizer, så det blev det som fanns. Är man 70+ behöver man inte vara rädd för Astra, jag tror det är ett riktigt bra vaccin.

Nu är man inte skyddad förrän två veckor efter den andra dosen. Men några släktkalas eller kramar blir det inte tal om ändå. Kanske jag kan ta en buss och tågresa mitten/slutet av juni och då med munskydd.

Roligare än så här blir det inte idag, trots den alltid rolig Skyltsöndagen a´la BP😁 Men jag lyckades med en röd tråd! Enda biverkningen var lite ömhet i sticket i min redan ömma arm!

Orsakullan: En färg du aldrig kommer att få se mig i... det är beige, för då försvinner jag😂 Jag är en färgglad person och älsklingsfärgerna är rött i olika nyanser. Men jag använder också svart i vissa sammanhang.

Ljus och Kärlek 🙏

15 kommentarer:

  1. Det är bra att det finns folk som har humorn kvar!
    Vi ska få vår 2:a spruta den 21 och precis som förra gången så är det vår distriktssköterska som ska ge oss den i samband med att hon kollar in mitt op.sår som jag numera lägger om själv. Det är fortfarande ett ganska stort sår som det läcker en del vätska från, men det är ingenting mot vad det vara tidigare.....
    Vi ska precis som dig fortsätta att vara extra försiktiga även efter den sprutan, men då kanske vi åtminstone kan ha lite gäster till lunch och sitta ute på altanen och äta - alltså om vädret har blivit varmt. Som det är nu så vill man inte sitta där, det är bara mellan 4-8 grader om dagarna trots att solen skiner.
    Ja, ja - det var bättre förr...ju förr desto bättre!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  2. Astra känner man sig ju inte pigg på att ta direkt. Har haft blodpropp, och utifrån min ålder är det det som kommer erbjudas. Jag kommer därav hoppa vaccinet vill inte riskera blodproppar. När jag inte gör det annars vill jag heller inte göra det nu :) .

    SvaraRadera
  3. Gult är en färg som jag aldrig använder. Det är en väldigt svår färg tycker jag.
    Grattis till sprutan, hoppas att du mår bra i dag och inte har fått några biverkningar. Jag fick Pfizers vaccin. Det var väl vad de hade vid det tillfället.
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Så skönt att du äntligen har fått första dos!! Även skönt att du inte kände så mycket!! Dessutom smidigt och fort gjort=)
    Hoppas att du fortfarande mår bra idag <3
    Jag gillar även färger. Beige använder jag bara på kjol och byxor=)
    Trevlig söndag
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så du fick Moderna, va fint! Skönt att ha fått det första sticket.
    Färg på kläder är fint tycker jag med, men i garderoben hänger en del svart när jag tänker efter, hm.
    Ha en fin söndag, och hoppas att du fortfarande mår bra efter sprutan.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Skönt att första dosen vaccin är klar och tiden för nästa också är bokad. Och visst blir det nu mindre begränsningar framöver. Skönt så.
    Jag får första på onsdag och man räknar då efter ett par veckor med ett ganska gott skydd redan efter dos nr 1.
    Vi har så smått börjat planera lite inför sommaren och att kunna vidga vyerna. Men avstånd gäller förstås.
    Har du inte ännu fått några biverkningar så blir det nog inga.
    Stor kram och trevlig söndag

    SvaraRadera
  7. Grattis till första sprutan! Det måste vara skönt att ha den avklarad.

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  8. Skönt Du fortsätter att vara rädd om Dig 🤗
    Jag tror att livet så sakta kommer att bli mer som vanligt till hösten.
    Här börjar skolan i morgon med närundervisning trots smittan ökat och fler sjuka senaste veckan.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jättekul med detta irl-inlägg som säkert inte bara jag läser med stort intresse. Å än en gång - Täby har stängt sina vaccinationslokaler under helgen, öppnar igen imorgon. Inte samma lovvärda tänk som i din kommun...
    Och om 100 000 år, ja, det skulle kanske vara roligt, men då vill jag hälsa på en annan planet för att se nåt nytt;-)

    Tusen tack för ditt bidrag och länken:-)

    SvaraRadera
  10. Så tidigt du får din andra dos. Mina föräldrar fick första dosen tidigt den här veckan och ska få andra dosen i mitten av juni. Det kanske har med vilket vaccin man får? Den broderade tavlan känns nästan som en sanning....Ha en bra ny vecka och hoppas att armen känns bra igen.

    SvaraRadera
  11. Härligt att vaccinationerna är igång! Fin röd tråd i skyltningen :)

    ha det gott!

    SvaraRadera
  12. Så välordnat alla ställt in sig i ledet. Det blir min tur nu på tisdag, jag är just nu glad att det inte blev imorgon för det har börjat snöa ymnigt o man hotar med en decimeter nysnö...sex mil till stan på sommardäck.
    Du har däremot fina gröna gräsmattor allaredan!
    Ha en fin nystucken vecka, synd att det är så lång tid mellan sprutorna...

    SvaraRadera
  13. Snyggt med cykeln och bilen i bakgrunden som matchar beachflaggan. :-)
    Bra att du fått vaccinet och att det gick att få det en lördag.

    SvaraRadera
  14. Grattis till sprutan❤!
    Bra att det var så välorganiserat.

    SvaraRadera
  15. Fin miljö att ta sprutan i. Du verkar haft tur och fått det Vaccin det verkar vara minst problem med.

    SvaraRadera