söndag, maj 23, 2021

Skyltsöndag - Pingstdagen

Det här eventet har jag hittat på "Vänermuseet". En kul idé att gå på äventyr utomhus!

Denna skylt finns också i början på vägen till Vänermuséet. Det handlar om Framnäs, det stora område som jag bor i. Det har annonserats att det kommer att utvecklas stort och det ser jag fram emot.

Framförhållning, det lärde min Pusselbit mig. Ta fram nyckeln redan innan du är inne i trapphuset, typ. Inte rota i väskan vid dörren.

Och hur gjorde man här nu??

Detta var den alltid roliga Skyltsöndagen a´la BP 😁
Trevlig söndag med ljus och Kärlek🙏 

14 kommentarer:

  1. Haha! Älskar framförhållningsskylten och saxen med temat "moment 22" :-D

    Ha en fin vilodag!

    SvaraRadera
  2. Ja, hur ska man få ut saxen????
    Trevlig pingstdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Snyggt skyltat som vanligt! Kärvt med saxen bara ;-)

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  4. Hahaha. Tack för ett gott skratt! Det var saxigt! :)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Älskar korstygnstavlan! Och iofs saxförpackningen också, trevligt när man får dra på smilbandet.

    SvaraRadera
  6. ✂️ vissa förpackningar ger huvudbry 🧐
    Framförhållning inte min starka sida.
    Men tack för ett gott skratt 😂
    Kram

    SvaraRadera
  7. svar Jo jag trodde oxå jag skulle må så mycket bättre av att äta glutenfritt- detta är tredje gången i maj jag blir akut toaberoende och rejält magsjuk 🤮 Jag ska höra med läkaren på tisdag... just nu spökar tankar 💭 som tjocktarmscancer tyvärr 😢 jag vet jag inte borde tänka så... men jag upplever att det blir stopp och då är resultatet rejäl magsjuka.
    Nu har Elin löst ett problem så jag ska lägga mig å sova... jag fick icke kontakt med min mor, när Elin kom till mormor så har mormor låst mobilen... min äldsta syster gav mamma en smartphone igår och därav problemet.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Kul skyltat =) Grrr för sådana plastförpackningar som saxen ligger i, de är ju snudd på inbrottssäkra och när man väl får upp dem så är kanterna sylvassa. Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  9. Fin skyltning!
    Vilket roligt och trevligt initiativ av Vänermuseet med dessa äventyr- Något jag gärna skulle testa.
    Spännande med ditt bostadsområde som kommer att utvecklas de närmaste åren och roligt med lite förnyelse och förändring.
    Visst kan framförhållning vara bra, men ibland är det roligt med det spontana också. Beror ju på när , var och hur.
    Saxen är ju klockren.
    Stor kram och trevlig kväll.

    SvaraRadera
  10. Kul skyltning med den broderade texten och så saxen där, haha!
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hahaha! Vilken rolig Skyltsöndag du bjuder på:-)
    En sjöjungfru(?) som bjuder på äventyr i Skaraborg. Då är det bara att du bokar en plats och avrapporterar:-)

    Kul att man utvecklar ditt fina bostadsområde. Förbered dig bara mentalt på oväsen och damm. Be prepared liksom;-) Tycker det är lite roligt med den "enkla" lättviktiga vepan som hålls på plats med svarta suggor som verkar vara aningen överdimensionerade, både i storlek, vikt och färg. Gratis reklam för MaskinSlussen;-)

    Skrattade gott åt de två sista skyltarna:-)

    Tusen tack för din roliga Skyltsöndag och länken:-)

    SvaraRadera
  12. Läckert med "D:et" i Lidköping i form av ett segel. Det ser fint ut på visionsbilden över Framnäs.
    Broderiet är kul!
    Lite klurigt att få ut saxen. ;-)

    SvaraRadera
  13. Ha ha, sista bilden skrattade jag ordentligt åt.

    SvaraRadera
  14. Sitter och rodnar gamla människan, känner mig så träffad! Det måste vara jag som broderat det lilla meddelandet om framförhållning, jag är totalt värdelös på det, men det är nu det. När jag jobbade var jag ofta i framkant. Något har hänt...
    Otroligt hur kreativa alla har blivit att ordna utomhusaktiviteter, jag hoppas innerligt att vi fortsätter på det spåret även efter pandemin. Kanske inte i januari-februari men övriga året då inte kölden är så svår. Jätteroliga skyltar, tack för dem

    SvaraRadera