torsdag, juni 24, 2021

KörOnsdagkväll 🎶 🎹

Träff en ljummen onsdagkväll, som jag skriver om på en torsdag! 
Idag är det Johannes Döparens dag också.
 
Ja, så träffades vi igen i den lilla kören på en kvällsfika, som var så läcker. Vi bjöds på smörgåstårta, mums.

Vi satt ute på innergården och solen höll oss sällskap nästan hela tiden 19-21. En väldigt skön kväll. Om bara inte myggen hade bitit mig i nacken. Jag fick förresten ett bett av en blinning (broms) i fredags, som svullnade upp. Men AfterBite kan lindra.

Vi har en planeringsstart mitten av september. Att sjunga kastar ju luftrörsinnehållet längre och kraftigare ut än vid tal. 
Hur det blir med Gospel där vi är så många fler, och en annan körledare, är en ännu obesvarad fråga. Allting hänger ihop också med hur det går med pandemin.

Men jag nöjd så här långt! Verkar bli en fin dag som lutar åt balkonghäng på förmiddagen. Kanske lyssna på en bok igen.
Ljus och Kärlek🙏

10 kommentarer:

  1. Tyvärr ökar ju sång tillsammans risken för smitta så det är nog klokt att skynda långsamt. Men när alla är vaccinerade kan jag inte tänka mig att det är någon fara.

    Blinneknaggar som vi säger här är inte att leka med och betten gör ont.

    Kram och ha det gott på balkongen!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig träff ni fick till! Fast dom där bitande odjuren är väldigt onödiga tycker jag...

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Låter som en bra onsdag 🥰
    De där flygande krypen verkar ha olika namn beroende på vars de finns i vårt avlånga land, det finns en sorts trekantig brems som min mor kallar för ”fårfi**abrems och då är * bokstaven t 😜
    Inte direkt rumsrent 😅
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar innergård...perfekt fikaställe. Glad Midsommar!

    SvaraRadera
  5. Blinningar och mygg är ett otyg, men här har jag inte sett till varken den ena eller den andra ännu. Däremot rev jag ner ett getingbo på taket på min uteplats, De var inte glad på mig måste jag säga.
    Ha en fin torsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Vad trevligt att ni kunde ses igen och fint att sitta ute. Trist bara med mygg som störde. Fint med en planeringsdag och om alla är vaccinerade bör det ju kunna gå bra. Det och avstånd.
    Här hemma på terrassen har vi myggspiraler och cintronella ljus på terrassen som håller myggen borta på kvällen.
    I Spanien firade man midsommarafton igår och idag är det ju Johannes Döparens dag och helgdag här. Men i morgon eftermiddag, den svenska midsommarafton, träffar vi vänner och det ska bli jätteroligt.
    Önskar dig en skön kväll.
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Kitty och Cherry Ames har jag med läst 😊 Cherry Ames ”ärvde” jag efter en av mina äldsta kusiner, hon var är 1948, ja hon lever fortfarande 😅
    Böcker är både sällskap och minnen 🤩
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken läcker trädgård! Lagom "vild" tycker jag. Älskar sådana miljöer där det inte är perfekt.
    Huvudsaken är att ni är "på banan" igen. Det är min Yvonne också, fast dom har ju "tränat" under hela pandemin med programmet Yamulus. Den stora Barbershop-kören har inte kommit igång, men en trio och en nygrundad kvartett övar två gånger i veckan. Hon tror att det satsar på irl-möten efter den 15 september.

    PS. Blir nästan aldrig stucken av insekter, men AfterBite är en av de bästa uppfinningarna jag varit med om:-) DS

    SvaraRadera
  9. Åh, smörgåstårta som är så gott, blev en bit här idag med då chefen hade sin sista dag.
    Myggor är ju ett elände men även dessa varelser måste ju födas, fast de får gärna gå till nån annan än mig ;)
    "Afterbite"? Det får jag kolla efter på google.

    Ha nu en fortsatt fin kväll.

    SvaraRadera
  10. Hoppas du får en riktigt fin och glad midsommarafton! :-)

    SvaraRadera