tisdag, juni 08, 2021

Veckans pausfĂ„gel 🐩

RönnbÀrstrÀden utanför min bostad blommar för fullt. Jag gillar dessa trÀd, dÄ de Àr vackra i olika skepnader. NÀr rönnbÀren kommer dÄ blir de sÄ vackert röda och senare pÄ hösten bli bladen otroligt fÀrgstarka och vackra.

Ett par bilder frÄn nyplanteringar i StadstrÀdgÄrden. I det soliga vÀdret ser de inledningsvis rÀtt sÄ bleka ut, men de kommer sig.
Ja, jag skrev pausfÄgel i rubriken och faktum Àr att jag idag strax ska "kavla upp Àrmarna" och sÀtta mig pÄ bussen och sedan ta tÄget till Ed i Dalsland. Barnbarnet Elin tar studenten pÄ torsdag och jag har inte varken Äkt buss eller tÄg eller varit i Ed pÄ nÀstan 1,5 Är. Jag kommer att ha bÄde munskydd och visir. NÀstan pirrigt, det hÀr. J-a pandemi.

SÄ hÀr blev jag igÄr em. I 1,5 Ärs tid har jag bara klippt mig, inga konstgjorda medel i hÄret och det kÀnns skönt. Jag prövade en tredje frissa pÄ samma salong, hon heter Susanne. Kul att byta lite och alla frissor behöver inte börja pÄ A.

Bloggen gÄr i trÀda nÄgra dagar till förmÄn för nÀra och kÀra.

 Ljus och KĂ€rlek🙏

15 kommentarer:

  1. Önskar dig en fin resa och trevlig vistelse i Dalsland.
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. PS! SÄ fin du blev i hÄret. Roligt att testa lite nytt.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ha det sÄ trevligt i Dalsland. Kul med studentuppvaktning. Kram

    SvaraRadera
  4. Fin Du blev i hĂ„ret 😍
    SjĂ€lvklart ska Du umgĂ„s med nĂ€ra Ă„ kĂ€ra, bloggen fĂ„r vila sĂ„ lĂ€nge… Du har ju en massa att ta igen efter 1 1/2 Ă„r utan Ni har trĂ€ffats pĂ„ riktigt.
    Kul med student Àven om examen och avslutning inte blir stort kalasande pÄ grund av omstÀndigheter covid19 stÀller verkligen till det.
    Ha en fin vecka đŸ€—
    Kram

    SvaraRadera
  5. SÄ fin frisyr - hon var duktig! Ha det sÄ kul i Dalsland..... :-)
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  6. Ha det riktigt trevligt pÄ resan!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. SĂ„ fint det blev!
    Jag önskar dig en behaglig resa och en riktigt trevlig student tillsammans med nÀra och kÀra <3

    Kram

    SvaraRadera
  8. Vad fin du blev i hÄret!

    Ha en hÀrlig resa nu :-)

    SvaraRadera
  9. Vilken snygg frisyr! Naturell klÀr dig. Har sjÀlv aldrig fÀrgat hÄret. Vet inte varför, men min frissa berÀttade att jag just dÀrför hade sÄ tjockt hÄr. Bra, dÄ vet jag det;-)

    Hoppas resan gick bra och att du och Elin kommer ha det riktigt kul. Ja, Studenten tar man ju bara en gÄng i livet. MÄ solen skina pÄ Elin och er andra:-)

    SvaraRadera
  10. Ha det sÄ hÀrligt!
    Vad fin du Àr i hÄret!
    Kanske en fika nÀsta vecka?

    SvaraRadera
  11. Vilken lycka att fira en student med nÀra och kÀra efter sÄ lÄng tid! Jag önskar dig en toppenvistelse tillsammans med dom!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Hoppas resan gÄtt bra, fint blev det ju dÀr.
    Frisörer kan man ju byta emellanÄt, de gÄr ju nÀstan 13 pÄ dussinet ;)

    Tillönskar dig en superb kvÀll.

    SvaraRadera
  13. SĂ„ fin frisyr! Ha det fint med de dina ♥

    SvaraRadera
  14. Nu Äker ju runt med husvagnen men Äh sÄ fin trÀdgÄrd de hade som campade . JÀttefin i hÄret Àr du, klÀr dig mycket bra! Fina bÀnkar som verkar stÄr med jÀmna mellanrum om jag ser rÀtt. Kul att fÄ komma med pÄ ett studentfirande, ha det jÀttefint! KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera