fredag, juli 09, 2021

Flowers on Fridays 🌾

Det blev inget "Fem en fredag" denna veckan, sÄ dÄ fÄr vi ta igen det nÀsta fredag! I stÀllet kör jag pÄ vackra blommor.

Den hÀr vackra vyn hittade jag pÄ Limtorget.

IgÄr eftermiddag började det brumma tunga V8-motorer. Jag visste att Lidköping anar en spontancruising till helgen och rustar för detta. Men det hÀr var lite annat. Mer stÀdat och familjÀrt.

JodÄ, det var den första av fem nu tillÄtna Motortorsdagar pÄ torget kvÀllstid och det gÀller för högst 200 personer och allt som gÄr pÄ hjul. Riktigt kul.

Dessa skötte sig och klockan 22 var det tomt och tyst utanför mitt.

Nu ska det bli intressant att se hur det avlöper med ev. spontancruising. Torget och mÄnga gator stÀngs av för trafik, alkoholförbud Àr infört och man kan Àven fÄ böter för spelande av högljudd musik. Halleluja.

Önskar alla en trevlig fredag med behaglig vĂ€rme. 
Nu ska jag inta min balkongfrukost! Ljus och KĂ€rlek🙏

9 kommentarer:

  1. LÄter som dom kommer att sköta dom dÀr cruisingarna pÄ ett bra sÀtt. I alla fall försöka sköta det bra...

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  2. DÄ hoppas vi att det förblir lugnt och skötsamt utan alltför mycket spontanitet eller alkohol.

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
  3. Balkongfrukost, det lÄter mysigt.
    Hoppas att alla sköter sig, Àven i fortsÀttnigen sÄ att det Àr lugnt och inget ovÀsen.
    Vackra blomster.
    Trevlig helg.
    Kram till dig fina Gerd.

    SvaraRadera
  4. Hoppas det blir lugnt och stÀdat.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vackra blommor!
    Vad skönt att de skötte sig.
    Fredagskram!

    SvaraRadera
  6. Vackra blommor tröttnar man inte pÄ.

    SvaraRadera
  7. SÄ kul att motortrÀffarna Àr tillbaka:-) Jag menar de flesta Àr ju riktiga entusiaster och vill bara visa upp sig och sina ögonstenar. Bra med restriktioner och att kommunen/polisen verkar ha koll pÄ lÀget.

    Blommorna var fina dom ocksÄ, men just i det hÀr fallet föredrar jag bilarna:-)

    SvaraRadera
  8. Hoppas det Àr lugnt och stÀdat i din stad!
    Sov sÄ gott!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hoppas och önskar att det blir lugnt. Och kanske Àr de skötsamma mÄna om att det ska bli ju just sÄ.
    Restriktionerna gör sÀkert sitt till de ocksÄ.
    Stockrosor Àr sÄ fina och jag tycker de passar extra fint i gamla miljöer men visst Àr de vackra överallt.
    Stor kram

    SvaraRadera