söndag, juli 11, 2021

Skyltsöndag ⚠️ 11 juli

God söndagsmorgon, säger jag från Drömstan.

Ska vi prata lite?

 Lite intressant om Torgbron
  • Torgbron. Bred bro som numera enbart är tillåten för gång- och cykeltrafik. Byggd 1914, då den ersatte en järnbro byggd 1855. 
  • I oktober 2016 ljussattes Torgbron i samband med en Tjejkväll. Så vackert!
Här är då Fotoutställningen på Torgbron, just p.g.a. stadens 575-årsjubileum.
Många är de gånger som jag köpt strumpor/sockar av denne knalle från Borås. Trevlig typ och bra kvalitet på varorna.
Torget i Lidköping är ju attraktivt då det är livlig handel där alla onsdagar och lördagar året om.

Med detta så slutar den trevliga Skyltsöndagen med BP 😁

Orsakullan: Med livhanken i behåll... så lät jag mig övertalas att göra en forsränning i Pite älv. Men, Gud, vad jag skrek, i alla tonarter, jag var så rädd! Men stolt efteråt!

🚓 Ja, så blev lördagskvällen utanför mitt ett kaos igen. I fredags var 500 bilar olagligt i omlopp på olika platser i stan. Igår var det 1000. I pandemin, där inte ens legala Power Big Meet fick genomföras i år heller. 🚔 Poliserna, både med bil, buss, mc och ridande, fick jobba sedan kl 17 och hela halva natten. Massa böter och uthälld alkohol.
Jag tycker dessa bilar är fina men ogillar festerna. Nu hoppas jag få sova i natt.

Ljus och Kärlek🙏

13 kommentarer:

  1. Snyggt skyltat igen :-)

    Men hur tusan tänker folk... Att föra oväsen hela halva natten är illa nog, men att samlas i stora skaror mitt under pågående pandemi är ju ännu värre. Hoppas det blir lugnare nu!

    SvaraRadera
  2. Snyggt skyltat hos dig som vanligt och härliga bilder!
    Desto tråkigare att lördagskvällen blev ännu stökigare däremot. Undrar hur folk tänker eller inte tänker. Skönt i alla fall att polisen fanns på plats. Håller i alla fall en tumme för att söndagskvällen blir lugn.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Bra skyltat som vanligt, bra jobbat.

    Minns att vi var på marknader varje sommar hos "dig" i ditt härliga lidköping mm.
    Det var kul för en liten "pöjk" som mig på den tiden, nästan som "Emil", "en sockerdricka till" ;)

    Ha nu en fin, förhoppningsvis lugn, kväll.

    SvaraRadera
  4. Blir förvånad att folk även om det är den yngre förmågan 😜 så har de troligtvis fyllt 18 och räknas som vuxen och ändå håller på på detta viset utan tanke.. lite bara för att de vill och kan. Trist.
    Torgbron och Din stad är väl bevarad
    Bra skyltat som vanligt 😊
    Kram

    SvaraRadera
  5. Fina skyltar. Fastnade extra för bänkarna. Roligt att få veta mer om Torgbron och belysningen. Har passerat här några gånger men då inte tänkt närmare på dess historia. Kul med fotoutställningen inför jubileet.
    Visst är det roligt med torghandeln! Ger extra liv åt torget.

    Vilket otroligt jobb polisen gjorde. Hoppas de de plockade nu får rejäla straff och lär sig att detta inte är lagligt. Hoppas nu att du kan få en lugn natt.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. En härlig Skyltsöndag:-)
    Å att ha en egen staty/skulptur på sitt bostadsområde - WOW!
    Den blåa bänken älskar jag. Hoppas att många gör just det - pratar lite:-)

    Skoj med utställningen och all info om Lidköping på Torgbron:-) Gillar ditt foto med cyklisten.

    Tusen tack för ditt fina bidrag och länken:-)

    SvaraRadera
  7. Wow att du vågat att prova forsränning, imponerande!
    Snyggt skyltat, gillar den blå bänken. Minns att det var full rulle på torget när vi var där i februari!
    Trist att bli störd av alla dessa bilar, som är fina att titta på, men varför stökiga fester?
    Må så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Drömstan, det var inte illa! Vem har myntat det uttrycket? Nu är ju folk som ystra kalvar på grönbete, och allt vett o all sans har flugit sin kos.Om de bara kunde paradera i sina fina bilar skulle ju allt vara frid och fröjd. Så är icke fallet..synd det! Hoppas du sover på söta örat inatt

    SvaraRadera
  9. Drömstan lät rätt kaxigt, kul, sen bänken tycker jag var humor. Jag använder mig själv ibland av det tricket med skyltar om dom finns och inte kan komma ihåg vad jag fotat :)

    SvaraRadera
  10. Vilken vacker staty/skylt av drömstan. Min granne var ned till sin hemstad förra veckan. Hon har stora brottaranknytnimgar. Men bänken så söt. Där skulle jag verkligen vilja sitta och diskutera :) Fin tänkvärd skyltsöndag och en fortsatt trevlig vecka.

    SvaraRadera
  11. Drömstan var ett fint namn.
    Fin bänk med texten. Kanske får man sig en pratstund med bänken eller på bänken? ;-)
    Det är roligt med fotoutställningar utomhus.
    Här har marknaderna varit inställda, tror inte att det blir någon i år heller. Det var modigt av dig att åka forsränning.

    SvaraRadera
  12. Den där bänken gillar jag!
    Gillar torghandel och alla dessa trevlig knallar, mer av detta!
    Vad tråkigt det där med hur de kommer i bilar och stör. Bra att polisen i alla fall gör något åt det.

    SvaraRadera