tisdag, juli 13, 2021

Trees on Tuesdays


God morgon! Jag bjuder på ett par bilder från tidigare veckor. Den första är från Torgbron, så vackert blomstersmyckad båt, fotad 7 juli! 
Den andra är från Stadsträdgården 13 juni, innan blomningen hade satt fart, men den passade bra till rubriken.

Igår morse gjorde jag något som jag inte gjort på 1,5 år. Jag var tidigt ute och gick in på ICA och handlade själv. Jag hade ett mål, men tyvärr, så fanns inte den varan på en måndag. Det var bra coronaanpassat, tack för det, så jag handlade en del med självscanning, som jag brukar, då har jag koll.  

Jodå, jag har sporadiskt handlat i andra matbutiker tidigare.

Vad annars? Lite tvättstuga och renbäddad säng. Solat och njutit på balkongen. Städat av några golv med sop och våttorkat.

Skapligt väder idag med, det tackar jag för, och nu ska jag göra go frulle.
Ljus och Kärlek🙏

9 kommentarer:

  1. Vilken jättefin blomsterbåt! Blir nog ännu vackrare när seglet har vuxit klart :-)

    Ha en finfin dag!

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker blomsterbåt där på bron!
    Skönt att kunna handla lite själv och gott när det är coronaanpassat i butiken.

    Kram och god tisdag till dig!

    SvaraRadera
  3. Jag gillar dina Lischöpingbilder.
    Det verkar som man i Sverige öppnar upp mer och mer, det kanske är dags!?
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Så otroligt vackra blomsterarrangemang, bägge två, men speciellt det första. Stor tumme upp!
    Glad tisdag och träd-dag!

    SvaraRadera
  5. Båten 🥰😍
    Skönt att Du nu kan handla lite mer spontant och själv, även om nätshopping på Willys har funkat bra för Dig är det ändå roligt att själv känna å klämma på det man ska köpa.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Visst blir man glad av denna vackra grönska. Fastnade extra för den blomsterbåten.
    Ja, fint väder är det och varmt. Har jobb inför kommande resa till Höga kusten på torsdag så några större utsvävningar här blir det inte. Desto mer blir det på resan. Ska bli så roligt att på nytt kunna komma till Höga kusten.
    Önskar dig en fin dag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Den där båten var riktigt grann att se på, vackert.
    Skönt att kunna börja handla i affär igen utan risker för covid förstår jag, de flesta affärer är ju corona-anpassade men allt hänger ju på om folk sköter sig, fint att det gick bra där.
    Självscanning har jag aldrig provat, får bli mitt nästa projekt så jag lär mig något nytt.

    Ha en fin kväll nu.

    SvaraRadera
  8. Vilken fin blomsterbåt. Självscanning är fantastiskt tycker jag, inga köer och man ser summan man handlar för direkt, kan inte bli bättre! Bra att det var coronaanpassat!
    Hoppas din dag varit fin!
    Tack för fina or di min blogg, allt känns lite konstigt nu i mitt liv, men det kan bara bli bättre!
    Må så gott!
    Varm Kram

    SvaraRadera
  9. Lidköping är verkligen kreativ med sina blomsterutsmyckningar. Gillar båren men tycker ännu mera om "de halva julgranarna".

    Så flitig och busy du har varit. Är inte i närheten av dina aktiviteter. 26-28 grader här hemma, ingen sol direkt under dagen, men den kom efter klockan 16. Så balkonghäng med bok...

    SvaraRadera