lördag, juli 17, 2021

Veckans bokmĂ€rke 🔖 17 juli - Glasögon

God morgon, lördag och mitt bokmÀrke, som jag idag visar i form av skötselrÄd av alla mina nya glasögon.

Om ni har tur kanske ni Ă€ven hittar bokmĂ€rken hos: Hannele, BP, Ă…sa och KlimakteriehĂ€xan!

Tripp, trapp, trull. HĂ€r Ă€r de senaste, mina enkelslipade terminalglasögon, som jag fĂ„tt vĂ€nta pĂ„ ett tag. Men det var ingen ko pĂ„ isen.  

HÀr Àr lÀsglasögonen, som jag egentligen inte bestÀllt, men som jag Àndock behöll. Alla försök Àr av godo.

Ja, sÄ till de bÀsta, de "riktiga" som Àr progressiva. Och jag stortrivs med dem.

Kan vÀl sÀga, att inga glasögon i vÀrlden lagar min synnerv, sÄ detta Àr ingen lyx utan bara lite "underhÄllning".

Orsakullan: Jag tror faktiskt att... det blir en hÀrlig dag idag! Igen! HÀr gnÀlls inte över sol och blÄ himmel... utan nu blir det frulle pÄ balkongen!

Ljus och KĂ€rlek🙏

11 kommentarer:

  1. Snygga brillor! Och att fÄ ett bokmÀrke pÄ köpet Àr ju inte dumt det heller :-)

    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  2. snygga glasögon och snyggt bokmÀrke, för mig blev det annat denna vecka.

    SvaraRadera
  3. SÄ fina dina nya glasögon Àr, Hoppas att du kommer att trivas med dem.
    Inte ska vi klaga pÄ solen och vÀrmen. Alternativet kan vara betydligt sÀmre! Det rÀcker att se pÄ nyhetssÀndningarna frÄn Tyskland...
    Trevlig helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Grattis till dina nya glasögon! Snygga bÄgar och gott att du trivs med dem.

    Kram

    SvaraRadera
  5. SÄ kul med nya glasögon, grattis till dej!
    Jag har ju ocksÄ via jobbet fÄtt nya terminalglasögon denna vecka, betalade lite extra 500kr, för att fÄ dem lite bÀttre, minska det blÄ ljuset frÄn datorn och visst mindre risk för repor ? Borde egentligen köpa ett par riktiga progressiva ocksÄ, men oj vilka summor det skulle bli, sÄ jag vÀntar med det!
    Ha en fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Skönt att fÄ ordning pÄ glasögonen och sÄ fin du Àr!
    Skön lördag!

    SvaraRadera
  7. 👓 😍 Tjena Snyggis 😍 👓
    Skönt Du nu fĂ„r se sĂ„ bra ut som möjligt för det Ă€r viktigt att se bra ut 👀 jag vet ju genom min mor hur besvĂ€rligt det Ă€r att inte se okey trots glasögon 😞 en trasig synnerv Ă€r ju inte enkelt att kompensera, att behöva mĂ€ngder av glasögon beroende pĂ„ aktivitet Ă€r ett gizzel för det Ă€r inte alltid rĂ€tt glasögon hĂ€nger med.
    Kram

    SvaraRadera
  8. HÀrligt med nya glasögon, ett litet helsike att inte kunna se ordentligt.
    Har sjÀlv bara lÀsglasögon Ànnu men nÄgon gÄng kanske jag tar tag i det och gÄr till en optiker.

    Frukost pÄ balkongen lÄter fint :)

    Ha en fin Lördag.

    SvaraRadera
  9. PS: Spiken lÄter bekant :)

    SvaraRadera
  10. Ett bra bokmÀrke! Skönt att du Àr nöjd med de nya brillorna . snygga Àr de ocksÄ och passar dig bra!
    Ha en fin lördag!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Vi Àr helt överens om svaret till Orsakullans frÄga. Inget gnÀll alls. Jag bara njuter sÄ lÀnge det varar.
    Vi har Smart Eyes i TÀby Centrum. Funderar pÄ att köpa ett par nya lÀs-/terminalglasögon. Som du sÀger - synfel eliminerar de ju inte, men glasögon Àr ett "modeaccessoar" enligt mig, sÄ för underhÄllningens skull. Minns nÀr man var liten och nÄgra killar/tjejer hade glasögon. De blev mobbade som bara den. SÄ jag vill ha frÀcka glasögon, precis som du.

    Är nĂ€stan glad att du inte bad oss att vĂ€lja en favo. Det hade nĂ€mligen varit himla svĂ„rt. Men du vet ju hur jag Ă€r;-) Ettan Ă€r mina favo glasögon:-)

    SvaraRadera