söndag, augusti 15, 2021

Skyltsöndag ⚠️ 📵 15 augusti

God morgon! Det känns lite kyligare i luften trots gradantal runt 20. 
Idag vaknade jag tidigt men har legat länge och dragit mig i sängen. Har känt efter och kommit fram till att det nu är dags att stoppa in täcket i påslakanet igen. Det räcker inte med bara lakan och tyngdfilt.

Här visar jag bilder och skyltar med en kyrklig "röd" tråd.
Många gånger har jag varit här vid Husaby källa men nu var jag här senast med min äldste sons familj.
Det är verkligen historiens vingslag.

I KÄLLAN HÄRNEDANFÖR DÖPTES OMKRING ÅR 1000 OLOF SKÖTKONUNG, SVERIGES FÖRSTE KRISTNE KONUNG AF ENGELSKE MISSIONÄREN SIGFRID.

Husaby kyrka. Så vacker och speciell.

En skylt på vandringen uppe på Högkullen, Kinnekulle.



Sant, eller hur?
Det var dagens trevliga skyltsöndag, som bloggvännen BP håller i 😁

Orsakullan: Att glida på en räkmacka... det har jag aldrig gjort. Jag har fått jobba mig till allt.

Ljus och kärlek🙏

12 kommentarer:

  1. Här har dom hotat med uppemot +40 idag, men ännu så länge är det bara 28,5 i skuggan. Tror jag avvaktar med täckena i påslakanen ett tag till... Just nu är det "enkellakan" som gäller, trots den nya ACn i sovrummet. Vill inte köra den på alltför mycket kyla ;-)

    Snyggt skyltat och ha en finfin söndag!

    SvaraRadera
  2. Två själar och en tanke, brukar man ju säga. I morse låg jag i sängen och kände efter och kom fram till precis samma sak som du. Det är dags att stoppa in ett täcka i påslakanet.
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Det där med täcke 😜 jag har ju alltid - året om - två däcken och sover ”fullt påklädd” 😜 fryser oftare än tvärtom.
    Nu börjar sommaren ta slut… kände det igår när jag var ute med Teddy, våra sena kvällspromenader är snart ett minne blott.
    Gillar historia och gillar Ditt skyltbidrag 👍
    Spännande med historiens vingslag 😊
    Kram

    SvaraRadera
  4. Snyggt skyltat hos dig som vanligt och det var väldigt intressanta bilder från kyrkan och källan.

    Ja, numera gäller det att se till att man har allt med sig.

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  5. Japp, nu har täcket kommit in i påslakanet här hemma, tyvärr, jag hade hoppats på lite värme även i augusti.
    Fint skyltat, skrattade gott åt sista bilden!
    Å vilken fin kyrka med allt det gröna på utsidan.
    Ha en fortsatt fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Sista skylten är ju helt underbar!
    Fin kyrka.
    Jag stoppas i en filt i påslakanet i veckan....men snart är det nog dags för ett riktigt täcke. Ha en fin eftermiddag....det blåser halv storm här.

    SvaraRadera
  7. Roligt med skyltar från HUsaby kyrka och ett så fint stopp här på vägen till Kinnekulle. från Huasby. Har varit här flera gånger under årens lopp när jag rest med gäster till Bohuslän. Och även en del som barn men då var jag föga road. Hela trakten här är ju så intressant.
    Sista bilden är verkligen talande.
    Önskar dig en skön söndag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Kul med ett besök i Husaby, i Olof Skötkonungs fotspår. Bamsemor har helt rätt ...

    SvaraRadera
  9. Håller nog med plånbok nyckel telefon telefon ,-)) Fina bilder. Älskar när det växer grönska på hus och i ditt fall en kyrka som blir vacker både inne och ute.
    Ja nu har det blivit kyligt, Efter den otroliga värmen när det var så kvavt. Lite väl kallt ,-))) Värmen vande jag mig vid och njöt av,-)
    Ha det fortsatt fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  10. Håller med dig. Idag kändes det för första gången att hösten är på G. Det blåste rejält och tankarna gick till höststormar... suck!

    Bra att du skrev ut testen som stod på stenen, den hade jag inte kunnat dechiffrera annars.

    Den där växten på kyrktornet ser ut som ett prästskrud eller vad man kallar prästens klädsel. Rätt passande på ett kyrktorn. Fint med målningarna inne i kyrkan.

    Istappar - ja, snart är det dags igen för istappar från tak och uppenbarligen master också.

    Sista skylten - så sant, så sant:-)

    En toppen Skyltsöndag som alltid hos dig:-) Tusen tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
  11. Sista skylten var ju för rar, den ramsan bör jag lära mig!
    Kinnekulle har jag besökt för ofantligt länge sedan när vi campade på semestrarna. Husaby kyrka har jag inte besökt, tycker den liknar ett slott på utsidan! Vattnet i källan, ska det ha en helande verkan?
    Jag gillar platser med gammal historia, tack för nya vyer.

    SvaraRadera
  12. Trevligt med ett besök i Husaby kyrka. Fin byggnad och läckert med klätterväxten på tornet.
    Bra att varna för fallande istappar och de där varningsskyltarna som gäller under vintern, är roligast att fota när det är sommar.

    SvaraRadera