söndag, september 05, 2021

Skyltsöndag 5 september

God morgon, världen! 
Nu är det Skyltsöndag, som fina bloggvännen BP håller i 😁

Detta är inte min tandläkare men jag tycker skylten ser fräsch ut med sitt gröna äpple där.

Här är en del av en annan gågata i stan, alltid vackert smyckad och med flera skyltar.
Den här skylten gillar jag ju skarpt såklart. Wallstars har dessutom sitt säte i Lidköping! Som jag vet så håller man på att göra en egen Lidköpingposter. Fotogruppen här i stan har fått vara med och sätta de olika namnen.


Det är väl det mesta som jag pressar nu. Förutom ett bilsäte på väg till Göteborg snart framåt lunch. Jag ska på fest! På en Atlantloge! Blir nog wow. Jag har haft fullt sjå att hitta finkläder med marin anknytning, men tror jag har lyckats med det jag har i garderoben.

Jag har längtat så efter att få klä upp mig, fina mig, träffas och äta lite finare mat och allt ska vara coronaanpassat.

En något gråmulen söndag och bara 8 grader, men solen kommer, det kan bli upp till 18 grader!
Ljus och Kärlek🙏

GRATTIS Peter till väl genomförd utökad Vättern runda igår! 👍 🥉 

11 kommentarer:

  1. Go morgon och skön söndag❤️
    Så kul att Du nu får ”gå på kalas” och ”festa om” i glada vänners lag 🥳 🥂
    Det är Du så värd 🤗
    Ha en riktigt fin söndag ❤️
    Kram

    SvaraRadera
  2. Snyggt skyltat hos dig som vanligt och "bänkpressen" är verkligen en träningsform som passar mig :D Så trevligt med fest och att få klä upp sig. Det är vi verkligen inte bortskämda med.

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  3. Gerd-skylten var verkligen himla kul och bra! Jag sysslar inte ens med den typen av bänkpress nuförtiden - föredrar att sitta i skuggan framför att pressa i solen :-)

    Ha nu en riktigt trevlig och festlig fest!

    SvaraRadera
  4. Jag älskar dina skyltar! Gerdskylten var passande med så många positiva benämningar. Bänkpressen är min favorit. Jag tror jag skulle fixa det annars är jag inte mycket för den slags träning. Kram

    SvaraRadera
  5. Du har skyltat så fint, precis som vanligt på söndagarna.
    Hoppas att du får en riktigt trevlig eftermiddag med massor av god mat i goda vänners lag.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Beundrar de som tar sig runt Vättern på cykel. Har aldrig vågat mig på de stora utmaningarna. Nu är det för sent.
    Härligt att klä upp sig och gå på fest. Blått och vitt bör väl passa... färger som jag tror de flesta har i garderoben.
    Snygg tandläkarskylt!
    Orosmoln på datorn blir också rätt häftigt...
    Ha det fint!//Anna-Lena

    SvaraRadera
  7. Välkommen till stan och hoppas festen blir fin, lite god mat sitter ju inte fel det heller.
    Trevligt tycker jag med att få klä upp sig lite, speciellt om det är en tillställning av det slaget.

    Ha det jättefint nu.

    SvaraRadera
  8. Trevliga skyltar och jag gillade extra den där ditt namn finns med.
    Kul att Peter genomförde Vätternrundan. Vi såg mängder av cyklister runt Vättern och i olika grupper. Elitgruppen tror jag startade redan i fredags.
    Önskar dig fina dagar i Göteborg. Njut och ha det riktigt roligt.
    Stor kram

    SvaraRadera
  9. Tandläkarskylten är helt suverän. Riktigt ovanligt och slående. Läckert! Å har du tänkte på att det bara är kvinnor som blir tandhygienister, aldrig killar...
    Gatan i Lidköping - där kan du skylta med alla skyltar men även med ett fint blomsterarrangemang.
    Gerd-skylten är ju helt underbar. Den ska du väl köpa eller!!!
    Bänkpress - ja inte ens den håller jag på med. Räknas solstolspress som bänkpress kanske;-)

    Hoppas du haft en härlig middag med Atlantlogen i Göteborg. Gissar att du övernattar där. Du älskar ju att klä upp dig och festa så. Hoppas du njöt för fullt. Antar att du kommer att berätta allt i Glad måndag imorgon.

    Tusen tack för en fin skyltning och länken:-)

    PS. Stort GRATTIS till sonen som åkte Vättern runt igår! Har också en kompis som klarade rundan. DS.

    SvaraRadera
  10. Det var nog den snyggaste tandläkarskylten jag sett! Jag är i ett prekärt läge då jag nu bytt kommun och det verkar vara dåligt med tandläkare som tar emot nya patienter! Vi får se hur det utvecklar sig. Och din stad visar som vanligt upp sig från sin bästa sida. förmodligen finns bara bästa sidor!

    SvaraRadera
  11. Håller med om att det är en snygg tandläkarskylt.
    Så trevligt det ser ut efter gågatan.
    Helt klart en tavla för dig! :-)
    Sista bilden var kul och ny för mig.

    SvaraRadera