torsdag, september 09, 2021

Torgdag och tandis

Tidigt igår morse tog jag mig en tur till stan. Onsdagar är alltid torgdagar men detta var inte mitt ärende så jag nöjde mig med att fota lite grand i det ännu mulna vädret.

Cyklamen på rad, 40 kr styck.

Längs hela vänstra sidan säljer de kantareller, thailändarna. Lådvis, det fullkomligt dröser av dem, kantarellerna.

Hösten...

Ja, igår fick jag uppsöka tandhygienisten, fick en akuttid. Inga hål eller så, men ont utav tandsten, så nu är det fixat. Ja, se pengar, de rullar hej vilt här för mig sista tiden. Men så tacksam över att få hjälp.

När jag kom hem blev det sköna timmar i solstolen, varmt och gott.

Nu blir det strax en ny cykeltur, ända bort till nästa köpcentrum sådär en halvmil bort.

Ljus och kärlek 🙏 

9 kommentarer:

  1. Så flitig du är med att cykla. Jag var hos tandhygienisten för ett tag sen och det är otroligt så dyrt det är. Idag har jag varit hos frissan men det var betydligt roligare att betala för den behandlingen. Kram

    SvaraRadera
  2. Tandhygienist är bra att ha när det är trängande behov men inget favorit ställe 👎
    Torghandeln med blommor och svamp… vad fanns mer?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så skönt att det löste sig snabbt och smidigt hos tandläkaren.

    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
  4. Vilken cyklist du är ! Imponerande! Fint cykelvädervidag. Tror ändå att jag blir sittande här i solstolen efter veckans arbetshalvdag och lite trädgårdsarbete. Det gäller att ta vara på det sköna höstsolen.
    Cyklar man, så ligger stora delar av turen i skugga, så här på seneftermiddag. Kram !

    SvaraRadera
  5. Roligt med den livliga torghandeln och fint så länge den kan pågå. Här har vi på lördagar "Bondens marknad" på Katarina Bangata och det är väldigt trevligt med ett besök. Ofta blir det en del handlat också.
    Skönt att du fick hjälp med tänderna. Ja, visst är det lika bra att låta pengarna rulla. Och än roligare är det ju om man gör trevliga saker för dem.
    Visst är det bara att njuta av de vackra dagarna. Idag blev det en tur till sjöss mot nya mål. Jättetrevligt och lyckat.
    Hoppas det blev en fin cykeltur .
    Stor kram!

    SvaraRadera
  6. Som sagt, det drabbar ingen fattig... i Lidköping heller;-)
    Visst är det märkligt att förmiddagarna ofta är gråa, men strax före lunch kommer solen fram och det blir upp till 22 grader.
    Gillar din torghandel. Ingenting liknande här, förutom Hötorget mitt i stan då.
    Thailändarna är lika duktiga på att plocka svamp som de är att plocka bär. Å deras svamp är ju nyplockat, vad man inte kan säga om ICAs kantareller för dryga 200 kronor.

    SvaraRadera
  7. Ja , kantarellerna på ICA är superdyra, och de ser så torra ut också så jag har inte köpt några ännu...
    Så skönt att få tänderna fixade, men tyvärr kostar det ju alltid en slant att gå till tandläkaren/tandhygienisten.
    Ha en fin fredag!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Vilka fina bilder från din promenad mot tandis.

    Ha en braig start på helgen!

    SvaraRadera
  9. Här går thailändskorna i dikena nu och plockar salmbär. De är flitiga minsann.
    Så skönt att ha tandläkarbesöket avklarat. Jag undrar om jag inte har en kallelse på gång snart, för jag tycker det måste vara ett år sedan jag var där senast.
    Ha en skön fredag!
    Kram

    SvaraRadera