mÄndag, oktober 11, 2021

Glad mĂ„ndag 😁 11 oktober

God morgon! Än finns det rosor! Det ser ut att bli en solig dag, sĂ„ dĂ„ ska den nyttjas till utevistelse.  

Rosorna finns pÄ mitt bostadsomrÄde.


IgÄr var jag helt försjunken i minnen. Ibland hÀnder saker och möten med andra mÀnniskor som gör att man kopplar ihop ett och annat. Det liksom mynnar ut i fler kanaler, ju mer man minns. Jag Àr ju sÄn att jag googlar, letar i olika sorters album Àven fysiskt. Jag fick ett överraskande mail i fredags som blev upptakten till allt det hÀr letandet. Mer sÀger jag inte.
KÀnns det igen, att man gÄr "all in" sÄ?

IgĂ„r sĂ€ndes den första gospelgudstjĂ€nsten av fyra i TV frĂ„n Klara kyrka, Stockholm. KĂ€nde ju igen flera sĂ„nger, sĂ„dant vi har pĂ„ repertoaren hĂ€r. Men jag tror att vi gjorde rĂ€tt, som avstod att videoinspela vĂ„r grupp, en av hundra, mitt upp i pandemin. SĂ„g att varje grupp fĂ„tt tre sekunder i TV-rutan. ÄndĂ„ sĂ„ kul att se Gerald T. Smith, som jag trĂ€ffade hĂ€r i stan 2015 och Kiralina Salandy, som sjöng med oss i Otterstad 2019. HÄR kan man se gudstjĂ€nsten.

Med detta önskar jag Ljus och KĂ€rlek och Glad mĂ„ndag 😀 genom ett tema som bloggvĂ€nnen Carita har uppfunnit. Och till kvĂ€llen blir det en cykeltur till Gospel ♪♫♪♫

12 kommentarer:

  1. Tack för detta uppiggande gospel och fina rosor denna mÄndag!!
    Ha en fortsatt fin ute dag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. SĂ„ vackra rosor fortfarande.
    Gospel Àr vackert och medryckande. Jag lyssnade pÄ gudstjÀnsten pÄ TV igÄr och det var sÄ mÄnga olika körer som upptrÀdde. Men, det blev ju mycket korta stunder för var och en, sÄ att sÀga. Vackert var det.
    Den dÀr pianisten var ju enormt duktig och Àven sÄngerskan.
    Ha en finfin mÄndag.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. God förmiddag Gerd! Solig mÄndag Àven hÀr - och jag ska snart bege mig ut :)
    JodÄ - jag kÀnner igen mig med googlandet och allt - men just nu har jag liksom inte haft det drivet riktigt, men det Äterkommer nog.
    Gospelmusik Àr fint!
    Ha nu en bra mÄndag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. HĂ€rligt att rosorna fortfarande blommar :-)

    ÅssĂ„ en klipphĂ€ngare... Eller sĂ„ kommer det att förbli en vĂ€l förborgad hemlighet om vad du letade efter.

    Ha en fin start pÄ veckan!

    SvaraRadera
  5. Glad mÄndag denna dag! SÄ fint att inleda med rosor som vi fortfarande kan njuta av.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Visst Àr det hÀrligt med rosorna som blommar sÄ hÀr sent.
    Nu blev jag ju lite nyfiken! Vad kan det vara som du letar efter?
    Glad mÄndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Cliffhanger eller Du bara berĂ€ttar lite för fĂ„ vĂ„r uppmĂ€rksamhet 😜 nĂ„vĂ€l nĂ„n hemlighet fĂ„r Du vĂ€l ha 😃
    Gospel Ă€r en hĂ€rlig musikform đŸŽ” đŸŽ¶
    Rosor Ă€r tacksamma blommar lĂ€nge och fint đŸ„°
    Ha en bra dag đŸ€—
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vackert med rosor och roligt med de som fortfarande finns kvar.
    Klara kyrka hÀr i Stockholm har i mycket av det mesta och Àr Àven vÀldigt engagerad i de mÀnniskor som har det svÄrt i samhÀllet. En stor sÄdan verksamhet.
    SÄg en del av gospelgudstjÀnsten och roligt ÀndÄ att sÄ mÄnga grupper valde att vara med.
    Visst kan det vara fint att försjunka i minnen ibland.
    Och ett överraskande mail kan ju sÀtta fart pÄ det mesta. Har ocksÄ upplevt det bÄde tidigare och nu i veckan.
    Stor kram och trevlig mÄndag

    SvaraRadera
  9. Vackra rosor. I vÄr trÀdgÄrd Àr de överblommade.
    Gospel Àr medryckande och hÀrligt ! Tre sekunder... nja, det kan vÀl kvitta..
    Glad mÄndag Gerd! Kram!

    SvaraRadera
  10. Snacka om vÀxtkraft! SÄ tuffa de Àr - rosorna.
    DÄ har du gÄtt igÄng rejÀlt under helgen och fortsÀtter idag. SÄ kul att det Àr full gas igen som gÀller för dig. Lycka till!

    PS. Vi fick ocksÄ lite sol idag efter klockan tre... DS.

    SvaraRadera
  11. Fina bilder som passar sÄ bra denna glada mÄndag! Som snart övergÄr i tisdag!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Gospel Àr sÄ fint!
    Och att det finns blommor Ànnu i oktober.
    Tisdagskram!

    SvaraRadera