söndag, oktober 31, 2021

Skyltsöndag 🚾 31 oktober

God morgon, sĂ€ger jag denna Skyltsöndag, som vĂ„r trevliga bloggvĂ€n BP förvaltar sĂ„ elegant.

Skylten hÀr ovan hittade jag pÄ ett COOP i VÀrmland. Kanske kan vara befogat.

Denna bild hittade jag pÄ nÀtet, lite kul dÀr med hÀstparkeringen. En gÄng i tiden kÀnde jag en familj som hade hÀstar men ingen bil och mannen dÀr hade jobbat som beridet tidningsbud.

Denna konstutstÀllning pÄ Lidköpings Konsthall tog slut igÄr. PÄ baksidan har Jesper Waldersten skrivit "Roligare Àn sÄ hÀr blir det inte" - svenskt ordsprÄk.
Jag kan tÀnka mig att nÄgra fler sett hans utstÀllning nÄgon annanstans, se hemsidan.

"Livet Àr en blixt som redan slagit ner."

I eftermiddag blir det ett par timmars planeringsmöte. Och hej dÄ, oktober!

Solsken, Ljus och KĂ€rlek 🙏

14 kommentarer:

  1. Kul med hÀstparkeringen :-) Snyggt skyltat!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Snyggt skyltat och vilken kul hÀstparkering. Skylten med pÄsarna förstÄr jag dock inte. Vem tar fler pÄsar Àn nödvÀndigt?

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  3. Ha hÀstparkerkeringen var ju bara för rolig! Ha en bra söndag=)

    SvaraRadera
  4. Fler pĂ„sar Ă€n nödvĂ€ndigt verkar tas ifall pĂ„sarna Ă€r gratis… har ju sett folk ta kassen som ica butiken har liggande vid ljungen för att bĂ€ra SHEIN sina matvaror i för att slippa betala en kasse.

    HĂ€stparkerings 😃 hĂ€r finns skoterparkering 😊

    svar Jo jag tror all lÀsning hur den Àn sker om man lÀser traditionellt lÀsning med ögon eller lyssnar pÄ en bild k det Àr ju i princip samma sak, lÀsning och böcker Àr bra.
    KlockomstĂ€llning idag ogillas ⏰

    Ha en riktigt fin söndag đŸ€—
    Kram

    SvaraRadera
  5. Inte sÄ ofta jag handlar i affÀr men en och annan papperspÄse blir det ju varje gÄng man ska handla nÄgot pÄ lösvikt men fler Àn som behövs blir det ju inte.
    Men det blir mÄnga papperspÄsar nÀr vi fÄr hemlevererat till dörren, ibland bÄde en eller tvÄ mer Àn nödvÀndigt kan jag tycka.

    "Livet Àr en blixt som redan slagit ner", ligger mycket i den meningen som Àr tÀnkvÀrt.

    Ha det fint.

    SvaraRadera
  6. Kul med hÀstparkeringen!
    Snyggt skyltat!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Snyggt skyltat! Gillade ocksÄ hÀstparkeringen!
    SÄ fina foton pÄ dej frÄn yngre dagar i ditt förra inlÀgg förresten!
    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Har nog inte hört om konstnĂ€ren. Är inte sĂ„ bra pĂ„ nutidskonst. Men alltid kul att se pĂ„ olika konstverk. Rena vilda vĂ€stern... Kul skylt! Kram!

    SvaraRadera
  9. Jag medför egna pÄsar, sÄ en sÄn dÀr skylt bryr jag mig inte alls om.
    Ha en fin söndagskvÀll!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  10. SĂ„ jag skrattade Ă„t första skylten! Hos min lokala ICA har man valt att göra tvĂ€rtom, alltsĂ„ att INTE pĂ„peka att man inte ska ta extra pĂ„sar. DĂ€r skrev man istĂ€llet "ÅtervĂ€nd mig gĂ€rna som soppĂ„se". Okej, samma sak fast tvĂ€rtom, men jag har inte sett en enda person Ă€n som snodde med sig pĂ„sar hem.

    HÀstparkeringen inklusive mat för hÀsten Àr en höjdare. Ser ut att vara i Holland nÄgonstans - helt underbart:-)

    MÄste medge att jag inte riktigt förstÄr affischen för utstÀllningen. DÀremot hÄller jag helt med sista skylten. Det ligger nÄt i;-)

    Tusen tack för lÀnken och som alltid toppen skyltar:-)

    SvaraRadera
  11. Du fick verkligen till en skyltsöndag man log Ät. Trevlig vecka till dig.

    SvaraRadera
  12. Hos oss har ICA precis som BP skrivit tÀnkt tvÀrt om. Skiljer sig helt klart mellan olika butiker. Kul!
    Fastnade extra för hÀsten med parkering. Har sett liknande skyltar och pÄ riktigt i Spanien och i USA. Kul!
    Alltid roligt att titta in pÄ en konstutstÀllning men ingen konstnÀr jag hört talas om eller sett nÄgot av.
    Hoppas mötet gick bra.
    Stor kram

    SvaraRadera
  13. LĂ€cker sista bild och klurig text.

    SvaraRadera
  14. HÀr rÀckte inte min allmÀnbildning till, jag kÀnner inte alls till konstnÀren i frÄga. Men lÄnade hem en rackarns tung konstbok förra veckan som ska spegla konsten frÄn dag ett o framÄt. FÄ se om jag bli klokare?
    HÀstskylten med höbalen var verkligen kul, tÀnk sÄ trevligt det vore med hÀstskjutsar i stan...eller? Kusarna skulle nog bli tokstressade..
    Annorlunda och lyckade skyltar hos dig, ha en fin novembervecka

    SvaraRadera