torsdag, oktober 14, 2021

Tåget på torsdag

Tåget denna torsdag. ja även bussen.

Jag bjuder på lite häftig konst så länge eftersom jag pausar lite grand.

Det är igen en utställning av elever på Formakademien. Det står elevens namn på en bricka men inte vad konstverket föreställer. 

Jo, jag har haft med en del förut, kan ses här. Men detta är nytagna bilder och lite olika perspektiv.

Jag tycker den här luringen är kul!

Det här är lite kul, faktiskt. En grå och fruktansvärt ful vägg är nu på väg att bli muralmålning! Jag har varit framme och tittat själv också så jag vet vad det ska bli. Undrar om någon stockholmare känner igen konstnärens namn?? Men ni gogglar väl? 😂

Ha det så gott alla fina så länge. Jag dyker väl upp någon dag.
Ljus och Kärlek 🙏

17 kommentarer:

  1. Snygg blå sak!
    Muralmålningen kommer säkert att göra den tråkiga väggen till stans mest intressanta. Har ni fler muralmålningar? I Borås finns många. Kul att se.
    Trevlig resa!Kram!

    SvaraRadera
  2. Häftiga konstverk! Allt ligger väl i betraktarens ögon så man får själv avgöra vad dom föreställer :-)
    Jag älskar muralmålningar och det finns verkligen gott om dom här i Spanien.

    Trevlig resa och ha det gott du med!

    SvaraRadera
  3. Jag gillar när trista väggar blir lite färggladare. Ska bli kul att få se det färdiga resultatet. Ha det så skönt unere ditt uppehåll.Kram

    SvaraRadera
  4. Det är trevligt då tråkiga gråa väggar blir färggranna, eller att det i alla fall händer något på väggen, oftast mycket fint målat.
    Fint och bra gjort av eleverna också.
    Ha en finfin resa och var rädd om dig.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  5. Jag älskar muralmålningar! Konstnärerna brukar vara ruskigt skickliga!
    Jag önskar dig en fin resa!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Du får visa väggen sen när den blir färdig!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. En riktigt trevlig tripp och skönt umgänge med nära och kära önskar jag Dig.
    Muralmålningar livar upp det mesta av en grå trist vägg.
    Jag hör av mig när jag lyckats komma hemifrån... jag har uppdaterat bloggen.
    kram

    SvaraRadera
  8. Konstverken är ju hur roliga som helst. De är nog mina favoriter av alla du har visat upp. Hoppas innerligt att de inte vandaliseras. Linus Lundin känner jag inte till. Gick in på hans Instagram-konto, men känner inte igen någon av muralerna. Åt andra sidan är Stockholm ju inte direkt känt för att "tillåta" väggmålningar, även om det har blivit bättre, speciellt på Söder.

    Ha det så skönt vart du än hamnar den här gången:-)

    SvaraRadera
  9. Roligt med konst som alla kan se. Och fin att stan satsar på att visa upp den.
    Trevlig resa och a det allra bäst.
    Stor kram

    SvaraRadera
  10. Så trevligt att göra gråa väggar lite färggladare! Ha det toppen hos din dotter med familj, ja, det vet jag att du har!
    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Önskar dig riktigt fina dagar med nära och kära <3

    Kram och ha det riktigt gott!

    SvaraRadera
  12. Får nog sluta använda mobilen när jag kommenterar då det försvinner ibland, fast det har jag sagt många ggr förut, jag lär mig aldrig ;)

    Riktigt fina konstverk där ju, riktigt fina.
    Sådana där väggmålningar blir ju mer och mer vanligt, inte mig emot, det lyser ju upp tillvaron en hel del tycker jag.

    Ha det underbart nu. :)

    SvaraRadera
  13. Rätt kul grejer men inte helt i min stil ...

    SvaraRadera
  14. Den där konsten gillar jag. Stabil, färgglad, annorlunda!

    SvaraRadera
  15. Den där konsten var verkligen vacker :D. Kul det där tycker jag när man kan kolla på skapelser som finns runt omkring oss :)

    SvaraRadera