söndag, november 14, 2021

Skyltsöndag 14 november

God morgon, säger jag denna Skyltsöndag, som vår trevliga bloggvän BP förvaltar så elegant.

Grattis alla pappor på Fars dag!

Idag är jag kyrkvärd, så jag cyklar iväg strax, 4 plus inget regn. Senare på eftermiddagen är jag på styrelsemöte, så jag ska nog få denna dagen till att gå.
 

I biblioteksbyggnaden (min förra arbetsplats) finns även ett bokcafé och en konsthall inrymd.

Sista fotot på ett konstverk av en elev från Formakademin i Lidköping. Finns bakom Rörstrand.

Jag är uppväxt inte långt från Vårgårda havregrynskvarn där de även puffade och rostade ris. Så det hände att pappa kom hem med en hel säck. 

 
Mugg i olika färger. Ja, vilken färg ska jag ta? Inte vitt i alla fall😂

Nu blev jag plötsligt sådär "allt för bloggen" 😁 Jag har norpat två bilder från sonen. De befann sig igår i Stockholm på Considgalan i Blå hallen och Gyllene salen på galamiddag ! Temat var 1920-tal.

Klart att lillgrabben skulle ha arbetskläderna på 💙 söte Noah.

Ljus och Kärlek 🙏

13 kommentarer:

  1. Haha! Verkligen många varierade färger på dom där muggarna :-D
    Vilka snygga tjugotalister!
    Såna där rispuffar minns jag från barndomen. En gång petade jag upp ett sånt korn i näsan så mamma nästan var tvungen att ta mig till sjukan, fast hon lyckades få ut det till slut med hjälp av en pincett :-D

    Snyggt skyltat!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar verkligen det där konstverket. Så snyggt!
    Och tjugotalisterna skämmer inte heller för sig minsann, för att inte tala om lille Noah.
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Ett hedersuppdrag det där med att vara kyrkvärd, frugan saknar det men hennes hälsa ställer ju till det tyvärr.

    Vi har en massa muggar här, ingen är vit, tack och lov, hujeda mej va fula de är ;)

    Ha en fin söndag nu.

    SvaraRadera
  4. Lika snyggt skyltat som vanligt men självklart blir Noah en favorit. Så fin han är och stor har han blivit <3

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  5. Tjugotalspersonerna är tjusiga men Noah är klar etta. Det borde nog stå kan målas i olika färger på skylten till muggarna. Kram

    SvaraRadera
  6. Sonen med sambo är tjusiga 🤩
    Lille Noah söt som socker 😍
    Din dag verkar uppbokad 👍
    Jag gick i strejk 😜 noll farsdags-firande, när de inblandade inte var intressant kände jag nej jag orkar inte…
    Ha en fin dag 🤗
    Kram

    SvaraRadera
  7. Härliga skyltar och så fina bilder på lilla familjen. Puffat ris kommer jag ihåg, gott gott, finns det fortfarande att köpa tro?
    Jo, visst är vi fortfarande kvar på GC, lyxigt värre!
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Antar att söte Noahs pappa firar sitt livs första Fars Dag!

    SvaraRadera
  9. De där rispuffarna, då tänker jag på julgodis som man gjorde som barn, rispuffar blandade med mörkblockchoklad som sedan klickade ut i lagom storlek i muffinsformar. Ett annat minne är också att när vi i scouterna byggde risflottar för att ta oss över en sjö, så var det en tant som undrade om vi skulle använda oss av just Vårgårdaris =) Ha en fortsatt bra eftermiddag.

    SvaraRadera
  10. Fint skyltat! Tycker det är så roligt med de olika konstverken som eleverna på Formakademin gör och att de också fått vara "oförstörda".
    Knepigt val här med muggar och välja färg.
    Fin bild från Stadshuset och festen. Och roligt att lille Noah kunde vara med.
    Stor kram

    SvaraRadera
  11. Hahaha! Sista skylten på söööööta Noah är ju bara såååååå bäst. Han är också festklädd med andra ord - hahaha:-) På den bilden är han mycket lik sin vackra mamma tycker jag. Å sonen är rätt lik dig. Coolt med ett fräckt tema och himla roligt att paret kom iväg trots en nästan nyfödd bebis. Bra där!

    Skrattade gott åt det olika färgerna på muggarna. Billigt var det i alla fall. Och muggarna påminner om IKEAs muggar för 20 år sedan.

    Konstverket är riktigt bra! Spontant tänkte jag på en groda med en krona på huvudet. Ja, jag vet att det är aningen långsökt;-)

    <Ett härligt inlägg! Tusen tack för det och länken:-)

    SvaraRadera
  12. Ännu ett läckert konstverk. Det gillade jag skarpt!
    Där blir det svårt att hitta en mugg i avvikande färg. ;-)
    Fina festdeltagare i 20-talsstil. Så söt Noah är, som dessutom fått en egen arbetströja. :-)

    SvaraRadera
  13. Vilken raring lilla Noah är! Jag fick följa länken för att läsa om Consid, hade faktiskt aldrig hört firmanamnet! Ett mycket stiligt par varav den ena förmodligen har sin arbetsplats på nämnda firma?
    Haha vilka roliga färger på muggarna, hur ska man kunna välja?
    Rispuffar var länge sen jag såg, och konstverket var så stiligt! Jag följer serien Dreja på SVT och så här glansigt och fint kan resultatet bli!

    SvaraRadera