onsdag, januari 12, 2022

Onsdagsmix

Det är väl aldrig försent att visa pepparkakshus, eller som här pepparkakskrubbor?

Jag fick se dessa då jag senast var kyrkvärd den 2 januari, men hade glömt bort bilderna. Det var ungdomar som tävlade om vilken krubba som kunde ge bästa budskap. Ja, någon vann, men fina allihop.

Min frukost igår morse, men kunde lika gärna varit idag, så varsågod. 

Min dag var inte fylld av lättja, utan jag hann med både en promenad med icebugs fram till stan och sen på eftermiddagen ett långt och trevligt videosamtal med en väninna. 

Sedan försjönk jag i tankar i gamla fotoalbum. Fick fram foton på Peters son, mitt barnbarn, Wictors dop i Mölndal, är väl snart 22 år sen. Vi hade kaffe och tårtkalas efter på och var ganska många.

På lördag är det dop av Thomas son Noah i Karlskoga kyrka. Det blir inte riktigt som tänkt, då det är pandemi och nya restriktioner, som kom alldeles nyss. Tröttsamt, är bara förnamnet, på denna Corona och förhöjd smitta igen.

Det var bara några tankar och nu tar jag hand om dagen idag på bästa sätt.

Ljus och Kärlek 🙏

14 kommentarer:

  1. Helt klart ett fint alternativ till pepparkakshus, något jag tar med mig till nästa jul och skolans pysseldagar.
    Om ingen av ungarna vill göra en så kan jag göra det själv. ;)

    Frukost måste man ju ha, det där såg ju gott ut, själv tog jag lite revbensspjäll i morse med en brödbit och kaffe.
    Bara man får i sig något så man klarar sig till lunch.

    Fotoalbum sjunker jag gärna in i ibland även om det oftast blir i "fotobanken" i "molnet".

    Ha det bäst nu.

    SvaraRadera
  2. Så kul att titta i gamla album, plockade upp gamla album igår från källaren för att äldsta sonen och flickvän ville se bilder på när han var nyfödd, de ska ju snart bli föräldrar själva!
    Hoppas du kan vara med på dopet på lördag?
    Ha en fin onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är lätt att försjunka i gamla fotoalbum minsann. Det är tur att man har dem till hjälp att friska upp minnet med.
    Jag önskar dig en behaglig onsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Tråkigt ned nya restriktionerna. Man trodde ju att allt skulle bli bra när man fått sina vaccinationer. Men så enkelt är det inte.
    Icebugs behövs idag också! Kram

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas Du får närvara vid dopet.
    Det är ledsamt när det blir stopp på familjesammankomster, både vid glädje och sorg.
    Jag tror att folk tog för givet att när de var vaccinerad och hade vaccinpass då var det fritt fram och ingen trodde att de skulle kunna bli smittade/sjuka för det är ju så vanligtvis vid vaccinering att då är man säker.
    Detta virus är lurigt.
    Jag har inte fått svar än… och Elin är hemma från skolan, J är ute på snösvängen 🚜 ⛄️
    Kram

    SvaraRadera
  6. Pepparkakskrubbor, kul ide! ,_)
    God frukost ser jag.
    Nu är det bäst att ha icebugs på, måste köpa nya, kommer inte långt med någon liten pigg.
    Kul att titta i fotoalbum, fast det blir så sällan, då ser man att tiden flyger iväg. Ja corona.....hoppas den är på sista versen nu. Förstår att det krånglar till det med dopet, synd!
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  7. Vilka fina hus och krubbor.
    Vad trevligt med videosamtal med väninna. Sådant gillar jag och det behöver vi då och då.
    Onsdagskramar!

    SvaraRadera
  8. Vilket kul initiativ och trevligt tema för ett papparkaksbygge. Jag tycker att alla var väldigt fina men någon skulle väl vinna jag.

    Ärligt talat så tror jag det var i grevens tid som lilla I döptes. Dopet var den 27/11 och vi kunde vara alla vi ville. Hade det varit nu är jag inte säker på att det hade fungerat alls... Hoppas att du kan vara med i alla fall.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  9. Du är då verkligen inte omtänksam mot dig själv med pålägg på dina bröd. Ser ut som leverpastej, och den skulle jag vilja ha på hela "brödskivan".
    Alltid kul att botanisera runt i gamla fotoalbum. Det är faktiskt roligare än att klicka sig fram i mapparna på datorn.
    Ja, nu är vi och resten av världen där igen för femte gången eller vad det nu var. Jag börjar bli totalt avtrubbat om jag ska vara ärlig.

    Kul att dopet blir av. För "reglerna" är ju rätt "generösa" vid dop och vigsel om man läser på Svenska Kyrkans webbplats.

    SvaraRadera
  10. Vilka duktiga ungdomar som var arkitekter och byggde pepparkakskrubbor! Om jag skulle göra samma sak hade det troligen sett ut som rivningsområde! :)
    Bra att du har Ice-bugs så du inte går omkull på stan!
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Fina pepparkakskrubbor!
    Roligt och nostalgiskt att försjunka i gamla album - och visst blir man bedrövad på hur denna covidsmitta gör livet så mycket fattigare.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Fina krubbor - fin tradition!
    Jag tänkte att nån hade börjat smaska i sig redan, alltså ätit av husen :-)

    SvaraRadera