tisdag, mars 29, 2022

SELFIE nr 13 repriser

Jag lägger upp detta fotot nu i stället för på bokmärkeslördag, för jag kom på att den här undersökningen faktiskt är en SELFIE på riktigt, den ska spegla mig rakt igenom.

Jag är rätt oaktiv eller inaktiv på bloggpromenaderna nu sista tiden. Jag har någon slags post covid där jag sover halvavsvimmad (märklig känsla) några timmar varje dag. Blir inte utsövd utan energifattig. Men det funkar att göra ett inlägg punkt slut. Måtte jag bli som vanligt!

Här har ni de tolv nyckelorden som gäller denna gång. Och sista bokstaven i första svaret är första bokstaven i svar nummer två, o s v, det vet ni ju redan. Lycka till i Klimakteriehäxans ordlek! SÅ rolig och med olika svårighetsgrad, men inte omöjlig!

1. Alltid till frukost: Ostmacka (gärna leverpastej på macka nr 2)

2. Omläst bok:  Almanacka

3. Flerårigt plagg: Ankelsockar

4. TV-program: Rapport

5. Reser ofta med: Tåg (och buss)

6. Barnslig favorit: Grodan Boll (ett radioprogram)

7. I filmens värld: Ladd, Alan (kommer ihåg honom från det att jag samlade på "filmstjärnor")

8. Museum att återbesöka: Nordiska Museet (har varit meddelare där i många år)

9. Kläder jag köpt två av:  Topp

10. Frukt jag aldrig får för mycket av: Persika

11. Kollar på nätet:  Allt möjligt

12. Ord jag längtar efter att höra igen:  Trupperna har dragits tillbaka ur Ukraina. Kriget är över!

Ljus och Kärlek🙏

14 kommentarer:

  1. Vi har nästan exakt samma svar på sista ordet. Jag tror alla har samma önskan. Kram

    SvaraRadera
  2. Grodan Boll och Kalle Stropp =) Hade LP skiva med dem och Anita och Televinken så klart-härliga 70 -tal. Låter inget vidare med den efterhängsna Coviden. Ta det lugnt! Underbara svar =)

    SvaraRadera
  3. Trött vansinnigt trött jo jag vet exakt hur det ör 😴
    Din önskan är även min… att Ukraina ska få leva i fred och återuppbyggas utan rysk inblandning.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj så många av dina svar som hade kunnat vara mina egna! Men covid har jag sluppit, är oändligt tacksam för det. Grodan Boll (och Kalle Stropp) älskade jag! Fin selfie - den där från Sifo har jag aldrig sett.

    SvaraRadera
  5. Trist att du fortfarande är så trött men det har ju varit en av biverkningarna för många.
    Intressant att läsa dina svar. Och tema repriser är roligt för mycket av dte vi gör går ju i repris.
    Har gjort klart min repris selfie och den kommer i morgon.
    Känner igen en del av dina svar som också hade stämt med mig. Men mitt första svar är inte lika så då blir det ju skillnad.
    Krya på dig!
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Sista svaret är verkligen en önskan av de flesta av oss som deltar i Selfie.
    Skrattade gott åt ditt första svar. Trodde att du skulle skriva leverpastej där, för den mackan har du ofta visat här på bloggen. Konstigt nog måste den mackan ha varit "dominerande", då jag aldrig lagt märke till att du faktiskt äter en ostmacka också. Undrar om det beror på leverpastejens starkare färg.

    Det där med trötthet verkar vara den vanligaste "långtidsbiverkningen" av Covid 19. Hoppas verkligen att du snart återhämtar dig. Har du funderat på att uppsöka en läkare? Jag menar det kan ju vara järnbrist och/eller vitaminbrist också som har "triggats" av viruseländet.

    SvaraRadera
  7. Grodan Boll känner jag igen!
    Och jag tror vi är många som har samma svar på den sista frågan!
    Krya på dig!
    Varm Kram!

    SvaraRadera
  8. Samma önskan! Må den snart slå in
    Toppar kan man inte gå för många av!
    Och ostmacka till frukost, passar jättebra. Leverpastej väntar jag med till senare på dagen! Ha det gott! Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
  9. Ja om kriget kunde ta slut! Persika är jättegott, åt flera om dan när jag var gravid med barn 1 ,-))
    Grodan Boll gillar jag ,-)
    God frukost ,-) Jag börjar tycka det är svårare och svårare ,-) Men jättekul!
    Ha det fint.
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  10. Här var det mycket spännande att läsa, vad gör en meddelare på museum?
    Vet du, jag har kvar min mammas fickalmanackor, på ett pyttelitet utrymme skrev hon dagbok varje dag. Man får nästan använda förstoringsglas för att läsa. Sen tejpade hon ihop varje årsalmanacka med minst en hel tejprulle. Men jag ansåg att jag hade rätt att öppna dem efter hennes död...de var inte så spännande.
    Du har samma önskan som de flesta andra angående ett krigsslut som vi verkligen behöver nu.
    Krya på dig, måste vara drygt att inte vara lika pigg som vanligt!

    SvaraRadera
  11. Även om jag inte deltar i denna så håller jag med dig helt om ditt sista svar vilket vi nog är många som gör.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  12. Heisann, dette var en solid selfie, mange vettuge svar. Jeg tenkte aldri på almanakk, men det hadde heller aldri passa på min bokstav. Ha fine solrike dager framover ;:OD)

    SvaraRadera
  13. Persika äter jag mer än gärna, och ännu hellre nektariner. Tåg tycker jag är trevligt att åka. Man kan sitta i lugn och ro, men även röra på sig om resan är lång. Rapport är också en daglig företeelse här, och fråga nr 12 är vi helt eniga om svaret. Ha det fint!

    SvaraRadera
  14. Var osäker om jag svarat men det hade jag , men glömt lite,Jo precis så jobbade tandsköterskorna förr ,-) Visst är du värd kostnaden även om jag förstår att det blir väldigt dyrt, mår munnen bra mår hela du bra ,-)
    Härligt att din stora hälsokontroll var ett stort OK ,-)
    Bästa vinsten. Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera