söndag, mars 13, 2022

Skyltsöndag 220313

God söndagsmorgon till en ny skyltsöndag med BP!  

Första bilden tog jag när man hade byggt ett coronatält här utanför sjukhuset i mars för två år sedan. Jag stod en bit ifrån och fotograferade tältet och genast kom en sköterska rusandes till mig och sa att det var förbjudet att fota och att jag måste radera bilden. Men hon visste inte att jag knäppt två. Så detta är lite unikt.

Denna bilden är ganska färsk. Detta är det skyddsrum som gäller för mig. Måtte det inte behöva användas!

Ljus och Kärlek🙏

PS. Detta inlägg var förberett innan jag blev sjuk. Jag skulle ha varit kyrkvärd idag men de ville inte ha en coronasmittad såklart och det ville inte jag heller. Jag vilar vidare...

11 kommentarer:

  1. Du har i alla fall ett skyddsrum om Putin skulle ge sig på Sverige. Det är mer än jag har....
    Trevlig söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Usch ja det hoppas man, skulle vara så hemskt. Vi har dock inget här :( hoppas solen skiner hos dig kram

    SvaraRadera
  3. Varför skulle det vara förbjudet att fotografera det tältet? Där tog hon nog bara en chans...
    Skyddsrummet vill vi inte behöva använda.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Förstår inte alls varför tältet behövde skyddas. Tokigt!
    Skyddsrum. Finns inga i vår kommun. Hoppas de aldrig ska behövas något!
    Krya på dej! Kram

    SvaraRadera
  5. Krya på dig, men varför var coronatältet så hemligt tro?

    SvaraRadera
  6. Återigen tusen tack för att du för förinställda inlägg med skyltar och länk:-)
    Bra där med första bilden. Det hade kunnat vara jag - hahaha! Det blir nog en mammarazzi av dig med ska du se;-)
    Frågade grannen häromdagen om han visste var skyddsrummet ligger. Skyltar sitter ju lite överallt ute på huskroppen så att säga. Men varken han eller jag visste var det aktuella rummet låg. Å precis som man skrivit i pressen så lär skyddsrummen ju har omvandlats till lager för allt möjlig. Å det är ju 1967 som huset där vi bor invigdes, så jag hoppas slippa besöka utrymmet om man säger så...

    Hoppas nu att du är på bättringsvägen och att du kan njuta av våren nästa vecka. Det ska ju bli kanooooonväder hela veckan. Hoppas SMHI har rätt:-)

    SvaraRadera
  7. Som Ingrid säger här ovan har vi ingen stans att ta vägen om det blir krig, här på södra Gotland finns det 2 stycken i Hemse för tillsammans 250 personer. Men det är väl förmodligen ingen som tänkt sig att Gotland ska angripas.....!?
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  8. Ja skyddsrum är jumpa tapeten. Vi har 140 platser på ön som bebos nästan av 10 000 personer. Covid är ingen hitt, jag var i stort sett klen i 23 dagar. Krya på dig.

    SvaraRadera
  9. Undrar varför man inte fick fota tältet? Att man inte får fota patienter förstår jag ju, men tältet, på avstånd? Man får ju fota ett sjukhus tänker jag ...? Skyddsrum, ja undrar var vi har det ....?

    SvaraRadera
  10. När jag fotade en grej utanför en polisstation som inte heller var "avslöjande" på nåt vis så blev jag också tillsagd att radera bilden. Men poliserna var mer noggranna och såg till att jag bläddrade fram och tillbaks bland bilderna så dom kunde se att bilden verkligen var raderad. Skitlöjligt! Huset bredvid stationen har balkonger varifrån dom boende kan fota precis hur mycket dom vill ned på stationen...

    Fortsätt vila och krya på!

    SvaraRadera
  11. Din stackare! Men busig är du allt som fintade pandemi-personalen! Du kanske ska sälja fotot dyrt...
    Vilken rolig sista bild, så fyndigt!
    Krya-på-dig!

    SvaraRadera