torsdag, mars 31, 2022

TråkTorsdag 220331

God tidig morgon, eller ja, gillar inte att gå upp mitt i natten, typ, för att dra iväg. Men ibland finns inget val även om jag försöker. Det blir en bilfärd till Ögon i Skövde för att kolla upp om de nyaste dropparna är nödvändiga. Så det blir stor pupill och solglasögon sedan.

Lite blomster från "mitt" trädgårdsland. Jag gick en dag i veckan och spånade efter lite vårtecken här runt om.

Det var ju Vårmarknad i lördags och den blev välbesökt och var efterlängtad. Fina bilar till en början. Jag såg dem inte, fastnade i en enorm kö när jag skulle till festen bara. Polisen hade stängt av gatorna runt torget, som brukligt de senaste åren.


Det är så himla tråkigt när sen eftermiddag och kväll kommer, att den icke organiserade cruisingen sätter igång. De s.k. blöjraggarna i sina risiga åk, som skräpar ner, pissar och förstör. Läste nånstans att det kostade 32.000 att städa upp efter dem. Dessutom hindrade de ambulanserna att komma fram.

Jag har inget emot riktiga raggare med fina glänsande bilar och go musik. Det är en fröjd.

Uppfinnare till temat TråkTorsdag är Kajsa-Lisa.

Ljus och Kärlek🙏

7 kommentarer:

  1. Ibland har man inget val. Jag hoppas att besöket går bra på alla vis.
    Nej, fylla, nedskräpningen och annat kan man verkligen klara sig utan.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fy vad trist när det spårar ur på det där viset!

    Hoppas besöket på ögonkliniken går bra!

    Ha en fin sista marsdag :-)

    SvaraRadera
  3. Men så trista rostiga raggare. Skitstövlar, rent ut sagt!
    Hoppas att läkarbesöket gick bra, med eller utan extra droppar. Kram

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas Du kommit hem välbehållen och kunnat se på Gör om mig… Vad tycker Du?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bilder från ditt trädgårdsland, speciellt den sista.
    Hoppas du hade en bra dag i Skövde eller rättare sagt att du blev nöjd med undersökningen.
    Det är alltid synd när bara få förstör för alla andra raggarbilister som sköter sig. Så onödigt. Gissar att det inte finns mycket hopp om sommarens raggarträffar tvärsöver gatan från dig. Men om man inte byggt upp Läckogrillen igen kanske det hela löser sig ändå. Jag menar att raggarna måste utse en ny mötesplats som inte ligger nära dig.

    SvaraRadera
  6. Nu ny dag! Hoppas det gick bra hos ögondoktorn!
    Såå tråkigt med nedskräpningen! Verkligen irriterande!
    Önskar dig en bra fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så trist när de uppför sig så illa.
    Man undrar vilken uppfostran de fått.

    SvaraRadera