måndag, april 18, 2022

Glad måndag - Annandag påsk 🐣

God morgon till Annandag Påsk🌻

Jo, men visst hittade jag mig själv och kunde slutföra mina åtaganden att läsa texter och delta i kören In Chorus. Så mysigt en Påskdag, då vi fick smycka altaret igen för att Jesus var uppstånden. Mycket glädjefullt och speciellt.

Ljusbäraren är så vacker.

Bloggvännen Carita tycker att vi ska hylla måndagen lite extra, vilket härmed bevisas.  Stor sol och 12 plusgrader väntas!

Men titta här, vad som kom till mig direkt från Värmland! Tack, snälla Sarah som tänkte på mig och Glad måndag, så jag fick låna dessa fia bilder på grisar, ankor och älskade Diego!

Det luktar vår, ända hit!

Ljus och Kärlek🙏

7 kommentarer:

  1. Så bra att du kunde genomföra dina uppdrag!
    Vilka härliga bilder att bli glad av :D

    Kram och glad måndag!

    SvaraRadera
  2. Ha ha 🤪 jag trodde att det var en gris 🐖 som badade men läste i texten att det var en anka 🦆 så tokigt jag tänkte.
    Gillar 🐖 bilderna 😍 älskar grisar ❤️
    Diego är oxå fin 🤩
    Så bra Du fann Dig själv och kunde utföra Dina uppdrag utan trassel 👍
    Ha en fortsatt fin annandag 🤗

    SvaraRadera
  3. Skönt med lite vår på gång och det ger ju genast mer glädje-
    Härliga bilder!
    Fint att du hittade dig själv och kunde genomföra ditt uppdrag.
    Önskar dig en fin annandag.
    Varm kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt att våren är här med sol och värme, det gillar vi, tycker också att jag känner doften av vår när jag ser bilderna från Sarah!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Skrattade åt fjärde apan med mobilen ,-))) Så bra!
    Fint ni smyckade i kyrkan, skönt att du är frisk nu! Grisar ankor och fina Diego ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  6. Jag tänkte precis som Åsa - trodde att det var en gris som badade - hahaha.
    Min Yvonne är lika med din Sarah. Det är guld värt att ha en hovleverantör när det gäller bilder. Jag menar, visst kan man fota sin innergård och sin omgivning som du och jag gör, men det är ju roligt med lite omväxling. Å grisar visas liksom inte så ofta på bloggar;-)

    PS. Tror jag har ställt frågan förut: vad blir det av grisarna? Kotlett och noisetter så småningom, eller är det "bara" sällskapsgrisar? DS.

    SvaraRadera
  7. Vilken söt gris och Diego är lika fin som vanligt :-)

    Ha en skön tisdag!

    SvaraRadera