lördag, juni 18, 2022

VĂ€tternrundan đŸšČ

Dofta, dofta vit syrĂ©n...  jo, jag tog mig en tur till Limtorget i Gamla staden och doftade pĂ„ de nĂ€stan fĂ€rdigblommade buskarna. En hyresgĂ€st höll pĂ„ att klippa ner vissna kvistar pĂ„ andra hĂ€ckar. 



HÀr har nya Àgare startat Café Limtorget igen. GÀsterna satt pÄ andra sidans grÀsmatta. SÄ roligt att det lever upp igen!

Staden Lidköping lever upp efter vĂ€rsta pandemin. Det har varit stora folkmassor vid den Internationell matmarknaden och just nu pĂ„gĂ„r Sommarfesten med inbyggd dansbana pĂ„ det enorma torget, till levande musik. 

Även Drömstan bjöd pĂ„ gĂ„rdsfest, har varit uppehĂ„ll i tre Ă„r. Hamburgare till alla och barnaktiviteter. 

Jag har förstÄtt och sett pÄ bild, alla dessa mÀnniskor. Allt sÄdant som jag egentligen Àlskar, men inte vÄgar beblanda mig med lÀngre. För hÀr ökar Covid lite smÄtt, pandemin Àr inte över.

Min Ă€ldste son Peter kör idag VĂ€tternrundan för den fjortonde (14) gĂ„ngen och denna gĂ„ngen för Team Narr Cycling. Nu hejar jag pĂ„ Peter! Start Motala 11.52 för detta gĂ€nget pĂ„ 35 deltagare.

Ljus och KĂ€rlek🙏

13 kommentarer:

  1. TÀnker inte pÄ covid lÀngre. Dumt kanske ..
    Imponerad av alla cyklister. Aj, aj rumpan...och sÄ somnar hÀnderna nÀr man cyklat för lÀnge.... Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tÀnker inte pÄ Covid-19 heller lÀngre. Har ju jobbat som vanligt hela tiden och hÀr hos oss hör man knappt om nÄgra fall lÀngre. Eller sÄ Àr det kanske sÄ att ingen testar sig lÀngre sÄ att man inte vet...
    Hoppas det gÄr bra för sonen din i dag!

    Önskar dig en fin lördag!

    SvaraRadera
  3. Vilka trevliga arrangemang dom ordnar i "stan-vid-Ă€lva".
    Åtminstone anvĂ€nds skattepengar till befolkningens nöje.

    VĂ€ttern runt! WOW! Blir trött vid blotta tanken. Är det för vĂ€lgörenhet, eller? - I möra Ă€r det Fars Dag hĂ€r.
    Trevlig veckÀnda, Gerd. Kram fr Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  4. Heja Peter!! Bra cyklat… 14 gĂ„nger helt otroligt 🚮‍♀️ imponerad av alla som ger sig pĂ„ sĂ„nna aktiviteter.
    Covid19 jo det har ökat… sedan fick ungdomar som var i UmeĂ„ pĂ„ BrĂ€nnbolls-yran influensa đŸ€§ mĂ„nga sjuka…
    Jag oroar mig kanske inte men jag tĂ€nker pĂ„ det, jag vill inte bli sjuk ✋ med tanke pĂ„ de lungproblem jag fick efter covid19 i mars, jag vet ju inte vad som hĂ€nder om jag blir sjuk igen.
    Syrenen har börjat blomma hÀromkring.
    Just nu hÀllregn.
    Ha en fin lördag đŸ€—
    /Ă„sa

    SvaraRadera
  5. Man nÀstan glömmer av covid nu nÀr det mesta Àr som vanligt igen. Hoppas det gÄr bra för Peter! Kram

    SvaraRadera
  6. SÄ hÀrligt nÀr allt kommer igÄng igen efter den dÀr pandemin, nÀstan mer folk Àn innan pandemin ju pÄ en del stÀllen.

    SjÀlv rör jag mig inte ute sÄ mycket, det Àr ju trots allt inte över Ànnu sÀger man pÄ tv.

    Ha nu en fin kvÀll :)

    SvaraRadera
  7. Men det Àr ju helt otroligt att han kör för Narr, min gubbe Àr i startgruppen strax innan, start 11.50. Jag hörde om Narr innan start att de Àven hade en tjej med frÄn stadens cykelklubb=) Ja, snart Àr de i mÄl- jag ska bara hoppa genom duschen efter dagens trÀdgÄrdsarbete, sen ska jag Äka till Motala.

    SvaraRadera
  8. SÄ dÄ har ni ocksÄ er egen "trÀdgÄrdsgrupp" som ser till att det Àr fint pÄ er gÄrd. Vissa Àlskar ju sÄnt.
    HÀrligt med sommarfest och matmarknad. Matfestival hade vi i Stockholm för mÄnga Är sedan, men sedan besökte "knallarna" mindre stÀder istÀllet. Hyrorna Àr visst billigare Àn i Stockholm. Vi gick alltid dit och mumsade i oss "exotiska" matrÀtter. Saknar marknaden.
    HÄller tummarna att din duktiga son slutför VÀttern runt för 14:e gÄngen. Narr choklad - det mÀrket var helt nytt för mig.

    SvaraRadera
  9. Vilken fin cykelrunda! Och extra roligt att caféer lever upp igen. Trevligt att slÄ sig ner en stund.
    Roligt att Lidköping lever upp igen och att det Àr mycket pÄ gÄng.Roligt för dig att vara med pÄ detta.
    Och ett gott initiativ att ditt omrÄde bjuder pÄ gÄrdsfest. Ett fint tillfÀlle att ses.
    Nej,panedemin Àr inte över, men jag kÀnner och tror att med fyra sprutor kommer jag inte, om jag blir dÄlig, att belasta intensivavdelningarna pÄ sjukhuset. SÄ jag Àr inte direkt orolig över att bli sjuk. Och skydda sig helt kan man ju inte göra.
    Kul nu med VÀtternrundan. Minns ju förra Äret dÄ vi var pÄ resa runt VÀttern och loppet gick i september.
    Hoppas det gÄr bra för sonen.
    Stor kram

    SvaraRadera
  10. Jo, covid finns kvar, tyckte de nÀmnde att det ökar igen pÄ nyheterna ikvÀll.
    SÄ fantastiskt att din son cyklar för 14:e gÄngen, en tuff tÀvling har jag förstÄtt, heja Peter!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. HÀr Àr syrenerna överblommade och snart Àr det rhododendronens tur.
    SĂ„ fint vid Limtorget.
    Jag har ocksÄ hört om ökad pandemi, inte kul alls.
    Lycka till Peter!
    Skön söndag!

    SvaraRadera
  12. Visst Àr det roligt att livet lever upp igen, men som du sÀger - pandemin Àr inte över.

    Hoppas det gick bra för Peter!

    SvaraRadera