onsdag, juli 06, 2022

Denna onsdag skulle ha varit...

... en gospelkonsert på kvällen i Otterstads kyrka men blev, liksom påskens konsert, inställd av olika anledningar. Så jag har varit friherrinna nu ett tag och bestämt alldeles för mig själv😁 av lust eller lättja. 

Jag späder på bloggen med några fler mårbackabilder. Vi gick och gick i värmen och kom aldrig till vägs ände, för det är ett så stort område med mycken prakt.

En hel del vattenfontäner och mång skulpturer här och var.

Jag vill gärna ta med filmsnutten också från utsikten över Fryken. Så somrigt!

Igår var det dags för klippning och det blev fortsatt denna enkla och lättskötta frisyr. 

Vädermässigt var det en ostadig dag men jag lyckades parera regnet, dock var blåsten besvärlig. Idag skiner en stor sol så jag tror det blir en toppendag med upp till 22 grader!

Jag visar inomhusbilden enbart för att jag har en ängel på håret 👼
Ljus och Kärlek 🙏

23 kommentarer:

  1. Tack för lite mera av Mårbacka och sommarfrisyren ser hur skön och fin ut som helst. Ungefär sån frisyr har jag också nu. Summer, summer sade min frissa och klippte till.
    Ha en fin dag Gerd, bästa friherrinna!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som tur är så kom sommaren tillbaka idag! Kram

      Radera
  2. Fin frisyr. Den påminner om min också. Så kul att få se ser bilder från Mårbacka. Just nu är den en utställning om Selma Lagerlöf på Tomarps kungsgård här i närheten, men det är mycket om hennes skånska tid. Tack för hälsningarna, Gerd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att se skrivna rader från dig, hoppas du mår bra!

      Radera
  3. Vilka fina sommarbilder! Och härligt att solen skiner idag! Kram

    SvaraRadera
  4. Så härliga sommarbilder och fin blev du i håret. Lättskötta frisyrer är helt klart att föredra tycker jag. Mig passar det bäst :D

    Önskar en fin onsdag!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag har mycket vackert att se fram mot förstår jag!
    Så fin du blev!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Lättskött och enkelt är bäst, sedan passar Du väldans bra i Din frisyr ❤️
    Mårbacka och Selma Lagerlöf 👍 fina härliga bilder 🤩
    Vädret + 14 grader Halleluja ☺️ Det känns som höst 🍂
    Kram
    /åsa

    SvaraRadera
  7. En ängel på håret var inte dumt alls ,-) Fin frisyr!
    Så vackert, där skulle man bara vandra omkring o njuta ,-) Filmsnutten ser precis ut som somrar när man var barn ,-) Synd att det inte blev gospel . Men du verkar bo i en otroligt vacker stad ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. SÅ vackert där jag bor, så det räcker långt.

      Radera
  8. Gott med enkel frisyr. Jag har det samma. Ett "snällt" hår underlättar också...
    Har aldrig varit på Mårbacka. Vore på tiden att ge sig dit. Ser superfint ut! Kram Anna-Lena

    SvaraRadera
  9. tråkigt med inställd konsert

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trist, men för hög frånvaro, semestertider.

      Radera
  10. Vackra bilder från er fina dag på Mårbacka. Så fint och extra fint blir det ju när solen är med
    Trist med inställd konsert men inget att göra åt det.
    Härligt med en bra frisör och en fin frisyr som är lättsam.
    Ha det gott.
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. SÅ nöjd med mina frisörer, växlar med två.

      Radera
  11. Alltid bra med ett lager av nytagna bilder som man kan slänga upp när det behövs:-)
    Vädermässigt har vi haft en fin dag och kring 20 grader. Precis som du tycker jag att det är i lägsta laget. 25-28 grader är mera i min smak. Det är ju sommar... sägs det;-)

    PS. Två snygga selfies, både före och efter;-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Selfiesarna var efter klipp båda två!

      Radera
  12. LillaSyster2022-07-06 20:49

    Mmm väldigt blåsigt idag. Känns som om det alltid blåser. Så fina bilder från Mårbacka och du passar så bra i den frisyren =)♡

    SvaraRadera
  13. Så vackert det var där på mårbacka!

    Nu försöker jag orka läsa och kommentera på andra bloggar igen, vi får väl se hur det går med det :-D

    SvaraRadera