söndag, juli 03, 2022

Skyltsöndag 🚞 följ med pĂ„ resan!

God morgon till en ny skyltsöndag med BP!

Följ med pÄ min resa till VÀrmland dagen före Midsommarafton!

HÀr har jag anlÀnt med stadsbussen till Resecentrum i Lidköping för att kliva pÄ bussen till TrollhÀttan.

I TrollhÀttan sÄg jag mig omkring och sÄg en ej Ànnu öppnad restaurang JÀrnet (i Jernhusen). Men jag hade inte gÄtt dit ÀndÄ.

En del reparationsarbeten pÄgick pÄ stationen. Mannen skruvade och skruvade.
De flesta var ute och vÀntade pÄ tÄget till Karlstad, sÄ Àven jag.

Bonusbild: Jag kunde inte lÄta bli att vara Mammarazzi. Detta par fastnade i mitt fokus. Jag funderade ett tag pÄ vem som var vem. NÀr det lÄnga hÄret vÀnde sig om hade det bÄde mustasch och skÀgg och kvinnan mittemot hade en lÄng flÀta, sÄg jag sen.

Jag hoppade av i Kil denna gÄngen och blev mött av Sarah och lilla My i jeepen. Sen hÀmtade vi upp Diego hos Sarahs pappa. Diego Àr aldrig ensam hemma dÄ de jobbar.

Om igĂ„r var sval sĂ„ Ă€r dagen idag Ă€nnu svalare, grĂ„ och regnig. Moder jord behöver detta men jag saknar vĂ€rmen. 

Ljus och KĂ€rlek🙏

12 kommentarer:

  1. En sÄdan vackert formad bÀnk att vÀnta pÄ!
    Och tack för resan!

    SvaraRadera
  2. Numera Ă€r lĂ„ngt (vĂ€lskött) hĂ„r lika vanligt hos mĂ€n som kvinnor 😃 lika samma med snaggat, kortklippt hĂ„r hos bĂ„da könen.
    Fina bilder frĂ„n Din midsommar tripp 👍 bra skyltat kort sagt 😃
    NÀr det gÀller hundar som inte lÄter hÄr sÄ finns det en massa olika raser, bl a Znogges hundar Àr sÄnna som icke lossar hÄr.
    TyvÀrr sÄ tillhör varken Frost eller Teddy den sorten.
    Idag Ă€r jag slö, kroppen vĂ€rker, illamĂ„ende och vĂ€lanvĂ€nd- helt sjĂ€lvförvĂ„llat och mitt eget val… mer om det senare —-> cliffhanger đŸ€Ș
    Men det kÀnns faktiskt bÀttre att mÄ skit efter roligheter Àn nÀr jag mÄr sÀmre utan jag vet varför.
    Sommaren Àr kort, det gÀller att njuta hÀr och nu.
    Ha en fin söndag đŸ€—
    Kram
    /Ă„sa

    SvaraRadera
  3. LillaSyster2022-07-03 13:23

    HÀr Àr sol och moln, men molnen börjar att dominera. Snyggt skyltat!

    SvaraRadera
  4. Ack VĂ€rmland du sköna. Kommer snart att Ă„ka dit jag ocksĂ„, men lite mera norrut… jag har en bror i Torsby. Har inte varit dit sedan pandemin slog till. Var bestĂ€mt i mars men dĂ„ Ă„kte vi pĂ„ skiten.

    SvaraRadera
  5. Var i TrollhÀttan i slutet av 90-talet senast, fin stad det dÀr, speciellt fallen dÀr.
    VÀrmland Àr ju jÀttefint ocksÄ, helt klart vÀrt en resa dit.

    Ha en fin söndag. :)

    SvaraRadera
  6. Fint skyltat frÄn resan! Och det blir ju nÄgra byten innan du Àr framme sÄ kul att dokumentera.
    HĂ€r har det varit varmt och sol idag men kanske regnet kommer.
    Önskar dig en skön eftermiddag och kvĂ€ll.
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Snyggt skyltat som vanligt och hÀrliga bilder frÄn din resa i midsommar.
    Nu Àr vi hemma igen och hÀr Àr en skön sommardag med normala temperaturer.

    Kram och god söndagskvÀll!

    SvaraRadera
  8. MÄnga fina skyltar hittade du pÄ vÀgen till midsommarfirandet! :)

    Jag hittade ditt hotell som du bodde pÄ i Funchal 2017. Titta in pÄ svaren jag har givit dig pÄ min blogg i kommentarsfÀltet :)

    Skön söndagskvÀll önskas!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Skoj att resa med dig och lÀra kÀnna olika resecentra/tÄgstationer. Har aldrig besökt ett resecentrum konstigt nog och inte varit pÄ en tÄgstation pÄ Är och dag. Centralstationen i Stockholm undantaget.

    Gillar öppettiderna till JÀrnet - sent pÄ fredagar och lördagar - fyndigt och roligt.

    Gillar killar med lĂ„ngt hĂ„r, bara det Ă€r rent. Vet inte vem som började med lĂ„ngt hĂ„r för killar. PĂ„ 1970- och 1980-talet var det ju "normalt", men sedan kom trenden med snaggat hĂ„r (som jag ogillar), sedan blev det mohikanfrisyrer, speciellt hos fotbollsspelare. Återigen lĂ„ngt hĂ„r pĂ„ 2000-talet och idag Ă€r det kortklippt i olika "formationer" som gĂ€ller. Tycker att killars frisyrer har bjudit pĂ„ mera variation Ă€n tjejers.

    Tusen tack för en omvÀxlingsrik skyltning och lÀnken:-)

    PS. 23-24 grader, vÀxlande molnighet. Nu klarblÄ himmel igen. DS.

    SvaraRadera
  10. Kul med skyltar frĂ„n din resa. Å visst gillar man lite vĂ€rme pĂ„ sommaren, vi har haft en behaglig dag med lagom temperaturer, sĂ„ det blev bĂ„de promenad och bad!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Gillar JĂ€rnets skylt!
    Det var ett trevligt resecentrum och bra att det finns, sÄ man kan vÀnta inomhus.
    SÄ det har blivit svalt hos er hÀr Àr det fortfarande soligt och varmt men svalkan kommer Àven hit under veckan.

    SvaraRadera
  12. det var blÄsigt och regnigt vÀder i Dalom idag, men det tillhör ju livet. Fina bÀnkar dÀr pÄ stationen. Visst Àr det kul med skylt-blicken man utvecklar, kommer man till nytt stÀlle börjar man spana direkt. Ha en fortsatt fin vecka

    SvaraRadera