lördag, augusti 20, 2022

Fem en fredag fast på lördag - Sommar 2022

Det är en skön lördagsmorgon.
Jag är väl OK, om man bortser från den störande hostan, sedan tre veckor tillbaka, som inte släpper taget.  

Igår tog jag en promenad till stan. Det är skönt att varva mellan cykel och gång, båda behövs för motionens skull. Nu hade jag tur med vädret mellan åskskurarna, så det blev en njutning.

I denna lokal har det varit en blomsteraffär som senast, men nu är det ny ägare och det är väl en nisch åt det hållet och med mycket plåt och rost.


Japp, då blev klockan slagen igår för den roliga Elisamatildas fem frågor, som handlar om Sommar 2022! Nu missade jag ju utmaningen igår, så jag gör den idag!

Vilken upptäckt har du gjort i sommar? – Att jag har kunnat träffa flera av mina barn och barnbarn, jag har inte känt mig så skrämd som de andra två somrarna med pandemin.

Vilket är ditt för i år hittills skönaste sommarminne? – Sköna sommarkvällar, ja även många stunder morgon och lunch på balkongen. Varit bortrest och fått ta del av mycket mys.

Vilken är favoritsysslan på sommaren? – Det är att åka till landet och umgås både med nära och kära och tystnaden.

Hur spenderade du sommaren i år? – Mycket balkonghäng i solstolen med en bok i öronen. Några besök här hos mig och några buss- och tågresor.

Hur kliver du in i hösten? – Jag önskar att ha kvar sommaren ett bra tag till men till hösten börjar körerna och de har jag längtat efter.

Ljus och Kärlek 🙏

12 kommentarer:

  1. Jag hoppas också på några sommarveckor till innan höstrusket tar vid. Jag blir alltid lite "låg" när hösten nalkas, men än så länge leker livet.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Låter som en behaglig sommar för din del! Och än lever den!

    SvaraRadera
  3. Bra att ha något att längta efter. Jag längtar redan till våren.....
    Men visst har det varit en bra sommar... åtminstone i våra västgötska trakter....både regn och sol... och varmt... lite för varmt... ibland. Ha det fint! Kram

    SvaraRadera
  4. En hosta vill man ju helst slippa, tar ju på krafterna det och är allmänt trist.
    Hoppas det går över Gerd.
    Skönt att kunna träffa sina anhöriga igen efter så lång tid under pandemin, hoppas det inte tar fart nu igen bara.

    Ha det jättefint nu.

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig sommar vi har haft, och visst är det ljuvligt att få umgås med nära och kära! Ska också göra ” fem en fredag” idag! Ha det fint! Kram Susjos

    SvaraRadera
  6. En fin sommar har du haft trots hostan som gör sig påmind ännu. Och sommaren är inte slut ännu. Jag vet inte när man började säga att hösten kommer i augusti, september är ju den första höstmånaden och också i den månaden och in i oktober kan man ha fina varma sköna dagar.
    Ha en fin dag Gerd!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så besvärligt med Din hosta, det verkar ju som om denna sommars hosta tar lång tid att ”gå över”, Elin liksom min kompis hostade nästan fyra långa veckor.
    Men nu borde Du väl vara inne på den sista host-veckan…

    Det är ju som min huvudvärk, ständigt närvarande även om den tar olika uttryck.

    Roligt när affärer öppnar och nytt kommer, under pandemin och även nu efter känns det som det annars är mest tvärtom.

    Ha en fin lördag, kram
    åsa

    SvaraRadera
  8. Den där nya butiken skulle jag gärna går runt i och botanisera.....förhoppningsvis är priserna bra så att det går att shoppa loss om man känner för det. Tur för mig att det är lååångt bort. Ha en skön eftermiddag och din sommar låter så skön! Hoppas att din hosta ger med sig nu, det är ju jobbigt att hosta.

    SvaraRadera
  9. Att återigen kunna umgås med nära och kära är A och O tycker jag. Man insåg verkligen hur viktigt det är och hur tomt det blir annars.

    Önskar en fortsatt fin lördag!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Det är ju fortfarande sommar så du kan njuta av den ett tag till! Men allt har sin tid och snart är det höst och det kan bli trevligt då också!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Med andra ord så har din sommar varit riktigt bra, speciellt med tanke att du ju strax innan hade en släng av Covid också. Å balkonghäng är ju också min melodi. Å sommaren 2022 kan vi verkligen inte klaga på, tvärtom:-)

    SvaraRadera
  12. Låter som om du haft en riktigt bra sommar på alla sätt. Och än består den ju ett par veckor till. Vet ju att pandemisomrarna begränsade dig en hel del och skönt nu att tillvaron sett annorlunda ut.
    Att spendera tid med de man tycker om är viktigt och likaså att kunna byta miljö och få lite omväxling-
    Trist med din hosta men hoppas den snart ger med sig.
    Varm kram i sena kvällen från den spanska terrassen-

    SvaraRadera