tisdag, augusti 30, 2022

Trees on Tuesdays 🌳


God tisdag pĂ„ er alla! 

I söndags cyklade jag till Kyrkans GÄrd och tjÀnstgjorde som kyrkvÀrd. Det var mycket trevligt och vi satt en bra stund vid kyrkkaffet sedan och smÄpratade. Det Àr verkligen socialt för alla Äldrar pÄ alla sÀtt och vis och sÄ roligt nÀr barnen Àr med.

Det skulle ju regna hela dagen men jag hade tur, för det blev mest ett lĂ€tt duggregn. PĂ„ hemvĂ€gen tog jag dessa tvĂ„ bilder och visst Ă€r det mycket höst i dem. Temperaturen har sjunkit. IgĂ„r var det stor sol hela dagen men bara upp till 17 grader.  Men jag strĂ€vade med tvĂ€ttstugan, mĂ„nga spring blev det mellan husen.

Idag ska jag SPAa mig lite pÄ bÄde fötter och hÀnder, sÄ det blir en cykeltur in till stan. Det Àr verkligen behövligt, konsten Àr bara att komma till skott att bestÀlla en tid. Det Àr viktigt att underhÄlla den kropp man har.

Ljus och KĂ€rlek🙏

8 kommentarer:

  1. Vilken bra och givande söndag det blev och nog uppskattar man gemenskapen igen.
    Dina bilder andas verkligen höst men det Àr ju inte sÄ konstigt med tanke pÄ att september lurar runt hörnet.

    Önskar en fin tisdag nu!

    Kram

    SvaraRadera
  2. HÀrlig söndag förstÄr jag, frugan saknar att kunna vara kyrkvÀrd men hÀlsan har ju sagt ifrÄn pÄ det omrÄdet tyvÀrr...riktigt synd.

    Skulle ocksÄ vilja ha "spa" för mina fötter, nÄn gÄng sÄ kanske. ;)

    Ha en fin dag Gerd.

    SvaraRadera
  3. En orange bÀnk! DÀr skulle jag kunna sitta lÀnge. Det börjar bli höst hos mig med. Tusen tack för alla hÀlsningar, Gerd. Det har gjort mig vÀldigt glad. Kram, Gunnel

    SvaraRadera
  4. Fina höstliga bilder 🍂 nu Ă€r det mörkare tider pĂ„ ingĂ„ende.
    Bilden med bĂ€nken Ă€r vĂ€ldans fin đŸ€©
    Att ta hand om kropp och sjĂ€l Ă€r viktigt och Du Ă€r bra pĂ„ bĂ„da 👍
    Kram, Ă„sa

    SvaraRadera
  5. Är otroligt dĂ„lig pĂ„ att underhĂ„lla hĂ€nder och fötter. SkĂ€ms nĂ€stan för att visa upp fötterna... Ă€r vĂ€l dĂ€rför dom jagvinte kommer nej för att bestĂ€lla tid. Ha det gott! Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
  6. Den fÀrggranna bÀnken gÄr i höstliga fÀrger! Skulle gÀrna sitta dÀr och kÀnna in fukten, regnet och allt som hör till den hÀr Ärstiden i Norden.
    Du Àr klok som tÀnker pÄ den kropp du har!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja det kÀnns som höst i luften nu....men Àn kan sommaren komma tillbaka =)
    Kyrkkaffet fÄr mig minnas apelsinsaft och bullar.... det serverades alltid efter gudstjÀnst dÄ jag i min ungdom var med i en utav kyrkans barnkör.

    SvaraRadera
  8. Du har rÀtt, det ser vÀldigt "höstigt" ut pÄ dina bilder och bÀnkens fÀrg matchar perfekt.
    Kul med spa! Man lever bara en gÄng! Skönt att skÀmma bort sig sjÀlv ibland.

    PS. Mellan 14 och 18 grader mitt pÄ dagen. En kraftig regnskur pÄ 30 sekunder hann jag ocksÄ med. DS.

    SvaraRadera