lördag, september 10, 2022

Veckans bokmĂ€rke 🔖10 september

God morgon, det Àr lördag!

Nu kĂ€nner jag mig lite privilegierad, jag som har fĂ„tt en hovleverantör av bokmĂ€rken! Jag tycker dessa kungligheter passar ypperligt i en tid som denna, nĂ€r en gammal fin drottning av UK gĂ„tt ur tiden, nĂ€mligen Drottning Elizabeth. 

Precis dessa bokmÀrken hade jag sjÀlv en gÄng i tiden. Det Àr prinsessorna Christina, Sibylla (mor), Margareta och Birgitta just pÄ detta albumsblad.

Hovleverantören Àr Lena i Wales, tusen tack!

Kanske hittar du bokmĂ€rken hos BP Hannele eller Åsa.

Nu ska jag sÀtta pÄ kaffehurran. Det blir ingen frukost pÄ balkongen. 13 grader, mulet och duggregn. Kan bli 17 lite senare. Urraburra.

Ljus och KĂ€rlek🙏

28 kommentarer:

  1. Fina bokmÀrken, trevligt att fÄ ha dom. Jag kÀnner sÄ vÀl igen dessa bilder.
    Nej, inget balkonghÀng hÀr heller, alldeles för kyligt.
    Trevlig helg.
    Varm kram frÄn Wiolettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har fotat dem hemma hos Lena, men sÄ kul att blÀddra i albumet.
      Kram

      Radera
  2. Vilka fina bokmÀrken du fÄtt! Visst hade man sÄdana nÀr det begav sig.
    Trevlig helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har fotat dem hemma hos Lena, sÄÄ vackra!
      Kram

      Radera
  3. Höst pÄ gÄng. KÀnner igen bilderna sen jag var barn. Har inget sparat dock. Kram

    SvaraRadera
  4. Hade noll koll pĂ„ vem som pryder Ditt bokmĂ€rke, jag har nog vĂ€ldigt lite minnen av kungligheter… jag hĂ€nger knappt med nutid 😅 jag kĂ€nner igen kungen och drottningen liksom kronprinsessan med make nĂ€r jag ser den pryda löpsedel/tidning…
    VĂ€dret đŸ„Č
    Ha en fin lördag, kram
    Ă„sa

    SvaraRadera
    Svar
    1. NĂ€, du Ă€r för ung för att komma ihĂ„g Hagasessorna och den lille gullige prinsenđŸ„°
      Kram!

      Radera
  5. Roligt att se mina bokmÀrken publicerade. De har lÀnge bara legat undanstoppade, roligt att de publiceras.
    Lördagskramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, sÄ glad att jag fick lÄna nÄgra bokmÀrken!
      Lördagskramar!

      Radera
  6. 13 grader inbjuder ju inte direkt till en kaffestund utomhus, trevligare att sitt vid köksfönstret dÄ med sitt kaffe. ;)
    Ha en jÀttefin lördag nu Gerd.

    SvaraRadera
  7. Prinsessorna pÄ Haga ... verkligen fina bokmÀrken!
    Ha en fin lördagseftermiddag och kvÀll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tack och nu har jag en hÀrlig söndag! Kram

      Radera
  8. LillaSyster2022-09-10 16:46

    Vackra bokmÀrken =)
    Hem vÀdret Àr inget kul idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. BĂ€ttre vĂ€der idag đŸ€—

      Radera
  9. Jamen! Kul att du nu ocksĂ„ fĂ„tt en hovleverantör. Toppen! Å inte vilka bokmĂ€rken som helst! SĂ„ vackra kvinnorna Ă€r och verkligen mycket vĂ€l tajmad till QEII:s bortgĂ„ng. Hon var förresten ocksĂ„ en vĂ€ldigt vacker kvinna, bĂ„de som ung och fortfarande nĂ€r hon var 96 Ă„r.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev sÄ glad nÀr jag fick syn pÄ alla bokmÀrken... skoj!

      Radera
  10. Vilka otroligt fina bokmÀrken och sÄ passande just nu.

    Kram och god kvÀll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst passade bokmÀrkena <3 kram!

      Radera
  11. De dĂ€r glansbilderna hade jag ocksĂ„. Vi kallade dem aldrig bokmĂ€rken pĂ„ Åland, för min del Ă€r bokmĂ€rken nĂ„gonting helt annat men jag vet att det Ă€r skillnad mellan lĂ€nderna i det hĂ€r avseendet. Fint med en egen hovleverantör !
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har för mig att du berĂ€ttat om att dessa inte kallades för bokmĂ€rken pĂ„ Åland. Min mamma hade dock lagt mĂ„nga vackra glittermĂ€rken i sin bibel.
      Kram

      Radera
  12. Jag kommer VÄL ihĂ„g sessorna pĂ„ Haga och Solliden.
    Dom var sÄ otroligt gulliga.
    Och jag kommer ihÄg alla foton pÄ Lillibet och Margret Rose,
    nÀr dom var smÄ. Tror det var Svensk Damtidning,, som hade mÄnga foton av de smÄ. - Jag Àr bara 2 Är yngre Àn Queen Elizabeth, sÄ
    jag önskade, att jag var lika söt som dom tvÄ, Hah!
    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, de var alla krullhÄriga och sÄ söta var och en. Som Sibylla vÀntade pÄ en tronarvinge, det kom ju bara sessor först, men sÄ kom guldlock blivande kungen.
      Q Elizabeth blev Ärsrik och var nog vÀldigt omtyckt.
      Du Ă€r fin du med du, Ruth 😍 en klok kvinna. Kram

      Radera
  13. SÄ kul att se dessa bokmÀrken. Jag har ocksÄ hela den serien, och jag minns att jag var sÄ rÀdd om bilderna. De finns fortfarande kvar i mina gömmor, men var????? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade inte jÀttemÄnga bokmÀrken kvar och alla mina har jag visat. Dessa hade jag förstÄs. Kram

      Radera