söndag, oktober 23, 2022

Skyltsöndag đŸ“” 23 oktober

God morgon till en ny skyltsöndag med BP!
Jag steg upp okristligt tidigt för att vara kyrkvÀrd idag. Men jag slipper cykla, jag har blivit lovad skjuts av en god vÀn.

Men cykeln fÄr nog fram i eftermiddag dÄ jag ska pÄ styrelsemöte med Vasa Orden av Amerika. Alltid Àr det nÄgot.

Skylten finns dÀr. TrÀden Àr bara lite gulare nu.

Det syns ingen skylt pĂ„ att lastbilen kommer frĂ„n VĂ„rgĂ„rda, men jag tyckte det var lite kul Ă€ndĂ„, för jag sjĂ€lv kommer ju frĂ„n VĂ„rgĂ„rda. Men det fina i krĂ„ksĂ„ngen Ă€r sjĂ€lva lasten, en Volvo Duett. Den ska lackas om och göras till firmabil. Visst Ă€r den hĂ€ftig! Sarah blev helt sĂ„ld, vill ha, vill ha 😅 Eller villhöver.
 
Ljus och KĂ€rlek 🙏

22 kommentarer:

  1. LillaSyster2022-10-23 08:13

    Verkligen Villhöver!!♡ UrlĂ€cker. Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  2. Nostalgibil! Åkte i en sĂ„dan med grannen, nĂ€r jag var med i RĂ„ngedala kyrkokör.
    Ganska ljummet vÀder idag. Och lugnt. Ok cykelvÀder. Kram! //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte ljummet hĂ€r utan regn regn regnđŸ„°

      Radera
  3. Inte ofta man ser en sÄdan bil numera, fint att den bevaras för framtiden och kan fortsÀtta visa att bilar var snyggare förr. :)

    Ha det fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fint att bevara en sÄn dyrgrip!

      Radera
  4. Det Àr verkligen inte ofta man ser en sÄdan bil numera sÄ kul att den ska fÄ rulla vidare. Villhöver kan jag förstÄ dÀr :D

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, söndagen har rullat pÄ, sitter i tvfÄtöljen nu. Kram

      Radera
  5. Vi hade en röd duett som vi köpte 1967 nÀr svÀrfar krockade sin PV och den dÀr duetten var verkligen en perfekt bil för en lantbrukare. Det fanns ingenting som inte gick att lasta in i den. Innan vi hade den fick vi ta traktorn pÄ somrarna nÀr vi skulle Äka till korna och mjölka nÀr de gick ute. Nu var det bara att lasta in mjölkspann och sÀcken med kraftfoder i duetten och ge sig ivÀg.
    Trevlig söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken kul nostalgi, tack för den! Kram

      Radera
  6. Villhöver jag med đŸ€©đŸ€©đŸ€©đŸ€©
    NĂ€r jag var liten hade min far en grĂ„ duett 😃 nostalgi och goa minnen, en perfekt bil för en lantbrukare kan jag tĂ€nka mig.
    Att kliva upp okristligt tidigt för att utföra en kristlig gÀrning.
    Kram Ă„sa

    SvaraRadera
    Svar
    1. TÀnkte sjÀlv pÄ det okritligt tidiga för kristlig gÀrning.
      Kram

      Radera
  7. Vilken lÀcker bil! Kram

    SvaraRadera
  8. Volvo Duetten, wow! Vill inte ha men tycker vÀldigt mycket om. Ljus och kÀrlek till dig med Gerd! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, men man kan dregla över Ă„synenđŸ„°

      Radera
  9. Dregel, dregel! I den firman skulle jag gĂ€rna vilja jobba, men bara om jag fick köra Duetten. Vilken rolig idĂ©. Kul att se att ÅhlĂ©ns i Lidköping har överlevt. Älskar ÅhlĂ©ns för alla möjliga saker. Mycket man villhöver dĂ€r... ocksĂ„.
    Du som gillar att ha fullt upp lÀr ju ha haft det idag. Njut och tÀnk pÄ hur trÄkigt du hade nÀr alla dina aktiviteter var instÀllda under pandemin.
    Tusen tack för dina fina skyltar och lÀnken:-)

    Tusen tack för

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, bilen kommer att finnas pÄ den firma som Mathias jobba pÄ i Karlstad.
      Fullt upp, jag njuter, men tyvÀrr svider ögonen.

      Radera
  10. Åh, en gammal volvo, sĂ„ fin! Pappa hade en volvo pv, och sen en amazon, den hann jag med att köra nĂ€r jag fick körkort!
    Ha det fint!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Duetten var ju speciell, har aldrig haft nÄn. PV ocksÄ sÄ fin och svÀrisarna hade Amazon.
      Kram!

      Radera
  11. Villhöver Ă€r ett passligt ord, och visst var bilen fin! Men Ă€r det ett Åhlens Å eller vad för slags Å hĂ€nger dĂ€r i korsningen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. JodĂ„, det Ă€r ÅhlĂ©ns skylt ❤️

      Radera