söndag, oktober 09, 2022

Skyltsöndag 9 oktober

God morgon till en ny skyltsöndag med BP!

Det hålls på en del i Lidköping, vad månde bliva??

Det här såg jag när jag röstade. Har inte hört något ljud från detta. det borde jag.  

När vi sjunger upp oss i kören - "Tack för att DU kom!" Varför inte JAG? 🤗

Bonusbild från min matlagning igår kväll med råvaror från Hello Fresh.
Gyllene fläskschnitzel med ugnsbakad potatis (fast här har jag kokat dem) och äppelslaw. Det var SÅ fantastiskt gott!

Jag åker iväg till kyrkan i Sunnersberg  i eftermiddag, där vi ska stråla samman tre körer och sjunga lite blandat, så kvällen är bokad.

Blå himmel, solsken, 5 grader. Ljus och Kärlek🙏

12 kommentarer:

  1. Din middag ser verkligen läcker ut och det låter nyttigt också.
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Det ser verkligen gott ut!
    Snyggt skyltat och ha en rolig dag med mycket sång och musik =)

    SvaraRadera
  3. En fin skyltning denna fina söndag ... och maten ser verkligen god ut!
    Önskar dig en bra söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hello Fresh verkar leverera 👍 har Du gjort jämförelse vad det skulle kosta om Du skulle köpa ingredienserna var och en eller som paket från Hello fresh?
    Jag kan ibland tycka det är svårt när jag ska köpa femtioelva ingredienser för att laga mat efter recept och sen blir mycket bara kastat eftersom jag inte använder de till vardags.
    Ha en fin söndag och sjung Dig lycklig ❤️ Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte gjort någon större jämförelse. Tror inte det är dyrare med den festliga maten, men gillar smakerna. Däremot kan man sticka emellan lite billigare med ärtsoppa, köttfärssås o spaghett och liknande grytor, soppor.

      Radera
  5. Snygg skyltning och god mat bjuder du på i dag.
    Nu önskar jag en fortsatt fin söndag fylld av sångglädje <3

    Kram

    SvaraRadera
  6. Fläskschnitzel som är så gudagott!!! Tack vet jag mig = Kul :)

    SvaraRadera
  7. Det verkar byggas lite varstans i din stad också. Här försöker lokaltidningen uppdatera oss invånare om var hur och när. Kan inte påstå att man alltid lyckas med det. Det verkar vara samma sak hos dig.
    Att du inte hört nåt från tisdagsdansen kan bero på att den hålls inomhus - bakom stängda dörrar...
    Kul att du kan skylta med Hello Fresh. Du verkar vara riktigt nöjd med maten de levererar.
    Tusen tack för en perfekt Skyltsöndag och länken:-)

    SvaraRadera
  8. Roligt med mycket som händer i stan och bara att hänga på där så går.
    Hoppas du haft en fin kväll tillsammans med andra körer.
    Stor kram

    SvaraRadera
  9. Snyggt skyltat Gerd. Å visst har Hello Fresh god mat, vi blev så nöjda, denna vecka kommer kasse nr 2. Ha en fin start på veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Bra skyltar,god mat och mycket sång på gång. Det låter väldigt trivsamt allting!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Blir riktigt nyfiken på Hello Fresh, hur mycket är snittpriset per måltid? Just nu äter jag samma mat 2-3 dagar i sträck o sen fryser jag ner ev. rester. Det funkar men blir förstås lite fantasifattigt...
    Skoj lät det med danskvällarna, när jag var ung gick vi på "eftermiddagsdans" direkt efter jobbet i Helsingfors. Höll på mellan 5-7 sen paus till nio när kvällsdansen tog vid. Det hände att vi blev kvar, min mor och jag ända tills dom stängde...
    Ha en fin oktobervecka, håll i hatten!

    SvaraRadera