söndag, november 06, 2022

Skyltsöndag 🚳 Till minne ❤️ Alla sjĂ€lars dag 🕯

Blogglandia tĂ€nder idag denna skyltsöndag ett rött ljus 🕯 för vĂ„r Ă€lskade bloggvĂ€n "Ama de casa". Tack, Ama för alla roliga och fina blogginlĂ€gg som du bjöd pĂ„ under mĂ„nga Ă„r 🌟⭐️🌟⭐️
Vila i Frid ❤️🙏❤️

God förmiddag till en ny skyltsöndag med BP! Denna dagen har i Ă„r mĂ„nga namn. Det Ă€r Alla sjĂ€lars dag, söndagen efter Alla helgons dag och sĂ„ Ă€r det Gustaf Adolfdagen.

Ett par skyltar frÄn nÀtet kommer hÀr.


Jag delar med mig av en stund med tĂ€nda ljus efter musikgudstjĂ€nsten igĂ„r. Jag har mĂ„nga sjĂ€lar att minnas, ljusen rĂ€cker inte till. Vi i kören bjöd pĂ„ vacker sĂ„ng och den finaste var "Somewhere over the rainbow"🌈 fyrstĂ€mmigt, den satt gott.

Ljus och KĂ€rlek 🙏

11 kommentarer:

  1. FinstÀmd skyltning!
    Log extra Ă„t katten.
    Kan tÀnka mig att det ocksÄ blev en fin stund i kyrkan.
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. En fin och passande skyltning dagen och helgen till Àra. Ja nog finns det mÄnga att minnas <3

    Önskar dig en fin söndag nu!

    Kram

    SvaraRadera
  3. SÄ fint du gjort =) Tack för att du ville vara med och tÀnda ett ljus.
    Fint skyltat och Ă€r man katt sĂ„ gör man precis som man vill =) Önskar dig en fin söndag. Kram

    SvaraRadera
  4. Ett fint minne denna speciella söndag, dÄ vi mÄnga tÀnker pÄ Ama och alla vi saknar. Fint att se att katten trotsar grÀsmatteförbudet, men sÄ Àr hon ingen hund heller!
    Ha en fin söndag! Kram Susjos

    SvaraRadera
  5. TĂ€nd ett ljus 🕯 jo det har mĂ„nga gjort speciellt denna helg, vĂ„r kyrkogĂ„rd har varit vackert upplyst.
    Ha en skön söndag kram Äsa

    SvaraRadera
  6. Nu förstÄr jag varför frugan grymtade lite för en stund sedan, Gustaf adolfsdagen, och jag har glömt köpa en bakelse.

    Ja, mycket med en sÄdan hÀr helg, vi fÄr minnas de som gÄtt före oss in i oÀndligheten.
    Ama, du saknas oss.

    Ha det fint.

    SvaraRadera
  7. SÄ fint gjort och sÄ bra du skriver om Ama.

    SvaraRadera
  8. SÄ fint att du ocksÄ skyltar för Ama med ett levande ljus. VÀldigt passande egentligen, för det Àr ju Alla Helgons helg. Att det var Alla SjÀlars dag visste jag inte, men som vanligt Àr det bloggarna som informerar mig och ökar pÄ min allmÀnbildning:-)
    Första skylten med katten Àr obetalbar - hahaha! KÀrleksreceptet Àr vÀl avvÀgt om man sÀger sÄ.
    BÄde första och sista bilden Àr vÀlsigt stÀmningsfulla och rofyllda. Snyggt konverterat till svartvitt.
    Tusen tack för att du skyltar och lÀnkar:-)

    SvaraRadera
  9. Somewhere over the Rainbow har jag inte hört pÄ mÄnga Är, lyssnar sÄ sÀllan pÄ musik. Men nu kÀnner jag att den behöver ge mig lite tröst, sÄ jag ska leta upp den pÄ Youtube. Tack för kÀrleksfulla skyltar!

    SvaraRadera
  10. TÀnk att katten kunde tolka skylten korrekt....fantastiskt fÄngat! Fint Àven med de tvÄ sÄ olikt fÀrgsatta ljusbilderna, vackert. Tack för receptet.....den sista ingrediensen Àr det nog mÄnga som glömmer bort......
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  11. Ama var verkligen en glĂ€djespridare 🙏💕 Jag lĂ€ste inte hennes blogg alla dagar, hinner inte lĂ€sa sĂ„ mĂ„nga som jag skulle vilja följa. Men hon hade nĂ„t smĂ„tt bus pĂ„ gĂ„ng, alltid positiv, in i det sista. Vi Ă€r mĂ„nga som saknar henne.

    SvaraRadera