fredag, mars 24, 2023

Fredag igen...

God morgon!
Tulpaner i vattenskål. Grått utomhus, färg inomhus.


Så har denna veckan snart förflutit och i morgon kväll väntar Vasa Orden av Amerika med möte och efterkapitel. Matsedeln tilltalar mig. Marin exotisk planka. Ett glas vin därtill, därefter kaffe och kaka.

Ja, hur har veckan varit då? I tisdags eftermiddag gick jag en sväng till Willys och småhandlade med dramaten. Det gick rätt bra. I onsdags var jag på In Chorus och övade vårsånger till Valborg. Vi brukar sjunga till elden på Skalunda hög 20.30. 

Igår var jag till rehab och fick min elfte och näst sista akupunktur. Efter en sådan pärs så blir jag nästan liggande, armen värker, men totalt sett går det bättre och bättre. Jag tar smärtstillande enbart på kvällen och ibland en Alvedon på morgonsidan om jag vaknar med värk.

Således en bra vecka och nu önskar jag alla en trevlig helg!
Ljus och kärlek🙏

13 kommentarer:

  1. Färg inomhus piggar upp, färg inom dig också känns det som! Det går bättre och bättre för varje gång jag tittar in här. Boa sorte com tudo, som man säger här. Lycka till med allt! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad gulligt! Ja, klart jag piggar på mig av framsteg 💖

      Radera
  2. Så skönt att höra att det går framåt. Ha en riktigt trevlig lördagskväll!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Det går bättre och bättre dag för dag… Du kämpar och ger icke upp, positiv dessutom ❤️
    Färg behövs.
    Hos mig snöar det nu igen.
    J varvar rörmokeri med snöstyrning.
    Ha en skön fortsättning på denna fredag, kram åsa

    SvaraRadera
  4. Härligt att det går framåt! Härligt att du kan återuppta de gamla vanliga aktivisterna, Härligt med färg inomhus, närd et är skitväder ute. God kväll!

    SvaraRadera
  5. Det går helt klart åt rätt håll med armen/axeln för dig. Extra kul att du handlar själv, går på festligheter, sjunger och tar dig till rehab. Nu är du ju nästan lika "fullbokad" som innan olyckan.
    Här är det lika grått som hos dig. Tyvärr lär det inte bli roligare än så de närmaste dagarna. Men du har ju åtminstone Vasa Orden att se fram emot:-)

    SvaraRadera
  6. Så fint att du tycker det varit en bra vecka. Och givetvis är det så att om du kan vara med på lite trevligheter så underlättar det ju mycket för humöret.
    Fint att det verkar gå åt rätt håll med axeln.
    Och färg inne är ju extra fint när det är grått ute.
    Varm kram och trevlig kväll.

    SvaraRadera
  7. Det lät helt klart som en bra vecka så här långt och i morgon väntar trevligheter. Så skönt att det går framåt med armen också även om jag förstår att du hade velat att det skulle gå snabbare.

    Vissna tulpaner är fortfarande vackra tulpaner!

    Önskar en god kväll nu!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Skönt att smärtan försvinner mer och mer, och härligt med sång och musik! Fint med färg, visst längtar vi till vårens alla färger!
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  9. det finns en viss skönhet i vissna tulpaner

    SvaraRadera
  10. Vacker färgblandning.
    Oh vad jag blir sugen på leverpastej med gurka, älskar det.
    Ha det trevligt på festen ikväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Tack för uppslaget med tulpaner i vatten. Vackert och inspirerande.

    SvaraRadera