fredag, augusti 18, 2023

Fem en fredag - fantasi

Först vill jag visa höstens färger enligt Kapp-Ahl. Tog en kik in en dag när jag ändå gick förbi. Hösten, som är så färgrik... vad är detta?? Jag har på något sätt fått nog av beige, vitt och svart. Det skymtade något i lila bara.

Är detta för de hemvändande semesterfirarnas klädkostymer på kontoren, eller? Vafalls?
Enligt mig, urtråkigt!


Idag tar jag itu med veckans "Fem en fredag med ElisaMatilda, som handlar om fantasi.
  1. Finns det någon fiktiv värld du gärna hade besökt? Kanske inte i nuläget men när jag var yngre fantiserade jag mycket om livet i rymden. Kommer inte ihåg vad programmen hette men kan tänka mig att det påminde om Star Wars.
  2. Är du bra på att komma på idéer? Nja, både ock, beror på vad.
  3. Är du en drömmare eller realist? Jag har alltid varit en drömmare, men samtidigt är jag realist, tänker gärna före än efter.
  4. Vad fantiserar du om? Att göra något nytt i mitt liv.
  5. Om du fick önska, vad skulle finnas i världen som saknas idag? Svår fråga. Men jag svarar fred på jorden.
Ljus och Kärlek 🙏🏻

34 kommentarer:

  1. Håller med om att färgskalan, eller snarare brist på färg-skalan, är tråkig. Helt i linje med politik, ekonomi, krigsberedskap och nu terrorhot. Bläää.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja håller med, trist ser det ut! Färg behövs, efter den här våta kyliga sommaren behövs varma färger som får en att känna sig glad när nu hösten tar över!
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-) Att få göra något nytt, det vore kul! ,-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur? Var är färgerna? Som man blir glad av?
      Tack detsamma, kram!

      Radera
  3. Höstens färger är verkligen dystra, speciellt vi pantertanter behöver lite färg.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen dystert. Japp, vi behöver mycket färg.
      Tack och kram!

      Radera
  4. det var inga roliga färger. mörkt lila är vackert. jag tar fram mina vanliga kläder. göra nya saker är roligt och stimulerande

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lila är vackert men ändå, lite höstglöd, tack!

      Radera
  5. Håller helt med om tråkiga färger och fred på jorden vore väl ändå underbart ! Ha en fin fredag !

    SvaraRadera
  6. vissa tider är det mycket beige, även inredning, lakan och sånt, då väntar jag till nästa säsong. Roligt att du är pigg på nytt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, då hoppar vi över den säsongen!

      Radera
  7. LillaSyster2023-08-18 15:29

    Det är ju deprimerande "färger", blir inget shoppat där inte. Tur att det finns kläder här i garderoben som duger ett tag till. Undrar vad du kommer att hitta på för något nytt......spännande! Själv var jag i valet och kvalet om jag skulle anmäla mig till en ny omgång med crawlsim, skulle behöva slipa lite till på tekniken- lärde ju mig crawl först för några år sedan. Fast jag bestämde mig för att vänta till nästa omgång för start på måndag var lite väl häftigt. jag behöver träna mitt artrosknä själv ett tag till innan det vant sig vid större simbelastning. Ha en bra eftermiddag!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Crawlsim, hujedamej, inget för mig, men det ser fantastiskt roligt ut, så heja heja på dig, när det känns dax!
      Ja, jag känner att jag behöver en ny utmaning!

      Radera
  8. Färg är nödvändigt.
    Även om jag just nu är svart från fotled upp till halsen 🤪
    Tror världen behöver mer färg - det är ju förhör hösten är färgrik, för att kompensera vintern 😅
    Idag har jag dejtat min 08a syster. Trevligt.
    Elin fick visa upp och skjutsa i sin EPA 😄
    Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen, så absolut! Jag kan ha något svart också i kombination med färger, mycket snyggt. Men grått och beige... slätstruket.
      Kram!

      Radera
    2. Tänk om det var mer höstfärger - typ orange och olika gula toner mot rött och varmt brunt.
      Vi har sommar idag +20 sol och blå himmel 🤩
      Kram åsa

      Radera
    3. Det är ju såna färger som jag efterlyser!

      Radera
  9. Beige är ganska tråkigt, och det är ganska trist att vi är så grå och beiga i Sverige. Men det är väl lite det vi är kända för också ;-) Man kanske kan hitta inte färg på mindre butiker, inte kedjorna. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig! Jag är en färgrik person, har alltid varit.

      Radera
  10. Ack ja, färgerna ... men så bra om beige är inne, då frestas jag inte att shoppa alls!
    Med närheten till Ukraina som bara ett exempel på all ofred i världen så önskar vi alla fred.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, då behåller du de slantarna 😁🌺

      Radera
  11. Du och jag, vi vill ut i rymden! Men då ska vi inte ha vita rymddräkter utan blommiga! Jag gillar inte alls färgskalan du visar.Hoppas KappAhl har fel! Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant! Ut i rymden, om vi vågar 😁 och mer färg åt folket!

      Radera
  12. Herreguuuu så trista färger. Nu tycker jag att KappAhl alltid varit en "tant-butik", men nu verkar man ha gjort slut på alla färger från våren. För vårkollektionen 2023 var ju riktigt färgrik med orange, lila och limegröna inslag. Så trist att hösten färger är så tråkiga. Bäst att hålla sig till jeans då;-)
    Kul att du drömmer om att göra nåt nytt i ditt liv. Vad hindrar dig? Du lever ju bara en gång. Så om du vet vad du vill göra så tycker jag att du ska verkställa drömmen:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, tala om trista färger. Fyttefaen, rent ut sagt.
      Nej, jag smider vissa planer, som inte direkt kan ifrågastållas men underfundom kanske bli en verklighet..

      Radera
  13. Visst är det trista färger. Såg liknande i många butiker i Stockholm. Inget som direkt lockar.
    Roligt att läsa dina svar och extra roligt med att göra något nytt.
    Varm kram och trevlig lördag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår inte färgtemat, men eftersom jag ändå inte tänkte köpa fler nya kläder, så nöjer jag mig med de färgrika som jag redan har.
      Varm kram!

      Radera
  14. Ja, mera färg vill vi ha! Och fred på jorden!
    Ha en fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Det där var ju trista färger, instämmer till fullo.
    Har ju kikat mycket på "startrek" här under min livstid, visst vore det fantastiskt att få resa på det viset.
    Att ta en ny väg i livet är det nog många som funderar på, jag med men det får väl bli i framtiden för undertecknad.

    Ha en fin afton nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland måste det bara lunka på, helt enkelt.

      Radera
  16. Men vilken trist kollektion, det ska ju vara mycket färg.

    SvaraRadera