fredag, januari 05, 2024

Trettondagsafton 5 januari

En återblick på hemresedagen. Här har jag nått Lidköpings resecenter och orkade inte mer trassel. Jag beställde en taxi hem. 

Under väntetiden såg jag den här installationen. Lidköping har många ovanligt vackra installationer denna jul, men jag har inte kommit ut att se dem, pga min lunginflammation.

Efter två underbara veckor bland nära och kära, så fick jag en snöovädersresa som jag sent ska glömma. Tröttmössa både igår och idag men har varit lite på vift i kylan. Måste slänga skräp och sen handla hem mat och nu ska jag strax göra middag av enkelt och gott slag, som ej visas på bild.

Igår kväll blev jag hämtad till körövning på Kyrkans gård. Här fanns julkrubban kvar, så vacker.
I morgon Trettondagen är jag med och sjunger i kören In Chorus i Rackeby kyrka, kul. Äntligen!

Såhär såg det ut hos mig i morse. Det hade kommit lite mer snö i natt. Men solen sken och det blev jag glad över.

Trevlig kväll till alla, även den som hänger läpp 🥰
Ljus och Kärlek 🙏🏻

14 kommentarer:

  1. Jobbig hemresa förstår jag, bra tänkt att ta taxi det sista där tycker jag, hujeda mej.
    Fin julkrubba där, våra figurer saknar själva stallet, varit spårlöst borta under de sista två jularna här.
    Ska se om jag kan bygga ett nytt i slöjden på kneget, kidzen ska ju ha träslöjd denna termin.

    Ha nu en jättefin kväll Gerd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra tanke att göra en krubba i slöjden!
      Ha en fin Trettondag nu, Micke!

      Radera
  2. Förstår att du haft fina veckor och skönt att du sent om sider kom hem. Roligt nu med kören och att du kan vara med.
    Önskar en fin helg.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut njutbara veckor! Och ska bli roligt med körsång idag.
      Kram!

      Radera
  3. Vilka härliga veckor du haft! ja denna snö & kyla ställer minsann till det, hua…
    Hänger inte läpp fast livet är brutalt & tungt här… väljer att möta med ett leende, njuta av barnbarnet, Malte, fåglar & se ljusglimtar
    Varm kram från Lena & Malte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lena! Jo, bäst är att välja ett leende, trots allt. Och jag ser fram emot körsång i em/kväll.
      Varm kram!

      Radera
  4. Vilka härliga veckor du har haft med nära och kära men jag förstår att hemresan blev en utmaning. Perfekt att ta ta taxi sista biten hem i alla fall.
    Så härligt att vara igång med kören igen.

    Önskar en fin afton nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart! Tack, jodå, snart har jag repat mig.
      Kram och fin Trettne!

      Radera
  5. Så härligt att få sjunga i kr igen. Och en bra jul, det fick du. Smart med taxi hem. Kram

    SvaraRadera
  6. Testar om jag kan kommentera här nu… ha en härlig sångstund 🎵 🎶 så kul att Du nu kan delta i kören igen ❣️ kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo det var kul med kören igen, superkul!
      Kram!

      Radera
  7. LillaSyster2024-01-06 15:38

    Smart av dig att ta taxi sista biten. Du får väl vara tacksam att bussen rullade och inte stod stilla i flera timmar på vägen. Sången vsr säkert till mångas glädje. Fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det enda möjliga med taxin sista biten, orkade inte.
      Körsångsuppträdandet klart idag, jättekul!

      Radera