lördag, mars 16, 2024

Minne från drömresan

 Igår fick jag upp ett minne på Facebook, om en resa som jag företog tillsammans med en väninna just den 15 mars 2013, alltså för elva år sedan.

Så här såg mitt blogginlägg ut på Drömresan. Inlägget skrev jag i efterskott efter hemkomst. Då, för elva år sedan, var det svårt med internet och jag kunde bara få iväg något kortfattat ifrån en restaurang med wifi eller någon punkt någonstans, men utan bilder. Det flotta hotellet var wifilöst.

Vi åkte från Sverige i 16 minusgrader och kom fram till Phuket i Thailand i 34 graders värme. Alltså en temperaturskillnad på 50 grader! Detta var väl den klädseln som vi orkade bära, tunt och luftigt.


Vi var borta i två veckor och hann med väldigt mycket. Ett minne för livet. Bra boende, god mat och allt perfekt.

Idag lördag, förbereder jag mig för Vasa Orden av Amerika här i Lidköping. God mat och underhållning. Vi kommer att vara väldigt många, då distriktet även håller kursverksamhet här i staden, kul.

Trevlig lördag med ljus och kärlek 🙏🏻

14 kommentarer:

  1. Vilka härliga minnen från en fantastisk resa! Kul att du delade med dig av dem.
    En trevlig kväll med god mat och dryck förstår jag och roligt att ni blir många.

    Önskar en fortsatt fin lördag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint med minnen! Idag skulle jag inte göra en sådan resa.
      Nu får jag förbereda mig för kvällen. Kram!

      Radera
  2. Så mysigt minne❣️ en härlig resa med go mat, varma dagar och gott sällskap❣️
    Nu idag vävs nya goa minnen🤩
    Ha en fin dag/kväll kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var mysigt. Nästan för varmt (kan det bli det?). Idag vävs nya minnen, så fint du skriver.
      Tack och kram!

      Radera
  3. Fina minnen som du har med dig. Och att se bilder från resan blir ju lite som att uppleva den på nytt.
    Passar på att önska dig en trevlig kväll och fin söndag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får sådana stunder ibland då jag tittar i minnenas arkiv. Härligt när minnena är goda.
      Japp, nu inväntar jag kvällen.
      Kram

      Radera
  4. Visst är det härligt när man kan plocka fram sådana fin minnen. Jag har nyligen sett serien "30 grader i februari", en ganska dyster berättelse, men nog vore det ändå härligt att få uppleva Thailand, men nu är det för sent. Jag får leva på minnen jag också.
    Ha en fin kväll med Vasa Orden!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är glad över de långresor jag gjort. Har varit i Chicago i USA och Marocko i Afrika också. Men det var då, det. Och i Marocko snubblade jag illa och fick sy utan bedövning, usch.
      Tack och kram!

      Radera
  5. Femtio graders skillnad, det du Gerd! Det kändes säkert när ni steg ut ur flygplanet...fina foton av dig!
    Det är kul när man blir påmind om någonting som har varit trevligt och fint.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var inte mig emot att byta upp mig 50 grader i värme! Åh nej, fast lite hett i längden, blev det.
      Glad över att jag fick göra denna resan. Kram!

      Radera
  6. Wifi har ju blivit mer tillgängligt sen dess, ett hotell utan wifi är nog inte populärt idag, speciellt om man har barn med sig. ;)
    Det är ju härligt med minnen av detta slag, piggar ju upp en regnig söndag om man säger så.

    Men nu får du ha en fin söndag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Minnen piggar oftast upp.
      Här är min söndag solig, regnet fick vi igår!
      Ha det gott!

      Radera
  7. Märkligt jag kommenterade igår, fast det råkade bli anonymt, men trodde svaret hade kommit in, för det här vill jag kommentera .-) Så härligt minne, vilken underbar resa, och visst är det kul att ta fram speciella minnen!
    Så vacker du är i din klänning, underbar färg!
    Och kaftan, mycket vacker i den. Älskar färgerna. skönt med lätta kläder i den värmen.
    Skrattar åt din beskrivning med paraflygning, förstår att du valde att inte göra den, jag hade själv aldrig vågat! ,-)
    Vilken resa!
    Kul att du delar med dig. Ha en fin söndag Gerd!
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din kommentar försvann inte! Den hamnade bara på det inlägget som jag länkade till, jag har läst den!
      Ja, jag var nära att hoppa på paraflygningen, men ångrade mig, som tur var, tror jag. Där fanns ju inga säkerhetsselar.
      Men så mycket annat upplevde jag!
      Tack Primrose, en härligt solig söndag har visat sig! Kram!

      Radera