tisdag, mars 19, 2024

På heder och samvete

Ja, nu är det gjort. Precis i denna stund. Note to myself ✔ 
Deklarationen.

Igår passade jag på att besöka audionomen som justerade mina hörapparater. Förhoppningsvis ska jag höra bättre i grupper, där jag har missat mycket rundsnack med bortvända ansikten, halva meningar och fniss. Sånt som hörande inte tänker på själva.

Hus nr 6 på vårt arma Lidköpings sjukhus, där det för övrigt ekar rätt så tomt, sen Akuten och mången personal försvann.

Mitt lilla sticke, som är pågående sen länge p.g.a. axeln. Såg på Fråga doktorn igår och om svår migrän. Så otroligt smärtsamt och ett tips som en medverkande hade, var just stickning. Man sänker axlarna, hjärnan får ro, ja det ligger mycket i det. Även skaparglädje!

Ljus och Kärlek 🙏🏻

24 kommentarer:

  1. LillaSyster2024-03-19 15:39

    Ska också skicka in min på heder och samvete så fort bilagorna är klara från bokföringsföretaget =) Härligt blå färgsprakande raggsockor! Ha en bra eftermiddag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, med eget företag tar det längre tid. Jag har varit med om jordbruk, husförsäljningar, eget företag... nu är jag en enkel pensionär 🙏🏻

      Radera
  2. Jag håller inte med om att det är avkopplande att sticka 😅 jag tjuvhåller stickorna så de blir krokiga 🤪 dessutom uppdragna axlar till öronen 😅
    Vi har en lantbruksfastighet så det är lite tjorvigt att deklarera då diverse skog ska tas upp… fast vi bara har skog till eget bruk.
    Skönt Du har fått hjälp att höra bättre, att inte höra är ju väldigt jobbigt… Ska man gissa vad säger säger kan det bli fel 😑
    Nu ska jag gå ut med Teddy 👋 ha en fin fortsättning på denna tisdag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag förstår att det inte är skönt för dig att sticka. Det har det inte varit ännu fr.o.m. den 1 december 2022. Men jag gör små små försök nu.
      Att höra luddigt är jobbigt, men det har bara varit i grupp.
      Ha det bra du också, kram!

      Radera
  3. Just det. Nu kan man signera.Stickning är klart avkopplande. Kram Anna- Lena

    SvaraRadera
  4. Även jag har signerat på heder och samvete idag :)
    ibland önskar jag att jag kunde sticka ... då skulle jag också sticka sådär fina sockor!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott att ha det gjort!
      Ja men du kan så mycket annat, som jag skulle vilja kunna!
      Kram

      Radera
  5. Det är så enkelt att deklarera idag, om man inte har en massa saker att lägga till vill säga. Härligt att fixa till hörapparaterna, jag kan trots min bättre hörsel ( 74 % hörförståelse) inte höra när vi är flera i grupp , och flera pratar samtidigt, eller på restaurang med ett sorl bland gästerna, och musik!
    Sticka kan jag inte, men det är säkert avkopplande!
    Svar: nej ,jag jobbade inte fem nätter på raken , det skulle jag aldrig klara av! Men det blev 5 nätter totalt förra veckan. mån+tis och sen fred+lör+sön, det känns alldeles för mycket det också!
    MÅ SÅ GOTT!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är hörseln väldigt jobbig även med hörapparater. Ska bli intressant ikväll om jag hör bättre på körsången!
      Kram!

      Radera
  6. Nu är det många år sedan jag stickade, men visst var det roligt och jag har stickat mycket, både till make och barn och till mig själv också givetvis. Jag tror att det sista jag stickade var ett par vantar av hundull, till hundens matte.
    Ha en fin fortsättning på veckan och vi behöver ju inte fundera på deklarationen varken du eller jag, för den har vi klarat av.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att känna sig lös och ledig!
      Kram!

      Radera
  7. betalat min lilla (?) kvarskatt, beror väl på att jag äger ett halvt hus…

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allting beror på någonting. Jag har avstått från att betala in extra under året.

      Radera
  8. Bra med tips för de som har migrän, fy det ska vara hemskt.
    Ja kropp och själ behöver återhämtning. Så vacker färg och så fint att du kan sticka igen!
    Nu ropar jag en påminnelse till mannen om deklarationen efter du har påmint dig själv och nu också oss :-)
    Bra att du får en hörapparat så du kan höra allt, måste ju vara tråkigt annars. Och att sjukhuset står tomt, vansinne. Vi skulle kunna ha en så mycket bättre fungerande sjukvård, skrämmande!
    Nu har det hänt tråkiga saker på min blogg, så den är borta, kan nog hämta hem den, men vågar inte! Vill inte riskera något. Så den är borta nu.
    Ha det fint KRAM Primrose

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kunde komma in på din blogg via mobilen men här på datorn blir jag omdirigerad till en konstig sida. Så något fel är det. Kanske du ska kolla uppdatering, virus mm? Bara ett tips.
      Jag skrev en kort kommentar via min mobil i din blogg, det funkade.
      Kram fina Primrose 💖

      Radera
    2. Vet du vad det var för konstig sida? Snällt av dig att kommentera, men gör inte! Vill inte att du råkar illa ut! Ska kontakta suport. Loggar själv inte!
      Varm Kram Primrose ,-)

      Radera
    3. Vet inte vad sidan hette. Ta det med supporten. Kram!

      Radera
    4. Hej , ibland ser sidan normal ut, det är troligt vis en porrsida, blev chockad o trodde först att de kommit in på min blogg. Men bilder läggs ut framför bloggen, utanför. Om jag kunde skulle jag klicka bort den, men loggar absolut inte in.
      Kommer nog att skaffa en ny blogg när allt är säkert. Vi har det bästa skyddet, vi köpte ny dator i november! Då får vi det säkraste skyddet gratis i1 år, det hade vi tänkt fortsätta med. Så får vi det?! Ska ringa support för datorn idag!
      Tack för fin vänskap! Varm kram Primrose. hoppas du läser det här.

      Radera
    5. Hej fina Primrose! Jag har läst och det stämmer med en sån sida. Inget kul alls. Bra att du ringer supporten!
      Vi hörs av hur det går så småningom. Kram!

      Radera
  9. Migrän är inget roligt alls och det hade jag mycket förr men numera är det ytterst sällan.
    Fint att få hörapparaterna justerade för höra så bra som möjligt det vill man.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tack och lov aldrig haft migrän och det är jag tacksam över. Justeringen av hörapparaterna blev OK men jag kan ff inte höra allt tjatter runt en fika. Det är nog bara så.
      Kram!

      Radera
  10. Har ju själv problem med hörseln, ena örat har jag varit döv på sedan födseln, missar ju mycket i sociala sammankomster antar jag men jag är ju van & andra sidan. ;)
    Tragiskt att sjukhuset står tomt där, riktigt surt för de boende i området.

    Deklarationen då....heder och samvete...jodå...jag lovar. ;)

    Ha nu en fin eftermiddag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte illa att höra på ett öra fullgott i alla fall. Jo, man rättar sig efter hur man har det.
      Sjukhuset är inte helt tomt, men det känns så och det är illa nog.
      Tack, jag fick en bra dag!

      Radera