fredag, april 26, 2024

FĂ€rgsprakande fredag đŸŒŒđŸŒ±đŸŒž

Jag bidrager med samma motiv, men frÄn olika dagar. LillaSyster tycker att vi ska förgylla fredagarna med fÀrg sÄ dÄ sprakar jag loss.

Gabriel de la Gardies jaktslott eller det gamla RÄdhuset, som det ocksÄ kallas, Àr verkligen en fÀrgklick i sig och stor symbol för Lidköping. Vackert, Àven en mulen dag, som hÀr.

Ett par roliga installationer med spegeleffekter finns det. I det lÄnga glasröret kan man pumpa upp vatten till en kaskad, det brukar barnen gilla. Man vevar fort, fort.

Dessa bilder var frĂ„n mitten av mars. 

Nedan följer fÀrskare bilder, nÀmligen frÄn den 18 april! Jag slÄr ihop dem alla och sprakar pÄ!




Denna sista bild Àr pÄ statyn av Magnus Gabriel de la Gardie, dÀr som man tÀnkt sig att försköna/bevara gubben för framtiden.

Inte nog med att jag stÀdar i gömslen och rensar ut. Jag gjorde bort mig nyss och rÄkade rensa bort hela bloggvÀnlistan! Grrrrr... Jag jobbar pÄ att fÄnga den...

I eftermiddag ska jag till Ă€ldreboendet igen med kyrkan dĂ€r vi sjunger för och fikar med de gamla. Senare Ă€r jag med pĂ„ ett After Work (inte pĂ„ Ă€ldreboendet) 😁 och i morgon Ă€r det vĂ„rfest pĂ„ Vasa Orden av Amerika🎉

Trevlig fredag med ljus och kĂ€rlek đŸ™đŸ»

16 kommentarer:

  1. SÄ fina fÀrgsprakande bilder och vilken hÀrligt blÄ himmel. HÀr Àr det grÄtt, grÄtt, grÄtt...
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man blir glad av sol och blÄ himmel! Tack, helgen börjar strax.
      Kram!

      Radera
  2. En sÄdan underbar omgivning du har, fÀrgsprakande sÄ det bÄde rÀcker och blir över, sÄ ska det ju vara. :)
    Ha sÄ roligt med kören, bra det dÀr pÄ alla vis....och kul förstÄr jag.

    Ha nu en finfin fredag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hemkommen frÄn en hÀrlig fredag! Tack tack!

      Radera
  3. RÄdhuset, snyggt! Att förgylla fredagen med fÀrg, bra idÚ ,-) Det piggar alltid upp. Ser att ni har torg , stort ocksÄ, jÀttemysigt! Vi har ett litet, nu har de bestÀmt att det ska bort, och dit med ett hus! Pumpa upp till en kaskad, lÄter hÀftigt, och förstÄr att den Àr poppis!
    Ta bortbloggvÀnner av misstag, lÄter inte kul, jag hade full sjÄ att fÄ dit mina, tycker det var svÄrt. Men till slut gick det.
    Ha det fint, Trevlig Helg önskar jag.
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, man gör sina misstag, men nu fick jag till fina bilder ÀndÄ. Och denna dag blev super.
      Kram!

      Radera
  4. Din blĂ„a himmel đŸ€©
    Fina fĂ€rgsprakande fredagsbilder 👍
    Du kan konsten att roa Dig och det Ă€r bra❣️
    GĂ„rdagens Gör om mig var riktigt bra 👍 karln blev som ny đŸ€© helt omgjord.
    Det hĂ€r med sjukvĂ„rden och patientsĂ€kerhet kĂ€nns vĂ€ldans osĂ€kert, folk behöver vĂ„rd, hjĂ€lp och omvĂ„rdnad och de pĂ„ golvet som gör arbetet behöver skĂ€lig lön… det verkar inte lĂ€tt.
    Kram Ă„sa

    SvaraRadera
  5. RÄdhuset eller det gamla jaktslottet Àr vÀldigt fint tycker jag och en knallblÄ himmel gör inte fÀrgsprakandet sÀmre :D
    Vilka trevliga planer du har för helgen sÄ jag önskar dig en god sÄdan!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Torget i Lidköping Àr nog ett av Sveriges vackraste torg. Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
  7. LillaSyster2024-04-26 15:05

    KnallblÄ himmel - vilket sprak! RÄdhuset Àr sÄ vackert och verkligen en originell byggnad. Det dÀr röret lÀt ju spÀnnande. Antar att kvinnliga turister lÀmnar man och barn dÀr medan de sjÀlva gÄr och shoppar? Du har fullt upp hela dagen - ha en fin kvÀll dÄ du kommer hem. Tack för att du vill vara med=)

    SvaraRadera
  8. Vackert med den blÄ himlen och det fÀrgglada gamla rÄdhuset.
    Kram

    SvaraRadera