fredag, maj 10, 2024

FĂ€rgsprakande fredag đŸŒŒđŸ€đŸŒž

God eftermiddag! 
HÀr kommer mitt bidrag till LillaSysters sprak! Som hon ocksÄ annonserade att det skulle vara den sista fredagen pÄ ett lÄngt tag. VÄren har ju kommit och det grönskar och sprakar bÄde hÀr och dÀr. Naturen förgyller sig sjÀlv.

Det har varit kul att vara med och jag hoppas jag kan hoppa pÄ igen framöver, framtiden fÄr utvisa hur mycket jag bloggar.

Jag kom hem i morse efter att ha spenderat flera dagar i VÀrmland och detta Àr en bild frÄn mitt bostadsomrÄde hÀr i Drömstan.

Tillbaka i tankarna och till VĂ€rmland och vovvarna! SĂ„ fort de hör en bil sĂ„ flyger de upp i fönstret och har full koll. Valparna Maja och Alice, som inte Ă€r sĂ„ smĂ„ i storleken lĂ€ngre. 

Nu Àr jag tillbaka i verkligheten och min enskildhet hÀr hemma men pÄ söndag blir det musikgudstjÀnst och jag Àr en av körsÄngarna i Rackeby kyrka. KlÀdkoden Àr ljust upptill och mörkt nedtill och en lila scarves. Det blir fint!

Ljus och KĂ€rlek đŸ™đŸ»

16 kommentarer:

  1. VÀlkommen hem igen efter hÀrliga dagar hos nÀra och kÀra!
    Vilken ljuvligt söt bukett du bjuder pÄ. Naturen Àr verkligen vacker nu.

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, fina dagar! Steg upp kl 05 i morse och tog tÄg, buss, buss sÄ var hemma 10.00 men vilar upp mig idag.
      Kram!

      Radera
  2. SÄ grönt och fint! Och gullvivor Vackert! Stora jyckar ju! Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hundarna vÀger en del nu, ja. Men, sÄ vackra!
      Kram!

      Radera
  3. Vilken fin bukett, har lite egna vitsippor och Àkta gullviva frÄn 80-Ärig granne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta var vitsippor och gullvivor frÄn Sarahs trÀdgÄrd.

      Radera
  4. SĂ„ fintđŸ€© nu grönskar det.
    PÄnyttfödelse av vÀrlden utanför vÄra fönster och dörrar.
    Skönt Du har kunnat vila Dig idag efter tidig uppstigning och lÄng resa.
    Ha en hÀrlig helg med sÄng.
    Kram Ă„sa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag Àr nöjd men det blir tidig sÀnggÄng.
      Kram!

      Radera
  5. Fin grönska hos dig.
    Skönt at resan gick bra.
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tack. Det gick bra. Men nu Àr jag tröttmössa.
      Kram!

      Radera
  6. LillaSyster2024-05-10 18:33

    Borta bra men, hemma bÀst! Tack för att du har velat vara med =) en alldeles ljuvlig bukett -Àlskar ju gullvivor. Ha en fin kvÀll och trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, sÄ Àr det. Tack detsamma!

      Radera
  7. Det varkar vara sÄ fint och mysigt i VÀrmland, förstÄr att du verkligen trivs. SÄ fin bild pÄ tvÄ nyfikna hundar ,-)
    Bra att du har musikgudstjÀnst pÄ söndag. ,-) snygg med samstÀmd klÀdsel.
    Ha det jÀttefint Gerd! KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det Ă€r sĂ„ mysigt i VĂ€rmland och den gĂ„rden dĂ€r. Trevliga mĂ€nniskor och djur 💖 NĂ€ra och kĂ€ra.
      Japp, det blir fint i morgon i kyrkan. Kram!

      Radera
  8. Vilken vacker och bukett! Och visst Àr det sÄ att det Àr mycket nu i naturen som sprakar av fÀrg- Bara att njuta. Den svenska vÄren Àr fantastisk.
    FörstÄr att du haft fina dagar i VÀrmland och önskar dig nu fina dagar hemma.
    Kram/Ditte
    PS SvÄrt att kommentera idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det Àr sÄ frustrerande nÀr bloggportalerna krÄnglar, men det Àr som det Àr.
      Ja, nu fÄr jag komma i min hemmaform igen, har ju varit bortskÀmd nÄgra dagar. Kram!

      Radera