tisdag, juni 25, 2024

Struktur i kaoset

 

Hej tisdag! 

Igår kom jag hem från en vistelse i Värmland, som varade över Midsommar. Buss, buss, tåg, bil upp i torsdags och sen bil, tåg, buss, buss hem. Det ska inte vara enkelt, men det funkar mestadels.

Det har varit tyst ifrån mig. Inte bara att jag ville njuta av bloggpaus utan att det även inte fungerar alls att mobilblogga längre. Så de här bilderna har jag skickat via mail till min webbsida.


Här en av de rysligt goda middagarna, som jag blev bjuden på. Vad ligger det på tallriken då? Jo, rådjur bl.a. plus lite annat gott till.


Hemkommen som igår då, så kom min äldsta dotter hem ifrån Dalsland och hjälpte mig att få loss lite saker och lite mer struktur i kaoset. På torsdag kommer Second Hand och plockar med sig en del och nästa onsdag går flyttlasset osv.

Men jag ska väl roa mig så smått. Imorgon går jag på teater med en go väninna. Ja, det rullar på, de sista dagarna här i Lidköping.

Så, en hälsning från mig! Ett varmt grattis till äldste sonen som fyller år idag. Äldsta dottern och äldsta barnbarnet fyllde i lördags.

Ljus och Kärlek 🙏🏻

20 kommentarer:

  1. En bra midsommarhelg har du haft och nu har du finbesök dessutom. Lycka till med allt nu!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jättefin midsommar. Äldsta har åkt nu, så själv här och filosoferar.
      Kram

      Radera
  2. Ja, alltså att vi båda flyttar ungefär samtidigt, det är coolt! Jag har inte hunnit läsa så mycket här om vart du ska flytta och varför, men jag ska komma ikapp mig. Tungt är det i denna ålder men också spännande, och att våga ta steget - vad det än beror på att man flyttar. Hoppas du är glad för din flytt och senare nöjd med allt. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag flyttar till Karlstad. Närmare barnen. Det blir säkert bra, jodå, jag ville.
      Kram!

      Radera
  3. Är det din fina dotter?
    Rådjur är mört och fint! Blir nog det när man äter fina blommor.😊Lycka till med flytten //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vaddå fina dotter? Jag har två fina döttrar. En i Dalsland och en i Värmland 🤗

      Radera
  4. LillaSyster2024-06-25 17:53

    Du flyttar alltså från Lidköping? Det har jag inte fattat...... Mmm så mycket gott. Det är för tråkigt att det inte funkar att lägga upp bilder med mobilen längre.....det var bättre förr =) Ha en skön kväll på balkongen, antar att du har samma skön väder som oss hör på östsidan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, närmare en av barnen. En underbar kväll nu. Balkonghäng 😍

      Radera
  5. Fint med ett besök i Värmland över midsommar. Ja, givetvis alltid trevligt att komma hit. Och om någon vecka så blir det ju Värmland på heltid för din del. Spännande!
    Trist att det inte fingerar att lägga upp bilderna via mobilen. Men även att kommentera hos blogger och blogspot har ibland varit omöjligt och ofta svårt. Trevligt med ena dottern på besök och den andra har du ju besökt.
    Skönt att du nu har en del trevligheter att göra så att dagarna går fortare.
    Lycka till med allt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit välbehövligt med besök både här och var. Väggarna ramlar på mig i kaoset, men nu har jag fått lite mer energi.
      Jag ska nog kunna roa mig in i det sista.
      Kram och tack!

      Radera
  6. Jag bloggar uteslutande från mobilen och har inga problem 😅 ibland har jag tur 👍
    Så bra att Jessica kunde komma och hjälpa Dig och få lite ordning i kaoset.
    Jag tycker nog Du alltid får go mat hos Sarah och rådjur är väl en delikatess ifall man inte är jägare/har rätt sorts vänner ☺️
    Du kan få adoptera mig, jag tror jag skulle trivas med Din fina familj❣️
    Så kul med teater 🎭
    Ha en fortsatt fin tisdagskväll kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har mat hos alla mina barn men oftast är jag hos Sarah, så har det blivit.
      Hon bakade jättegott matbröd nu i helgen. Suverän på det.
      Ja, jag är jätteglad över min familj men jag tror nog att du har en fin familj också, alla har vi vårt, på alla sätt och vis.
      Ska bli kul med teater i morgon kväll! Kram!

      Radera
  7. Det där rådjuret skulle jag nästan kunna dö för. Så gott det ser ut!
    Ha en fin tisdag och lycka till med flytten till Värmland!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var SÅ gott, ja! Tack och kram!

      Radera
  8. Med din nya bostad blir det betydligt enklare att ta sig till familjen.
    Vilken härlig mat!
    Ja, nu är det nära till flytten. Så skönt att du får hjälp.
    Stora kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, mycket blir enklare. Vägen dit, till flytten, är dock mindre rolig i all brôte, men det går ju över. Du får komma och titta sen.
      Stor kram!

      Radera
  9. Skönt när fortskaffningsmedlen fungerar som de ska, får ju ångest bara av att tänka på det själv...men....grattis till en fin transport och vistelse.

    Ha nu en jättefin dag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, absolut skönt att färdmedlen funkar, det är inte alltid minsann.
      Ha det gott själv!

      Radera
  10. Rådjur äter vi inte varje dag, men gott. Duktig på att resa är du.

    SvaraRadera