söndag, mars 30, 2014

En sista hälsning - från Brussels

Jag gick en promenad, som började vid kyrkan och ett tomt torg.

Tänkte gå tillbaka och jag hade inte heller någon karta med. Men benen drog iväg och se, jag hittade lätt som en plätt genom att ta riktmärke på olika saker. Där är ensam stark!

Jodå, jag hamnade på stora torget igen, stötte på ett par från gruppen som tog fotot på mig. Sedan gick jag vidare själv.

Och så ska jag hem nu, precis när jag lärt mig, suck...

Jag är färdigpackad och sitter och tar igen mig lite.

Tack, hotellet för gratis wifi, annars hade jag inte kunnat fixa alla reportage!
Ljus och kärlek med härligt solsken!

18 kommentarer:

  1. Vackra byggnader.
    Ha en trevlig hemresa.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Vad var det jag sa!!!!???? Ensam är stark i det här fallet!
    Helt underbara bilder som visar Bryssel från sin bästa sida måste jag säga! Å kortet på dig är suveränt.
    Ha en bra hemresa nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, du har så rätt!
      Tack och nu är jag hemma och får försöka plocka ihop mig.

      Radera
  3. Låter som du haft en intressant resa :-)

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder från Bryssel! Visst är det lite tråkigt att åka hem när man just börjar känna sig lite bekant med omgivningarna.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag blev så nöjd när jag hittade själv, så jag kunde gått mycket mera och flera dagar. Kram!

      Radera
  5. Wow vilken arkitektur och vilken fin Greddisen med fina allefärgade blommor. Fin hemresa... K❤️L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att se våren och alla blomster. Arkitekturen var väldigt speciell också.
      KrameLuttar♥

      Radera
  6. Jag har tyvärr inte hunnit och orkat med att blogga och läsa alla bloggar på ett tag nu, så jag missat mycket av din resa. Ska försöka läsa ikapp senare. Såg dock på FB att du varit i underbara Brygge! Jag älskar den staden. Den har en alldeles speciell stämning. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, så är det ibland, jag har ju inte heller läst bloggar, bara koncentrerat mig på att ge er läsare bra bilder! Kram♥

      Radera
  7. Tack för ditt reportage! Roligt att du delade med dig av din resa.
    Själv vågar jag sällan ge mig ut på egen hand i städerna för jag har uruselt lokalsinne.
    Brukar sluta med att jag får ta en taxi! Och det har hänt att taxichauffören fått sig ett gott skratt då jag beställt taxi till hotellet en tvärgata bort!
    Nu önskar jag dig välkommen hem igen!
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man är olika. En del hittar direkt, sådan är inte jag, jag måste testa, ta det lugnt, kolla lite, kanske gå lite fel, men jag kommer alltid fram till slut.
      Tack och kram!

      Radera
  8. Det är en härlig känsla när man börjar lära sig hitta i en stad. Men nu välkommen hem till välbekanta trakter!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, visst är det en skön känsla! Men, det var lite gott att komma hem också. Kram!

      Radera