måndag, mars 31, 2014

Försöker landa...

...fast jag har landat!

God morgon, måndag den sista mars!
Gud, vad fort tiden går när man har roligt!
I morgon är det redan 1 april. April, april, din dumma sill, dig kan jag lura vart jag vill!

Så nu visar jag ett par bilder, som lurade mig igår morse.
Detta odjur stötte jag på under min tidiga söndagspromenad. Först trodde jag det var en lösdrivande hund, men ju närmare jag kom, desto mer liknade det, för mina ögon, ett vildsvin. Läskigt.
Vovven var väldigt levande, hihi!

En motljusbild, för att återställa lugnet. Tagen samma morgon. Väldigt tyst och söndagssovande.
Förutom mamman, med barnet innanför jackan, som är på väg för att handla lite, jag mötte dem på tillbakavägen också.

Idag är ingen latmansdag, jag ska packa upp väskan, ladda ur alla foton. 
Ska visa några få bilder till framöver. I ett inlägg, kanske i morgon, ska jag visa bild på den häftige guiden, som vi hade, han har okejat till detta.  

Det är lite kallare i Lidköping än Bryssel.  Lidköping har idag som mest 6 grader och Bryssel just nu 10, 18 under dagen, hela 23 till kvällen. Det gör en hel del för välbefinnandet!

Detta är mitt 31 inlägg av 100

♥ Ljus och Kärlek ♥

24 kommentarer:

  1. 23 grader på kvällen låter underbart! Här finns det tankar på att åka söderut!
    Önskar dig en fin start på veckan!
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är inte dumt med värmen. Kram!

      Radera
  2. God morgon & Välkommen hem igen!
    Fin hund ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. En härlig staty, tycker jag. Humoristisk. :)

    Jag hittade hit till dig genom Blogg100.

    Allt gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, du är så välkommen hit i mitt blogghem!

      Radera
  4. Välkommen hem! Nästa resa blir lite längre bort...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det blir det onekligen, lite längre bort ;)

      Radera
  5. Välkommen hem :-) Hoppas du landar in helt i dag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det måste jag göra, jag har saker att fixa. Kram!

      Radera
  6. Välkommen hem!
    Vilken rolig staty med hunden :)
    Här har vi -1 grad nu och små snöflingor dalar......igen.....
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo statyn var kul. Neej, minusgrader och snö! Ja, det är skillnad.
      Kram ♥

      Radera
  7. Tack för att vi fick följa med en bit på resan och välkommen hem!

    KrameLuttarLiteMolninga ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vassego!
      Jo, det har varit kul att kunna delge, och det tack vare gratis wifi, man vet ju aldrig innan, gratis är inte alltid gratis.
      KrameLuttarSolskenMenJagÄrSeg♥

      Radera
  8. Gillar jycken, betydligt roligare och fräckare en manneken piss, som jag trodde skulle vara betydligt större än den i självaste verket var.
    Visa gärna fler bilder från Bryssel. Jag gillar dom verkligen. Alltid roligt att "walk Memory Lane" som maken min skulle säga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju roligt att du tycker om att se fler bilder!
      Ja, denne Manneken Pis, han var inte stor han, Jag har sett hans syster också, Jeanneke Pis.

      Radera
  9. Hi hi kul hund! *skratt*
    Förstår att det varit en kanontrevlig & kul resa! :))

    Kram & trevlig Sverige dag! :))

    SvaraRadera
  10. Välkommen hem! Du landar alltså med ett plask i vardagen och dess bestyr!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, så är det liksom, det bara rullar på!

      Radera
  11. Inte så lätt alltid att landa i vardagen efter en lyckad resa. Kram! ♥

    SvaraRadera
  12. Förstår att du haft en trevlig resa, roligt att komma bort ibland och få lite nya intryck :)
    Ha det så bra!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, det var så underbart roligt, kram!

      Radera