lördag, november 19, 2016

Gör om mig

God morgon, lördag!

Har gjort min nackgymnastik i sängen. Ska göra den morgon och kväll, och det känns, vill jag lova.
Så sitter jag på en snedsluttande kudde för ryggen. Och solen lyser in i mitt lilla tjäll!

Gårdag eftermiddags vy, från det enorma torget och den stora granen. Med belysning, även i träden runtom. Det mörknar fort nu.

 Jag var inte ute i ogjort väder, utan jag var på jakt efter ett par svarta finskor. Det blev lack med kilklack (en klack som funkar på mina tossiga fötter).
 Haha, förr sa man att man skulle gå ut med lackväskan, när pengarna tröt i börsen.

Tittar oftast på Go'kväll och "Gör om mig". Det fascinerar mig. Förra torsdagen blev tjejen alldeles fantastiskt fin, både i hår, ansikte och klädsel, bara så wow! Denna torsdagen uppstod en del tråkiga kommentarer efteråt på Facebook. Jag tyckte tjejen blev fin, och smaken är ju som baken, delad.

Då har jag lite funderingar om min klädkod för i eftermiddag/kväll. Ska på jubileumsfest.


Vilken dress ska jag ta? Jag bestämmer mig väl som brukligt två timmar innan.

♥ Ljus och Kärlek ♥

15 kommentarer:

  1. Ta den med rött tror jag du blir jättefin i

    SvaraRadera
  2. Den röda klänningen tror jag klär dig väldigt bra! Hoppas det blir en trevlig fest :D

    Kram

    SvaraRadera
  3. Den i mitten :) men du blir fin i vilken som :) ha en trevlig dag/kväll kram <3

    SvaraRadera
  4. Roligt att få se den stora granen på det stora torget.
    Vilken klänning du än tar blir det fint!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera

  5. Jag röstar för den första, svart klänning och vinröd jacka.... :)

    KL ♥

    SvaraRadera
  6. Bra att hänga fram och fundera...
    Men den i rött med svart jacka till eller den första tycker jag. Men sedan är det frågan om vad du trivs bäst i.
    Bra blir det nog hur som....
    Önskar dig en rolig kväll.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Den till vänster ser väldigt elegant ut. Får min röst.
    Vilken mäktig gran på torget. Hur får dom den att stå?
    Skulle tycka att den skulle blåsa omkull i hård vind
    med så täta grenar.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  8. Du klär dig ju gärna i rött så jag tycker nog att outfiten i mitten är "gladast", gärna med dina nya lackskor. Sedan är dressen till vänster väldigt snygg och elegant. Inte helt fel den heller. Den högra varianten är aningen tråkig om jag får säga så. Ta den i mitten:-)

    SvaraRadera
  9. Önskar dig en jättefin kväll och ta det som känns närmast damen Gerd denna afton!
    Stor kram
    fina dam!

    SvaraRadera
  10. Jag tror också att den röda klänningen klär dig väldigt bra...men ta det som känns bäst. Och hoppas ni får en riktigt trevlig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Alla är fina, men jag röstar mest på den extrafina röda i mitten :-)
    Kram och ha en trevlig kväll vad det nu än blev för val :-)

    SvaraRadera
  12. Mörkrött med svart jacka ,-)) trean alltså ,-)
    Fast allt ser väldigt snyggt ut.
    Trist att det ska bli negativa kommentarer på Facebook, smaken är som baken ,-)
    Ha det fint!
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  13. Den till höger var cool, men rött är ju uppiggande! Ska bli spännande att se vad du valde! HA en fortsatt skön helg! Kram ♥

    SvaraRadera
  14. Tusen tack, alla gulliga!
    Rätta svaret kommer i nästa avsnitt ;) Alltså i morgon måndag.
    Och så roligt att ni röstat på alla tre, ingen dress blev totalt bortgjord, då kan jag ha dem vid olika tillfällen!
    Kramisar!

    SvaraRadera
  15. Jag har inte följt kommentarerna på Facebook, om Gör-om-mig har en sida där...
    Men fy så tråkigt om nån skriver nåt negativt där!
    Jag tycker att alla som görs om i programmet blir fina - smaken vad gäller kläder, hårfärg etc. är minsann delad, men man kan väl knipa käft eller låta bli att skriva sina missunnsamma tankar rakt ut, om de finns :-(
    Kram till fina dig ändå!

    SvaraRadera